czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Klinika samochodowa. Jak koncerny testują przyszłe nowe auta na klientach?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-15
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
144 4
1
127
UDOSTĘPNIEŃ
424
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

Jakie wrażenie robi nowy samochód? Jakie życzenia mogą mieć potencjalni klienci? Jakie problemy może rodzić wprowadzenie nowego modelu na rynek? Odpowiedzią są testy prototypu w tak czasie badań z udziałem klientów i prototypu. Renault nazywa to kliniką samochodowa.

Zobacz: Nowe samochody Renault. Sprawdź promocję i dostępność.

Koncern organizuje od pięciu do dziesięciu klinik rocznie. Każdy z nich wymaga co najmniej ośmiu tygodni planowania i organizacji z wyprzedzeniem. Dzieje się tak dlatego, że na podstawie ścisłych specyfikacji opracowanych przez dział Customer Intelligence, wyspecjalizowane firmy zajmujące się badaniami rynku opracowują i zarządzają wszystkimi aspektami testów: od wyboru uczestników i miejsc, poprzez organizację i logistykę, aż po planowanie i realizację, zbieranie i analizę danych oraz przygotowanie raportu końcowego. Wymagana jest skrupulatność i kreatywność. Każdy szczegół jest ważny, aby nie wpłynąć niechcący na klienta. Na każdym etapie badania musi być również zapewniona pełna poufność.

Zobacz: Nowe Renault Mégane – ile kosztuje w Polsce? 

Badania są płatne a uczestnicy podpisują długie umowy, zawierające liczne zastrzeżenia dotyczące tajemnicy. W końcu na kilka lat przed premierą widzą zupełnie nowy model samochodu. Wyciek informacji mógłby spowodować katastrofę.

Przed wejściem na ściśle kontrolowany teren każdy z uczestników testów jest poddawany kontroli. Zostawia wszystko, nie można wnieść żadnych rzeczy osobistych. Nie ma możliwości rysowania czy notowania. Telefony komórkowe i kamery są wykluczone. O brak elektroniki dbają odpowiednie wykrywacze. Dokładne sprawdzenie dokumentów, podwójne wejścia, umowa o poufności – koncerny dbają o swoje tajemnice.

W testach Renault najpierw rejestrowane i analizowane są spontaniczne reakcje osób badanych, które po raz pierwszy widzą nowy pojazd. Wszystkie opinie, reakcje i emocje, zarówno werbalne, jak i niewerbalne, są zapisywane a później interpretowane przez ekspertów badań rynkowych i psychologów. Dla zespołu projektowego to ostateczny sprawdzian i chwila, w której mogą poczuć się docenieni lub… wręcz przeciwnie. Potencjalni klienci z grupy potrafią zauważyć wiele plusów nowych aut, ale są brutalnie szczerzy, jeśli chodzi o wady. W zespołach projektowych przed testami panuje duże napięcie.

Kliniki samochodowe są bowiem chwilą prawdy dla nowego pojazdu. Takie testy odbywają się na dwa-trzy lata przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży a do wszystkich demonstracji testowych dostępny jest zazwyczaj tylko jeden prototyp. Testy prowadzone są w co najmniej dwóch lub trzech krajach i wymagają zachowania ścisłych środków bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego i poufnego transportu ręcznie zbudowanego i bezcennego prototypu do różnych miejsc testowych.

Klinika samochodowa Renault to dokładne badanie nowego, mającego dopiero wejść na rynek, modelu.

Inscenizacja jest pełna, bo nowy samochód pokazuje się zwykle w otoczeniu innych, tak jakby był w salonie. Uczestnicy muszą być w stanie rozpoznać proporcje prototypu i zapoznać się z jego cechami, z realistycznymi i znanymi punktami odniesienia, aby mogli uzyskać dokładne pierwsze wrażenie.

Zespół projektowy śledzi reakcje uczestników w innym, oddzielonym pomieszczeniu. Napięcie i podniecenie, które pojawia się po pierwszym ujawnieniu, zawsze prowadzi do pasjonujących dyskusji i produktywnych rozmów. Jeśli uczestnikom zbyt wiele czasu zajmuje zrozumienie koncepcji lub reagują nieoczekiwanie, napięcie jest wyczuwalne. Z kolei ulga jest ogromna, gdy pierwsze oznaki są pozytywne. Każda informacja zwrotna może prowadzić do gorących dyskusji pomiędzy członkami zespołu projektowego. Prawie żaden test nie przechodzi bez komentarzy typu: „Mówiłem wam, że to się nie uda” lub „Widzicie, mieliśmy rację, że nalegaliśmy!”.

Zobacz: Używane Renault Laguna po kilkunastu latach jazdy 

Z reguły wszystkie analizy z Kliniki Samochodowej powinny być dostępne w ciągu sześciu tygodni od danego pokazu. Większość nowych samochodów jest szybko akceptowana przez klientów, ale w historii Renault zdarzyły się w przeszłości sytuacje, gdy niektóre projekty były przerywane. Obecnie jest to w zasadzie wykluczone.

Co się dzieje dalej? Informacje zwrotne z kliniki trafiają w formie zestawu poprawek i korekt do działu projektowego, który wprowadza je w życie, projektując i przygotowując zmiany. Następnie projekt się zamyka a samochód trafia do seryjnej produkcji i wjeżdża do już zupełnie normalnych salonów. W momencie, gdy pierwszy egzemplarz nowego Renault pojawia się w salonie, proces projektowania kolejnego modelu zwykle już trwa.

źródło: Motorzeitung.de

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Renault
Udostepnij51Tweet32Udostepnij9
Poprzedni

Cztery elektryczne Renault Zoe dla Straży Granicznej

Następny

Renault ogłasza koniec silników spalinowych! Od 2030 roku tylko elektryki, ale jest też plan B

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Renault ogłasza koniec silników spalinowych! Od 2030 roku tylko elektryki, ale jest też plan B

Nowy Renault Captur Coupé 2024. Zastąpi m.in. Megane

Wywiad z Beatrice Foucher. "DS Automobiles to coś znacznie więcej niż samochód"

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.