środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Nowe problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncernu w Meksyku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-29
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
161 2
0
140
UDOSTĘPNIEŃ
465
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Rząd Stanów Zjednoczonych rozważa złożenie skargi w sprawie nadużyć w pracy w fabryce części samochodowych w Meksyku, należącej do koncernu Stellantis. Zgodnie z zasadami nowego paktu handlowego, który zastąpił NAFTA, fabryki naruszające prawa pracownicze mogą stracić status zakładów zwolnionych z ceł na eksport do USA.

Od 2014 roku fabryka Stellantis – zatrudniająca prawie 1.500 osób i produkująca odlewy żeliwne do pojazdów – jest uwikłana w spór związkowy, w którym pracownicy nie mogli być reprezentowani przez wybrany przez siebie związek – twierdzą przedstawiciele załogi. Niepokornych pracowników miano zwalniać. Stąd skarga do USA, bazująca na mechanizmie szybkiego reagowania USMCA.

Dlatego amerykańskie władze ds. pracy poinformowały na początku maja rząd Meksyku, że rozważają wszczęcie postępowania w sprawie. Mają 30 dni od, otrzymania petycji związków na ocenę czy kontynuować sprawę.

Koncern Stellantis stwierdził, że szanuje prawa do negocjacji zbiorowych i będzie przestrzegać lokalnych przepisów. Stellantis prowadzi w Meksyku siedem innych zakładów zajmujących się montażem, produkcją silników i wytwarzaniem elementów do samochodów. W 2021 roku wyprodukowano w tym kraju ponad 400.000 pojazdów.

Stellantis ma co najmniej kilka aktywnych sporów z pracownikami – w tym we Francji i w Hiszpanii. Prowadzi również spory z dealerami, z których niektóre kończyły się w sądzie. Niedawno Stellantis przegrał proces w Austrii. Część konfliktów wynika ze zmian, które narzuca zarząd firmy w celu osiągnięcia maksymalnych oszczędności.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ameryka ŁacińskaStellantis
Udostepnij56Tweet35Udostepnij10
Poprzedni

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Następny

Ile naprawdę pali Renault Arkana? Przejechaliśmy prawie tysiąc kilometrów by to sprawdzić

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Ile naprawdę pali Renault Arkana? Przejechaliśmy prawie tysiąc kilometrów by to sprawdzić

Nowe Renault Scenic 2024

Nowe Renault Scenic już w 2024 roku. Żegnaj minivanie, nadchodzi crossover na prąd

Citroen C4 Aircross na antypodach dzień 5 – w cieniu Mount Doom

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.