Dacia Sandero
Do testów EuroNCAP użyto samochodu napędzanego silnikiem 1.5 dCi. Nadwozie, to oczywiście pięciodrzwiowy hatchback, a masa całego auta wynosi 1.105 kg. Na wyposażeniu testowanego modelu znalazły się dwie czołowe poduszki powietrzne i oczywiście pasy bezpieczeństwa z napinaczami, ale bez czujnika ich zapięcia.
Dacia Sandero uzyskała trzy gwiazdki (na pięć możliwych) za ochronę kierowcy i pasażera z przodu. To efekt 24 punktów. Gdyby producent montował „przypominacz” zapięcia pasów, to wynik byłby nieco lepszy.
Ochrona przewożonych dzieci stoi w Sandero na bardzo dobrym poziomie. Auto uzyskało w tym zakresie cztery gwiazdki (na pięć możliwych), a szczegółowo – 38 punktów. To dobry wynik. Do testów użyto fotelików:
– dla dziecka 18-miesięcznego – Britax Romer BabySafe ISOFIX Plus mocowanego tyłem do kierunku jazdy;
– dla dziecka 3-letniego – Britax Romer Duo Plus ISOFIX usytuowanego przodem do kierunku jazdy.
Ochrona pieszych, to temat, nad którym konstruktorzy powinni jeszcze popracować. Sześć punktów oznacza tylko jedną gwiazdkę (na cztery możliwe).
Szczegółowe wyniki testu znajdziecie tutaj.
Peugeot 308 CC
Zaprezentowany dopiero 1,5 miesiąca temu na salonie w Paryżu Peugeot 308 CC już doczekał się testu zderzeniowego EuroNCAP. Wyniki są co najmniej dobre.
308-ka CC, którą poddano testom, to model napędzany silnikiem 1.6 w wersji SportPack.To oczywiście dwudrzwiowy kabriolet ważący 1.512 kg. Na pokładzie testowanego samochodu znalazły się czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne i sygnał niezapięcia pasów bezpieczeństwa (z napinaczami).
Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 36 punktów, co dało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek.
Pewnym zaskoczeniem może być poziom ochrony przewożonych dzieci – wynik jest gorszy, niż w Dacii Sandero! Peugeot 308 CC uzyskał 34 punkty, co przełożyło się na trzy gwiazdki. Do testów użyto fotelików:
– dla dziecka 18-miesięcznego – Britax Romer Duo Plus ISOFIX mocowanego przodem do kierunku jazdy;
– dla dziecka 3-letniego – Britax Romer Duo Plus ISOFIX usytuowanego przodem do kierunku jazdy.
Ochrona pieszych jest nieco lepsza, niż w Sandero, choć również specjalnie nie rzuca na kolana – przyznano 308-ce CC 12 punktów, co oznacza równowartość dwóch gwiazdek (na cztery możliwe).
Szczegółowe wyniki testu znajdziecie tutaj.
Renault Megane
Najlepsze wyniki spośród trzech testowanych aut pozostających w kręgu naszych szczególnych zainteresowań zdobył kompakt Renault, zaprezentowany po raz pierwszy także podczas tegorocznego salonu w Paryżu. Poddany testowi samochód napędzany był silnikiem 1.5 dCi w nadwoziu hatchback 5d, a poziom wyposażenia, to Expression (czyli drugi „od spodu”). Samochód ważył 1.292 kg. Podobnie, jak testowana 308-ka CC, na pokładzie znalazły się airbagi czołowe, boczne i kurtynowe oraz „przypominacz” zapięcia pasów bezpieczeństwa wyposażonych zresztą w napinacze.
Nowy Renault Megane uzyskał 37 punktów za ochronę pasażerów dorosłych, co dało mu oczywiście pięć gwiazdek.
Bardzo dobry wynik – cztery gwiazdki na pięć możliwych – uzyskała Meganka za ochronę dzieci. 39 punktów, to bardzo dobry wynik w tej kategorii. Do testów użyto fotelików:
– dla dziecka 18-miesięcznego – Britax Romer BabySafe Plus ISOFIX mocowanego tyłem do kierunku jazdy;
– dla dziecka 3-letniego – Britax Romer Duo ISOFIX usytuowanego przodem do kierunku jazdy.
Ochrona pieszych, to w przypadku Megane wynik średni. Dwie gwiazdki wynikające z 11-punktowego dorobku nie mogą zachwycać, ale też nie są powodem do rozpaczy. To raczej średni standard, a w tej klasie samochodów wręcz norma.
Szczegółowe wyniki testu znajdziecie tutaj.
Zdjęcia z testów zamieściliśmy tutaj.
KG
Najnowsze komentarze