Komisja Europejska obawia się, że połączenie koncernów PSA Peugeot Citroen oraz FCA Fiat Chrysler będzie miało znaczący wpływ na rynek motoryzacyjny, szczególnie na rynek dostaw. Dlatego zamierza zażądać ustępstw i gwarancji przed zatwierdzeniem połączenia.
Jeżeli PSA i FCA nie rozwiążą wątpliwości Komisji w ciągu najbliższych dwóch dni i odmówią udzielenia informacji do środy, umowa może zostać objęta czteromiesięcznym szczegółowym dochodzeniem.
W przypadku fuzji europejskie organy regulacyjne zwykle wymagają zapewnienia, że nie dojdzie do naruszenia zasad konkurencji dotyczących dominującej pozycji nowej firmy na rynku. Ten warunek wydaje się być trudny do spełnienia dla tak dużego producenta jakim stałby się PSA-FCA. Połączenie ma bowiem na celu m.in. obniżenie kosztów produkcji a więc w domyśle zwolnienia i ograniczenie liczby dostawców.
Jeśli prace organów europejskich się przedłużą, fuzja może zostać znacząco opóźniona.
Najnowsze komentarze