Koncern Renault sprzedał w Europie 200 tysięcy elektrycznych samochodów!

3 9

Marka Renault przekroczyła pułap 200 tysięcy samochodów elektrycznych sprzedanych na rynku europejskim od momentu wprowadzenia gamy z napędem elektrycznym w 2011 roku.
We Francji, która jest czwartym pod względem wielkości rynkiem samochodów elektrycznych na świecie, koncern zarejestrował 100 tysięcy samochodów elektrycznych.

Renault już czwarty rok z rzędu jest liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych.

Flagowymi modelami europejskiej ofensywy elektrycznej Grupy są ZOE i Kangoo Z.E.

Marka Renault przekroczyła pułap 200 tysięcy samochodów elektrycznych sprzedanych na rynku europejskim. Jednocześnie sprzedaż samochodów elektrycznych we Francji przekroczyła symboliczny próg 100 tysięcy zarejestrowanych pojazdów. Obie liczby świadczą o zajmowanej przez Renault pozycji lidera na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Wskazują również na stały wzrost sprzedaży marki w tym segmencie.

Prawie co trzeci samochód elektryczny w Europie to samochód marki Renault

Marka Renault była pionierem i w 2011 roku rozpoczęła wprowadzanie gamy samochodów elektrycznych. Obecnie Renault już czwarty rok z rzędu jest liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Prawie co trzeci samochód elektryczny jeżdżący po drogach Europy to samochód marki Renault. W 2018 roku sprzedaż samochodów elektrycznych Renault w Europie wzrosła o 36%, a w drugim półroczu przyspieszyła aż o 62%. We Francji marka ma 56,8% udziału w rynku osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych.

Do dziś ponad 200 tysięcy klientów w Europie wybrało Renault i zdecydowało się używać na co dzień samochodu elektrycznego.  Jesteśmy z tego dumni! Oczywiście to dopiero pierwszy etap. Od ponad 10 lat podejmujemy działania, by samochody elektryczne były dostępne dla wszystkich. Dlatego Grupa Renault chce, by do 2022 roku 10% jej sprzedaży stanowiły samochody elektryczne. Aby tego dokonać, chce oferować do tego czasu gamę 8 samochodów elektrycznych– powiedział Gilles Normand, dyrektor ds. samochodów elektrycznych Grupy Renault.

Pełna gama uniwersalnych modeli

Co jest powodem tego sukcesu? Najbogatsza i najbardziej uniwersalna oferta na rynku, obejmująca  ZOE, Kangoo Z.E., Mastera Z.E. i czterokołowy pojazd Twizy. Renault stale wprowadza w swojej gamie ulepszenia technologiczne zapewniające większy zasięg, mocniejsze silniki czy szybsze ładowanie. Gama obejmuje dwa bestsellerowe modele: miejski samochód ZOE i furgonetkę Kangoo Z.E. ZOE jest bezdyskusyjnym liderem na rynku. W ubiegłym roku zarejestrowano 40 tysięcy tych samochodów, w tym 18 tysięcy we Francji. Od sześciu lat ZOE odnosi nieprzerwanie sukcesy, a jego atrakcyjność nie słabnie. Zawdzięcza to głównie swojemu designowi oraz rzeczywistemu zasięgowi 300 kilometrów*.

Natomiast Kangoo Z.E. jest liderem na rynku dostawczych samochodów elektrycznych w Europie z udziałem 51,5% w 2018 roku.

Samochody elektryczne produkowane we Francji

W czerwcu 2018 roku Grupa Renault zapowiedziała inwestycje o wartości ponad miliarda euro we Francji, która obecnie jest flagowym krajem produkcji samochodów elektrycznych w Aliansie. Do 2022 roku Grupa planuje:
– wprowadzenie w Douai nowej platformy elektrycznej Aliansu i stworzenie drugiego zakładu produkcyjnego samochodów elektrycznych Renault,
– dwukrotne zwiększenie mocy produkcyjnych ZOE i uruchomienie produkcji nowego ZOE w zakładzie we Flins, który obecnie jako jedyny na świecie produkuje ten model,
– trzykrotne zwiększenie produkcji silników elektrycznych w Cléon oraz wprowadzenie w 2021 roku silnika elektrycznego nowej generacji,
– inwestycje w zakładzie w Maubeuge z myślą o produkcji nowej generacji gamy Kangoo, w tym wersji elektrycznej Kangoo Z.E.

 

Sprzedaż ZOE i Kangoo Z.E w 2018 roku

 

 Europa

Francja

ZOE

 

39.448 sztuk
(18,2% udziału w sprzedaży osobowych samochodów elektrycznych)
18.011 sztuk
(54,9% udziału w sprzedaży osobowych samochodów elektrycznych
KANGOO Z.E.

 

8.747 sztuk
(40,9% udziału w rynku elektrycznych samochodów dostawczych)
4.176 sztuk
(51,5% udziału w rynku elektrycznych samochodów dostawczych)

 

Więcej o strategii rozwoju samochodów elektrycznych Grupy Renault: easyelectriclife.groupe.renault.com

* zgodnie z protokołem WLTP

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
WitoRomanprnd Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
prnd
Gość
prnd

Ciekawe kiedy Renault w takim razie przedstawi pierwszego prawdziwgo elektryka bo póki co to jakoś pusto w salonach. Całe szczęście pierwsza dostawa Tesli już przypłynęła do Europy więc może Renault (i inne koncerny) wezmą się w końcu do roboty i zaczną elektryfikację na poważnie. Tesla oczywiście ma swoje problemy (wnętrze to dramat może poza Roadsterem którego nie widzialem na żywo, właściwości jezdne nie powalają choć i tak źle nie jest a będzie zapewne tylko lepiej), ale za to bardzo ładnie pokazuje jak bardzo zacofane są tradycyjne koncerny. Wystarczy podotykać i poobsługiwać dotykowe ekrany w Tesli oraz we właściwie dowolnym współczesnym samochodzie, przepaść jest zwykle ogromna.

Roman
Gość
Roman

Tradycyjne koncerny przedstawiają jak dotąd z reguły koncepcyjne auta elektryczne. Zapowiadają, że produkcja seryjna (nie precyzują, czy wielko- czy małoseryjna) ruszy już w następnej dekadzie XXI wieku czyli niezadługo. Aktualnie w tej chwili borykają się z poważnymi problemami z dostawami baterii elektrycznych. Ale jak tylko rozwiną produkcję baterii elektrycznych we własnych fabrykach, to wtedy cho, cho, cho…. itd.itd. Niestety, znakomita większość tradycyjnych koncernów motoryzacyjnych (poza nielicznymi wyjątkami jak Renault ,BMW, Hyundai) po prostu przespała lub w swojej wszechwiedzy uznała, że te elektryczne nowinki to „melodia” przyszłości i to niepewna.

Wito
Gość
Wito

Odp. 4 samochody opisane w tekście czyli prawie co trzeci w Europie elektr. auto to Renault. Czytajmy uważnie.