Europa kupuje coraz mniej nowych samochodów z silnikiem diesla, pokazuje nowy raport Jato Dynamics. Kwietnia sprzedaż takich aut znowu spadła. Rośnie za to zainteresowanie samochodami elektrycznymi. Spadek sprzedaży diesla dotyczy także Polski.
Ilość silników wysokoprężnych w nowych samochodach systematycznie spada. W ciągu pierwszych czterech miesięcy spadła aż o 15% i stanowi zaledwie 32,5% rynku. Jeśli tendencja się utrzyma, wkrótce produkcja diesli przestanie być opłacalna. Co ciekawe, zainteresowanie dieslem nie maleje tylko w dwóch krajach: Niemczech i Chorwacji.
W pierwszym kwartale 2019 roku 59% samochodów miało silniki benzynowe, 32% silniki diesla a 6,9% aut miało napęd elektryczny. W 2018 roku było to odpowiednio 56% benzyna, 36% diesel oraz 5,5% elektryczne. Zwraca uwagę duży wzrost rejestracji samochodów elektrycznych.
Najnowsze komentarze