Wkrótce będzie poszukiwanym klasykiem, tym bardziej, że jest samochodem niezawodnym, szalenie komfortowym, designerskim, po prostu jedynym w swoim rodzaju. Wyprodukowano ich tylko 23.384 sztuki, a ostatni zjechał z taśmy zakładów w Rennes w dniu dzisiejszym. Historia Citroëna C6, następcy legendarnych modeli DS, SM i CX, właśnie się zakończyła, przynajmniej jako samochodu fabrycznie nowego.
To auto naprawdę wysokiej klasy. Reprezentant segmentu E, w chwili obecnej ostatni wśród marek francuskich (Peugeot 508 i Renault Latitude trudno zaliczyć do tej klasy, to raczej przedstawiciele wyrośniętych aut segmentu D), zapewnia nieziemski komfort podróży i wygląd całkowicie odmienny od tego, co prezentuje niemiecka, zachowawcza designersko konkurencja. Niestety o sukcesie handlowym C6 trudno mówić – jego rozwiązania najwyraźniej znowu wyprzedziły swoje czasy, a najwięcej fanów auto z pewnością miało wśród fanów marki, których – co tu dużo mówić – rzadko stać na topowe auta. C6 kosztowało bowiem od 45.000 euro (we Francji), a to niemała kwota.
W zamian otrzymywało się świetnie wyciszony samochód z najnowszą wersją znakomitego zawieszenia hydropneumatycznego, bogatym wyposażeniem seryjnym i niebagatelnym wyglądem. Niestety świat okazał się niegotowy na takie auto, zbyt designerskie na swoje czasy i skostniałą coraz bardziej Europę. Miano Starego Kontynentu nabiera ostatnio zupełnie – paradoksalnie – nowego znaczenia…
W ostatnim czasie produkcja C6 przypominała bardziej manufakturę, niż wielkoseryjną działalność. Dziennie bramy zakładu w Rennes opuszczało zaledwie 6-7 sztuk tego modelu. Dla porównania – z tej samej fabryki każdego dnia potrafi wyjeżdżać 440 Peugeotów 508. Owszem, tańszych, ale gabarytowo porównywalnych. Nawet w Polsce 508-ka sprzedaje się całkiem przyzwoicie, widuję tych samochodów naprawdę sporo i to z reguły na drogach krajowych, nie w Warszawie, w której bywam sporadycznie.
Citroën C6, to samochód, który już teraz jest legendą. Produkowane było od 2005 roku, a w międzyczasie zostało wybrane przez dwóch prezydentów Francji, Jacquesa Chiraca i Nicolasa Sarkozy’ego, jako oficjalne samochody Pałacu Elizejskiego.
KG
Najnowsze komentarze