Przeglad Prasy

Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Wiadomości

Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Marka Peugeot na podium w 20. Wielkim Teście Salonów

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Wiadomości

Dziś mija 50 lat od pierwszego rajdowego zwycięstwa Lancii Stratos

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Wiadomości

Co wybrać dla rodziny: używane kombi segmentu C czy D?

autor Maciej Mokwiński
2023-09-26
Wiadomości

Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Koszt naprawy „elektryków” jest ok. 1/3 wyższy niż aut z tradycyjnym napędem. Branża assistance rozwija ofertę

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-16
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 4 minut
217 6
A A
3

Koszt naprawy „elektryków” jest ok. 1/3 wyższy niż aut z tradycyjnym napędem w przypadku pojazdów o podobnej wartości, wieku i stanie eksploatacji. Branża assistance musi się do tego dostosować, dlatego rozwija się, podnosząc kwalifikacje i obsługując skuteczniej nowe rodzaje napędów, w tym elektrycznych.

Mondial Assistance wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom rynku pojazdów elektrycznych i już teraz podnosi kompetencje specjalistów z tego zakresu. Celem działań prowadzonych wspólnie z Dekrą jest ustalenie najwyższych standardów obsługi tych pojazdów.

– Sektor samochodów z napędem elektrycznym rozwija się bardzo szybko, a tegoroczne zmiany legislacyjne w Unii Europejskiej spotęgowały dynamikę tych trendów. Stąd niezwykle ważne jest rozbudowanie wszystkich elementów tego rynku – infrastruktury, szczególnie stacji ładujących pojazdy, edukacji w zakresie optymalnego korzystania oraz wyszkolenie pracowników, którzy zapewnią najwyższej jakości obsługę – podsumowuje obecną sytuację Jakub Gawroński, kierownik Działu Sieci Mondial Assistance.

– Koszt naprawy „elektryków” jest ok. 1/3 wyższy niż aut z tradycyjnym napędem w przypadku pojazdów o podobnej wartości, wieku i stanie eksploatacji. Ponadto, zgodnie z danymi firmy konsultingowej McKinsey&Company, również okres przeciętnej naprawy jest dłuższy o 14% – tłumaczy Jakub Gawroński.
Pomimo trwających przemian nie ma jeszcze wyznaczonych oficjalnych europejskich norm i standardów obsługi samochodów z napędem elektrycznym. Mondial Assistance nie czeka jednak bezczynnie.

Przykład stanowi współpraca z Dekrą – największą na świecie organizacją kontrolującą jakość pojazdów i pracującą nad bezpieczeństwem na drodze. Wspólne działania z liderem w dziedzinie bezpieczeństwa oraz usług dla branży motoryzacyjnej mają na celu wyszkolenie jak największej liczby specjalistów pomocy drogowej w Polsce pod kątem wyśrubowanych standardów dotyczących „elektryków” jeszcze w 2023 roku. Jest to koniecznie, aby assistance samochodów elektrycznych przebiegał sprawnie i bezpiecznie dla wszystkich zainteresowanych.

– Opracowaliśmy kompletny program szkoleń i certyfikacji dla naszej sieci, w celu obsługi i zarządzania pojazdami elektrycznymi. Należy pamiętać, że urządzenia te korzystają z energii elektrycznej o wysokim napięciu, dlatego należy zachować odpowiednie bezpieczeństwo w trakcie korzystania z tych maszyn i naprawiania ich. Szkolimy również naszych pracowników Centrum Operacyjnego, którzy są pierwszą linią kontaktu z właścicielem pojazdu elektrycznego, tak aby już w trakcie rozmowy rozwiązać najpopularniejsze problemy – kontynuuje Jakub Gawroński.

Samochody elektryczne są obecnie wybierane przez klientów nie tylko ze względów ekonomicznych (ładowanie jest tańsze niż tankowanie na stacji), ale również z powodów ekologicznych i dążenia do zeroemisyjności. Dlatego też wyjeżdżając na każdą akcję pomocową związaną z autem o napędzie elektrycznym, Mondial Assistance – dla równowagi ekologicznej – finansuje sadzenie fragmentu lasu.

– Pozytywny wpływ naszych działań na środowisko naturalne jest dla nas jest bardzo ważny i jednocześnie doceniany przez naszych klientów, dlatego zamierzamy dalej iść tą drogą. Za każdą usługę holowania pojazdu elektrycznego, w którą jesteśmy zaangażowani, posadzimy 1m² lasu. Pracujemy jednocześnie nad zapewnieniem pojazdów zastępczych o napędach elektrycznych, jednak ze względu na niską dostępność tych aut w wypożyczalniach, jest to scenariusz, na którego rozwinięcie musimy jeszcze chwilę poczekać. Obecnie klient może też wybrać alternatywnie m.in. vouchery na miejskie pojazdy o napędzie elektrycznym, takie jak hulajnogi czy rowery elektryczne – kończy kierownik Działu Sieci Mondial Assistance.
Dodatkowe informacje dot. rynku samochodów elektrycznych

Obecne działania legislacyjne oraz decyzje podejmowane przez producentów aut wskazują,
że samochody elektryczne stanowią przyszłość motoryzacji. Regulacje, w tym dyrektywy Unii Europejskiej, coraz mocniej wpływają na przyszły kształt rynku samochodowego – od 2035 roku
w Europie będzie obowiązywał zakaz zakupu nowych aut spalinowych. Trend rozwoju nowych jednostek napędowych zauważalny jest nawet w Chinach, które mają opinię gospodarki mocno opartej na brudnej energii.

materiał prasowy Mondial Assistance

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Jak nie dać się oszukać. Co należy sprawdzić kupując używany samochód?

2023-09-28

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28

Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28
Tagi: porady i serwissamochody elektryczneużywane
Udostepnij76Tweet48Udostepnij13
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3253 udostępnienia
    Udostepnij 1301 Tweet 813
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1472 udostępnienia
    Udostepnij 589 Tweet 368
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1208 udostępnienia
    Udostepnij 483 Tweet 302
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3724 udostępnienia
    Udostepnij 1490 Tweet 931

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM 2013 – Budżetowy ale solidny hatchback do miasta z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-01-29
Wiadomości

Test: Renault Kangoo Van E-Tech Electric. Jaki zasięg ma elektryczny samochód dostawczy zimą? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-14
Renault Master
Renault

Test: Renault Master 2.3 dCi 180 KM z zabudową do obsługi autostrad – klasa wśród aut dostawczych. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-06
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 85 KM 2008 – oszczędny samochód uniwersalny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-05-18
Renault - testy i opinie

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Diesel Car and Eco Car docenił Renault Zoe

Rajd Argentyny rozpoczęty

Prześladowany jak kierowca

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.