Załoga Kris Meeke i Paul Nagle powiększyła swoją przewagę nad rywalami klasyfikacji generalnej Rajdu Meksyku. W trzecim dniu rajdu Brytyjczycy popisali się bezbłędną, skuteczną jazdą. Przed kończącymi rajd dwoma odcinkami zaplanowanymi na niedzielę załoga Citroëna C3 WRC wyprzedza najbliższych rywali o 30,9 s.
Trzeci etap rajdu zaczął się od pętli złożonej z trzech odcinków specjalnych: Media Luna, Lajas de Oro i El Brinco. Wiedząc, że w górach otaczających León pada deszcz, załogi Citroënów Total Abu Dhabi WRT postanowiły zabrać po sześć opon Michelin LTX Force o miękkiej mieszance.
Kris Meeke we wszystkich odcinkach specjalnych zajmował miejsce w pierwszej trójce i okazał się najszybszym kierowcą na przedpołudniowej pętli etapu. Dzięki temu kierowca z Irlandii Północnej zwiększył swoją przewagę nad Sébastienem Ogierem do 23,5 s.
Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau od początku rajdu zachowywali pełną dyscyplinę i utrzymywali regularne tempo, obliczone na wzbogacanie doświadczenia. Niestety, pomimo tego nastawienia, francuska załoga nie ukończyła OS10. Po drobnym błędzie kierowcy Citroën C3 WRC zsunął się z drogi i utknął na stromej skarpie. Chociaż samochód nie odniósł poważniejszych uszkodzeń, Lefebvre nie był w stanie powrócić na trasę i musiał wycofać się z całego etapu. Do akcji wróci w niedzielę, korzystając z przepisów Rally2.
Kris Meeke i Paul Nagle potwierdzili swoją klasę podczas drugiej pętli. Na odcinku specjalnym Lajas de Oro 2, stosując kombinację opon o miękkiej i twardej mieszance, zostawili w tyle konkurencję, zaliczając swoje czwarte zwycięstwo oesowe w tej edycji rajdu. Ponieważ ich najgroźniejsi rywale ukończyli oes z czasem gorszym aż o 18,2 s, Brytyjczycy powiększyli prowadzenie w tymczasowej tabeli rajdu do 39,5 s.
Tak samo, jak wczoraj, pod koniec etapu odbyły się dwa przejazdy superoesu na autodromie w León. Pomimo przebicia koła – na szczęście z powolnym ubytkiem powietrza – Kris Meeke skutecznie ograniczył straty. Jego przewaga względem rywala zmalała tylko o 3,5 s.
Po krótkim serwisie zawodnicy zakończyli sobotnią jazdę jeszcze jedną krótką próbą czasową na trasie superoesu wytyczonego naprzeciwko parku serwisowego. Ostatecznie, Kris Meeke odstawił samochód do parc fermé jako lider rajdu prowadzący z przewagą 30,9 s.
W niedzielę ostatni, krótki etap Rajdu Meksyku będzie się składać z dwóch odcinków specjalnych na łącznym dystansie 55 km. Pierwsi zawodnicy są spodziewani na mecie o godz. 14:30 czasu miejscowego (GMT-6).
POWIEDZIELI:
YVES MATTON, DYREKTOR CITROËN RACING
„Dzisiejszy dzień przebiegł pomyślnie. Kris wyraźnie powiększył swoją przewagę nad resztą stawki. Jutro z pewnością może walczyć o wygraną – jeśli utrzyma aż do mety dotychczasowe tempo jazdy, zwycięstwo jest w jego zasięgu. Wszystko byłoby zatem doskonale, gdyby nie fakt, że Stéphane nie ukończył etapu. Miał prawdziwego pecha – ugrzązł na zboczu o zaledwie parę metrów od drogi. Szkoda! Jutro skorzystamy z reguły Rally2 i nasze drugie auto wróci do walki. Zespół Citroën Racing może być dumny z poziomu niezawodności i osiągów obu Citroënów C3 WRC, które jak do tej pory sprawują się doskonale”.
KRIS MEEKE
„Po udanej porannej pętli wiedzieliśmy, że druga część dnia, może okazać się decydująca dla całego rajdu. Podjęliśmy ryzyko, decydując się na twardsze opony niż nasi rywale. Musiałem dopilnować, by trzymały się drogi – i udało mi się! Dzięki nim na najdłuższym odcinku wyraźnie wyprzedziłem innych. W tej chwili mam solidną przewagę w klasyfikacji generalnej. Aby dowieźć ją do mety, musimy jutro pojechać szybko, czysto i bezpiecznie. Cieszę się, że udało mi się dzisiaj pokazać potencjał Citroëna C3 WRC. Wiem, że z ustawieniami samochodu wykonaliśmy naprawdę świetną robotę. Mam wielką satysfakcję z tego, że byłem szybszy od Sébastiena Ogier i to w warunkach wyrównanej walki czyli bez niepowodzeń konkurenta i w sytuacji, gdy nie można wskazać korzystnej kolejności startowej jako powodu przewagi”.
STÉPHANE LEFEBVRE
„Na trzy kilometry przed metą OS10 dałem się zaskoczyć. Na długim lewym zakręcie straciłem panowanie nad tylną osią. Tył poszedł za szeroko i opuścił drogę; auto ześliznęło się na opadający stok pagórka. Próby samodzielnego powrotu na trasę nie powiodły się, a w pobliżu nie było wystarczającej liczby kibiców, by mogli nam pomóc. Mieliśmy pecha, bo prawie wszędzie wzdłuż tras rajdu stoją ogromne grupy publiczności. Jest to dla nas duże rozczarowanie. Do chwili wypadnięcia z drogi wszystko szło dobrze; czułem się pewnie za kierownicą. Cóż, jeden drobny błąd okazał się bardzo kosztowny. Jutro wracam na trasę, by dalej poznawać tajniki i pułapki Rajdu Meksyku”.
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW PO 3. ETAPIE:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC), 2:47:33,3
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC), +30,9
3. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), +1:10,5
4. Tanak / Järveoja (Ford Fiesta RS WRC), +2:12,6
5. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC), +3:25,5
6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC), +4:32,6
7. Hänninen / Lindstrom (Toyota Yaris WRC), +4:32,9
8. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC), +5:16,1
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze