Drugi etap Rajdu Meksyku, skrócony o połowę, obfitował w zmiany i przetasowania w tabeli. Kris Meeke i Paul Nagle skutecznie omijali liczne pułapki i na mecie etapu objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Jadąca drugim fabrycznym Citroënem C3 WRC załoga Stéphane Lefebvre / Gabin Moreau awansowała na szóste miejsce.
Konwój przewożący samochody rajdowe ze stolicy Meksyku do León utknął na łączącej te miasta trasie. Wypadek drogowy i brak jakiejkolwiek możliwości objazdu sprawił, że droga pozostawała nieprzejezdna przez dużą część nocy. W tej sytuacji organizatorzy zmuszeni byli odwołać rozgrywane rano odcinki specjalne 2. i 3.
Zawodnicy ostatecznie wyruszyli na trasę rajdu dopiero w godzinach popołudniowych. Etap rozpoczął się od oesu El Chocolate, najdłuższego odcinka rajdu, liczącego 54,9 km. Kris Meeke wykorzystał na nim trafny wybór ogumienia – kombinacji opon Michelin LTX Force o mieszance miękkiej i twardej – a także dogodną pozycję startową. Szybki, bezbłędny przejazd dał mu najlepszy czas odcinka czyli jednocześnie pierwsze zwycięstwo oesowe za kierownicą Citroëna C3 WRC.
Pomimo kilku sekund, straconych wskutek błędu na trasie Las Minas (OS5), Brytyjczyk utrzymał pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej z 15 s. przewagi nad zajmującym drugie miejsce Sébastienem Ogierem.
Stéphane Lefebvre, stosując się do poleceń zespołu, przyjął tempo jazdy obliczone na stopniowe nabieranie doświadczenia. Zarówno OS4 jak i OS5 Francuz ukończył na ósmym miejscu i taką samą pozycję zajmuje również w tabeli rajdu po piątkowym etapie.
Etap zakończył się przejazdem trzech superoesów. Zawodnicy najpierw emocjonowali swoją jazdą publiczność zgromadzoną w starym mieście górniczym Guanajuato, a następnie dwa razy pokonali odcinek wytyczony na autodromie w León.
Na mecie etapu Kris Meeke pozostaje liderem rajdu, z przewagą dwudziestu sekund. Także Stéphane Lefebvre może uznać swój dzień za udany – po awansie o dwie kolejne pozycje, zajmuje w tabeli szóstą pozycję.
Sobota będzie długim dniem dla uczestników Rajdu Meksyku. Mają oni przed sobą dziewięć odcinków specjalnych o łącznej długości 157 km.
POWIEDZIELI:
YVES MATTON, DYREKTOR CITROËN RACING
„Początki rywalizacji Citroëna C3 WRC na szutrowych trasach są obiecujące. Najcięższą próbą całego rajdu jest przejechany już odcinek El Chocolate – na jego trudność składa się szczególnie dystans oraz temperatura, zarówno zewnętrzna, jak i w kabinach samochodów. Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni z faktu, że odnieśliśmy zwycięstwo na tym odcinku. Nasz samochód okazał się być niezawodny i konkurencyjny, a zawodnicy bardzo chwalą sobie jego prowadzenie na luźnych nawierzchniach. Niemniej, nadal zachowujemy ostrożne podejście przed dalszą częścią rajdu, o czym świadczy m.in. nasza decyzja o zabraniu do każdego z aut dwóch kół zapasowych”.
KRIS MEEKE
„Dzisiaj wszystko ułożyło się dla mnie pomyślnie. Korzystna pozycja startowa stanowiła oczywisty atut, ale trzeba było wykorzystać ją i przełożyć na dobry czas. Nie atakowałem na sto procent możliwości, bo w tym rajdzie zwycięstwo nie jest moim głównym celem. Jeżeli czegoś żałuję, to tylko drobnego błędu popełnionego na trasie OS5, przez który straciłem osiem lub dziewięć sekund. W sumie, nareszcie idzie mi dobrze, po trudnym początku sezonu. Jutro zamierzam utrzymywać takie samo tempo jazdy”.
STÉPHANE LEFEBVRE
„Ponieważ jest to mój pierwszy start w Rajdzie Meksyku za kierownicą samochodu klasy WRC, zespół zalecił mi poznawanie jego specyfiki i nabieranie wprawy czyli jazdę w umiarkowanym tempie. Niemniej, czasy, jakie zaliczyłem, okazały się dobre, bo dokonaliśmy trafnego doboru opon, a poza tym starałem się o maksymalną koncentrację za kierownicą. Dwa odcinki specjalne na szutrze przyniosły mi awans w tabeli i na koniec dnia cieszę się z szóstej pozycji, która z różnicą niecałej pół minuty daje kontakt z pierwszą piątką”.
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW PO ETAPIE 2.:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC), 1:01:33,8
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC), +20,9
3. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), +56,7
4. Hänninen / Lindstrom (Toyota Yaris WRC), +1:27,3
5. Tanak / Järveoja (Ford Fiesta RS WRC), +1:32,9
6. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC), +1:52,8
7. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC), +2:02,1
8. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC), +2:30,8
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze