Warszawskie targi Auto Nostalgia odbędą się już w najbliższy weekend 14-15 kwietnia. Nie zabraknie na nich marki Citroën, która przygotowuje się do obchodów 100-lecia działalności. Wśród atrakcji jest m.in. Citroën CX z królewską historią, kultowy 2CV i inne modele marki reprezentujące niezrównany komfort, tak dla niej charakterystyczny. Targi odbędą się na terenie PGE Narodowego.
Od początku swojej działalności Citroën stawiał na komfort swoich samochodów. Nic więc dziwnego, że były one tak chętnie wybierane przez przywódców państw. Prezydent Francji Charles De Gaulle odmawiał jazdy innym samochodem niż Citroën DS, a Jacques Chirac jeździł swoim CX Prestige jeszcze długo po zakończeniu urzędowania. Taki sam model CX Prestige będzie można zobaczyć podczas targów Auto Nostalgia, jednak jego historia jest trochę inna. Ten egzemplarz został kupiony w maju 1982 r. w salonie Citroëna w Zurychu. Nabywcą był Fahd bin Abdulaziz Al Saud, który miesiąc później został królem Arabii Saudyjskiej. Samochód pozostał w rękach Saudów przez wiele lat, aż trafił do prywatnej kolekcji samochodów tej marki, która powstaje w Polsce. Ta luksusowa wersja CX, przedłużona o 257 mm względem seryjnego CX-a, zajęła drugie miejsce w konkursie elegancji podczas międzynarodowego zlotu EuroCitro 2014.
Niezrównane poczucie wygody Citroën CX zapewniał, tak jak jego poprzednik – model DS oraz jego następcy XM i C6, rewolucyjnemu patentowi Citroëna – zawieszeniu hydropneumatycznemu. Dziś ten symbol wygody dostępny jest dla wszystkich. Nowa generacja zawieszenia z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) obecna jest w kompaktowym modelu C4 Cactus.
Na targach Auto Nostalgia będzie obecny także inny model, który stał się ikoną motoryzacji – Citroën 2CV. Ten sympatyczny, niewielki samochód krył pod oryginalnym nadwoziem wiele innowacji: przedni napęd, miękkie zawieszenie z dużym skokiem kół czy dwucylindrowy silnik chłodzony powietrzem. Przystępna cena sprawiła, że popularna „Kaczka” zmotoryzowała Francję. Od swojej premiery 70 lat temu, w 1948 r., do 1990 r., kiedy ostatecznie zakończono produkcję 2CV i jego pochodne znalazły przeszło 5 mln nabywców.
Dziedzictwo Citroëna jest imponujące. Nic w tym dziwnego. W 2019 r. marka będzie świętować 100-lecie swojej działalności jako producenta samochodów. Obchody tego jubileuszu będą trwały cały przyszły rok. Towarzyszyć im będzie okolicznościowy logotyp. Nawiązuje on do marki Origins stworzonej w czerwcu 2016 r. podczas budowy wirtualnego muzeum Citroën Origins i wykorzystywanej od tej pory przy wszystkich przedsięwzięciach związanych z historią marki i jej produktami.
Logo z przymrużeniem oka zawiera znak szewronów umieszczonych w owalu, który istniał w czasach powstawania marki w 1919 r. i który nawiązywał do działalności pierwszego przedsiębiorstwa André Citroëna produkującego koła zębate…
Zapraszamy na targi Auto Nostalgia i stoisko Citroëna. Wystawę można oglądać w dniach 14 kwietnia, w godzinach 10:00-18:00 i 15 kwietnia 10:00-17:00 na terenie stadionu PGE Narodowy w Warszawie. Informacje o wystawie i biletach można znaleźć na stronie www.autonostalgia.pl.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze