2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości
Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
citroen renault volkswagen Wiadomości
Wiadomości

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Xavier Chardon CEO Citroen
Wiadomości

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen Basalt,
Wiadomości

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
106. Miedzynarodowy Zlot Citroena w Toruniu ICCCR 2024 parada na Bulwarze Filadelfijskim Citroen C6 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 150 KM 2011 – przestronny i komfortowy samochód, oszczędny i niezawodny silnik diesla. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-03
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 5 minut
885
A A
0
Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości

Citroën C4 Picasso to samochód, doskonale nadaje się dla rodziny. Z przodu dwa duże wygodne fotele, z tyłu trzy nieco mniejsze. Mogą być stoliczki, schowki a w bagażniku wersji 7-miejscowej (zwanej Grand Picasso) znajdą się jeszcze 2 mniejsze miejsca siedzące. Silniki HDi należą z kolei do najlepszych na świecie, są oszczędne i niezawodne a przy tym mają wysoką kulturę pracy.

Sylwetkę C4 Picasso znamy długo. To nie zarzut. Po prostu nie robi już na nas wrażenia takiego jak na początku. A w sumie powinnna. C4 Picasso jest autem eleganckim. Wersja pięcioosobowa, którą mieliśmy przyjemność testować, jest zaprojektowana bardzo proporcjonalnie z finezyjnymi dodatkami, podkreślającymi urok samochodu. Nic dziwnego, że z przyjemnością zasiadają za jego kierownicą także kobiety, w tym bardzo znane. C4 Picasso jeździ na przykład Małgorzata Napieralska. Zapewne doceniła rodzinne zalety tego auta (ma dwójkę dzieci) i jego piękno.

Zawieszenie C4 Picasso to połączenie komfortu i sprężystości. Oczywiście należy pamiętać, że jest to jednak MPV, a więc auto wysokie, ale C4 Picasso łatwo wybacza nawet ostrzejsze manewry kierownicą. Jedzie się przyjemnie. Pozycja za kierownicą – trochę jak w autobusie. Do dyspozycji cała gama systemów pokładowych, którymi w zasadzie można sterować bez odrywania rąk od kierownicy. Po pewnym przyzwyczajeniu wzrok nie kieruje się już na dół a palce same znajdują regulację tempomatu, radia czy klimatyzacji. Wyświetlacz prędkości zamontowany został centralnie i z takim silnikiem warto na niego zwracać uwagę, bo 150-konne C4 Picasso przyspiesza jak błyskawica. Do środka nie docierają przy tym żadne odgłosy silnika, dopiero powyżej 140 km/h zaczyna się charakterystyczny szum powietrza. Ale wyciszenie i tak pracuje wzorowo.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Citroën Mehari, ikona, która wciąż inspiruje, ma 57 lat

2025-05-23

Citroën Visa Plein Air, czyli jeden z zaledwie 3000 wyprodukowanych egzemplarzy na sprzedaż

2025-05-23

Przejdźmy więc do jednostki napędowej. 150 koni mechanicznych to sporo, ale silnik zadowala się umiarkowanym zużyciem paliwa. Przy bardzo dynamicznej jeździe trudno nam było przekroczyć granicę 7 litrów ropy na 100 kilometrów. Na próbę przejechaliśmy też 500 kilometrów po polskich drogach w wersji ekonomicznej, czyli bez gwałtowanego przyspieszania. Ta spokojna jazda zaowocowała spalaniem na poziomie 5,6 litra na 100 kilometrów. Dopiero miejskie korki Warszawy spowodowały, że spalanie nieznacznie sie podniosło. Ale warto podkreślić, że samochód jest bardzo ekonomiczny i jeśli dużo jeździmy to cena zakupu szybko nam się zwróci.

Wracając do wnętrza, z przodu kierowca i pasażer mają ogromną ilość przestrzeni – z przodu, na boki czy nad głową, nie można po prostu narzekać. Niezależnie od wzrostu (nasi testowi kierowcy sięgają 190 cm) można znaleźć sobie bez problemu wygodną pozycję i podróżować z wielką przyjemnością. Nie bez znaczenia jest wysokość nad jezdnią. MPV daje tą przyjemność jazdy, że na 90% samochodów patrzy się z góry. Z tyłu mamy do dyzpozycji nieco mniejsze, ale pojedyńcze fotele. Jadąc w mniej osób można je złożyć lub wręcz zdemontować (robi się to bardzo łatwo!) i powiększa się w ten sposób przestrzeń bagażową lub tworzy stoliczek. Nie ma jednak co ukrywać, że te pojedyńcze fotele dla bardzo wysokich osób nie są zbyt wygodne – przede wszystkim z powodu małej ich szerokości i słabszego trzymania bocznego. Ale to chyba jedyna wada, jaką moglibyśmy znaleźć w tym aucie. W kombinacji 2+2 (dwoje rodziców, dwoje dzieci) – auto spisuje się perfekcyjnie.
Podróżom sprzyja duży bagażnik – 532 litry (można go powiększyć do ponad 1600 litrów). To bardzo dobry wynik a w przypadku podróży w mniej niż 5 osób można pozbyć sie jednego z foteli z tyłu, co znakomicie ułatwia wypad np. na wakacje.

Trzeba jeszcze dodać, że całe wnętrze jest wykonane z dobrej jakości materiałów, ładnie spasowanych i wizualnie przyjemnych – podróż w środku to po prostu czysta przyjemność. Kiedy zamówi się jeszcze panoramiczny dach, który w połączeniu z bardzo długą przednią szybą daje wrażenie ogromnej przestronności, mamy do dyspozycji własne kino, w którym podziwiamy świat zewnętrzny. Szklany dach bardzo polecamy. Warto.

Manualna sześciobiegowa skrzynia biegów pracuje bez zarzutu. Biegi wchodzą łatwo a z samej skrzyni nie dochodzą żadne dodatkowe dźwięki, jak to czasem bywa w autach konkurencji. Szósty bieg, przeznaczony na trasę, powoduje, że auto jest bardzo ekonomiczne, o czym pisaliśmy już wyżej. Pewnym minusem manualnej skrzyni z tym silnikiem jest konieczność szybkiego zmieniania biegów przy dynamicznym przyspieszaniu. Co kto lubi – częśc osób w redakcji przedkłada manual, część woli automat.

Podsumowując – samochód wart jest swojej ceny. Citroen oferuje auto o pięknym i ponadczasowym kształcie, bardzo ekonomiczne a jednocześnie dynamiczne. Wybór dla rodziny 2+1 lub 2+2 prawie doskonały. Sprawdzi się w mieście, sprawdzi się na trasie. Zawieszenie dobre na polskie drogi. Z minusów – tylne fotele mogłyby być większe, jeśli myślimy o przewozie dorosłych wysokich pasażerów na długich trasach. Ogólnie – polecamy ! Szczególnie w kolorze czerwonym.

Testowany samochód: Citroen C4 Picasso 2.0 HDi manual

Plusy
+ elegancka, proporcjonalna sylwetka, finezyjne dodatki
+ dynamiczny, ekonomiczny silnik
+ cicha, precyzyjna skrzynia biegów
+ świetny projekt wnętrza, wysoka jakość wykończenia
+ przestronność w środku, świetna widoczność (Visiovan)
+ wygodne przednie fotele, dużo miejsca
+ funkcjonalność

Minusy
– fotele z tyłu mogłyby być większe

Dziękujemy firmie Citroen Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Testowany samochód to Citroën C4 Picasso 2.0 HDi z silnikiem diesla o mocy 150 KM. Wersja 5-miejscowa

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC4 Picasso
Udostepnij345Tweet192Udostepnij54
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

01. Citroen C4 Cactus – mniej cylindrów więcej życia Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM – jak wyróżnić się na ulicy? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-12-16
citroen c5 aircross 1 5 blue hdi shine 33 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-01
IMG 0680 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 BlueHDi 1.6 120 KM – większy, lepszy i tak samo piękny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-09-14
dacia jogger 2022 7 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Tomasz Nowicki
2022-05-15
Dacia Duster
Wiadomości

Test: Używana Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM z niskim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Cztery gwiazdki dla Peugeot 107

Citroën zwiększa sprzedaż we Włoszech. Już 2000 zamówień na model e-C3

Fenomen Dacii: druga najpopularniejsza marka we Włoszech wśród klientów indywidualnych!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz