Kryzys w branży motoryzacyjnej trwa. Koncern Renault wprowadził priorytetyzację dostaw dla swoich kluczowych fabryk w Maroku, Chinach, Korei Południowej oraz Rosji. To tutaj produkowane są najlepiej sprzedające się modele marki, jednak utrzymanie produkcji w tych zakładach skutkuje większymi przestojami m.in. w Europie.
Sprawdź promocje na nowe modele Renault
Producenci na całym świecie reorganizują produkcję i zmieniają strategię zaopatrzenia swoich fabryk. Priorytet otrzymują te fabryki i modele, które przynoszą największe zyski i sprzedają się w największych ilościach. Podobnie wygląda strategia Renault. Koncern koncentruje się na fabrykach w Maroku, Chinach, Korei Południowej i Rosji, gdzie montowane są najlepiej sprzedające się modele grupy.
Zobacz: Test Renault Arkana. Piękny crossover coupé.
Z powodu braków w zaopatrzeniu, Renault wstrzymało montaż 500 tysięcy samochodów na całym świecie. W trzecim kwartale 2021 r. rozpoczęto priorytetyzację dostaw i alokację zasobów w zależności od sprzedawanych modeli i rentowności rynków. Sytuacja ta dotyczy również koncernów Stellantis, Ford oraz Daimler.
Warto przeczytać: Używany samochód: Renault Laguna V6 Concorde
Na kryzysie cierpią europejskie fabryki Renault. W Hiszpanii wszystkie zakłady koncernu mają zaplanowane po kilkadziesiąt dni przestojów w przyszłym roku. To oznacza mniejsze zarobki a w niektórych przypadkach także redukcję zatrudnia. Sytuacja może poprawić się w drugiej połowie roku, gdy produkcja motoryzacyjna powinna zacząć wracać do normy.
źródło: OK Diario
Najnowsze komentarze