Francuska marka premium w Niemczech – czy to może się udać? Może. W 2024 roku marka DS Automobiles przyjęła na rynku niemieckim o 50,1% zamówień więcej niż w roku wcześniejszym, co jest zasługą przede wszystkim kompaktowego SUV-a DS 7, który stanowił 70% rejestracji.
DS Automobiles w ubiegłym roku znacząco zwiększyło sprzedaż w Niemczech. Według statystyk Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) zarejestrowano o 50,1 proc. więcej pojazdów paryskiej marki premium niż w roku 2023. W grudniu liczba rejestracji wzrosła niemal dwukrotnie (+99,6 proc.).
Marka zamierza umocnić swoją pozycję w klasie luksusowej skupiając się na zrównoważonej mobilności, w czym pomóc ma premiera elektrycznego DS N°8. W połowie roku pojawi się również elektryczny DS 4, który produkowany jest na jednej linii z wersją hybrydową a także Oplem Astrą w zakładzie Stellantis w Rüsselsheim w Niemczech.
Luksusowy DS N°8 wyjechał na publiczne drogi. Następca DS 9
DS 7 stanoiw 70% sprzedaży marki w Niemczech
Paryska marka premium sprzedała w Republice Federalnej Niemiec 3587 egzemplarzy samochodów. Dzięki temu wynikowi DS Automobiles awansowała z dwunastego na dziesiąte miejsce wśród najpopularniejszych marek premium w Niemczech. Największy udział w miksie modelowym miał DS 7, który stanowi ponad 70 procent rejestracji francuskiego producenta. Kto wybiera samochody DS Automobiles? Pojazdy cieszyły się szczególną popularnością wśród klientów komercyjnych: około 70 procent rejestracji w 2024 roku dotyczyło freelancerów, firm i operatorów flot.
„Nasz sukces pokazuje, że DS Automobiles jest coraz częściej postrzegana w Niemczech jako atrakcyjna i wyjątkowa marka premium. Dzięki naszemu miksowi modeli wychodzimy naprzeciw potrzebom nowoczesnych klientów – od indywidualistów po klientów biznesowych. Nie jest dla nas zaskoczeniem, że wygodny DS 7 idealnie spełnił te wymagania i po raz kolejny był najpopularniejszym modelem DS. Nowy DS N°8 jest jasnym wyrazem naszej strategii: jednocześnie innowacyjny, luksusowy i zrównoważony. Jesteśmy przekonani, że w 2025 roku jeszcze bardziej zwiększy to świadomość marki” – powiedział Niccolò Biagioli, dyrektor zarządzający Premium Brands Stellantis Niemcy.
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Nowy flagowy DS N°8
Marka DS automobiles wprowadziła na niemiecki rynek specjalną serię Édition France modeli DS 3, DS 4 i DS 7 a w połowie roku 2025 zadebiutuje nowy flagowy model DS N°8. Dzięki doskonałym właściwościom aerodynamicznym elektryczny SUV potrafi pokonać na jednym ładowaniu do 750 km.
„DS N°8 oferuje ogromny potencjał: nasz okręt flagowy imponuje mocnymi danymi dotyczącymi wydajności, wyjątkowym wystrojem wnętrza i niepowtarzalnym paryskim wyrafinowaniem. Dzięki swojemu zasięgowi w pełni elektryczny DS N°8 wreszcie eliminuje wszelkie obawy dotyczące zasięgu. Wysokiej jakości konstrukcja i wyjątkowy komfort czynią go idealnym towarzyszem dla kierowców samochodów służbowych, którzy spędzają dużo czasu w pojeździe. Ikona nowoczesnej mobilności „Zaprojektowano w Paryżu – wyprodukowano w Europie” –powiedziała Maria Schiewald, dyrektor marketingu DS Automobiles w Niemczech.
Nowe modele DS Automobiles. Cenniki, wersje, silniki
Najnowsze komentarze