niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Opel Mokka kontra Hyundai Kona, Mazda CX-3, Nissan Juke i Volkswagen T-Cross. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 08/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-24
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
200 6
9
177
UDOSTĘPNIEŃ
589
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Aktualne AUTO MOTO może wręcz odstręczać swoją okładką miłośników samochodów francuskich. Straszy nas z niej zdjęcie Škody Enyaq, a to osobom o wyrobionym guście motoryzacyjnym wcale nie musi się podobać. Jakby tego było mało – są jeszcze niewielkie zdjęcia jakichś modeli Audi i Volkswagenów, a także kolejna Škoda. Francuskie koncerny motoryzacyjne reprezentuje jedynie niemiecki Opel Mokka.

 

AUTO MOTO nr 08 (303) z VIII.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, 3 Crossback, 107, 207, 208, 2008, 308, 407, 508, Clio, Laguna, Scenic, Duster, Sandero, Corsa, Mokka

 

Wśród Premier miesiąca na stronach 10-11 AUTO MOTO mocno promuje Volkswagena Multivana, choć ne mogę się oprzeć wrażeniu, że ten samochód był zapowiadany już od jakichś 10 lat ;-) Spośród aut nas interesujących pojawiły się tam krótkie wzmianki o Peugeot 308 SW i lekkim liftingu Dacii Duster.

Z tabelki zamieszczonej na stronie 12. wynika, iż Peugeot 208 był w okresie styczeń-maj drugim najchętniej kupowanym samochodem osobowym w Europie. Na czwartym miejscu plasował się Peugeot 2008, na piątym Renault Clio, a na szóstym Opel Corsa. W Top 9 na przedostatniej pozycji uplasował się jeszcze Citroën C3.

Starcie pięciu miejskich crossoverów, w tym Opla Mokki, znajdziecie na stronach 22-31. W szranki z niemieckim modelem o francuskich genach stanęły Hyundai Kona, Mazda CX-3, Nissan Juke i Volkswagen T-Cross. Tylko dwa auta okazały się tańsze (nieznacznie) od Opla, dwa są wyraźnie droższe. Mokka, to auto bazujące na wielu podzespołach wykorzystywanych przy budowie m.in. Peugeota 2008 czy DS 3 Crossbacka. AUTO MOTO dostrzega najmniejszą pojemność bagażnika Mokki w całej stawce, a także jej najmniejszą ładowność. Ale bez obaw – auto udźwignie ponad pół tony, a to nie jest mało.

Za to najwięcej systemów wsparcia i to już w standardzie, mają Opel i Nissan. Spodobał się projekt deski rozdzielczej, choć marudzono na jakość tworzyw. Kompletnie nie wiem, do czego się czepili, bo jest całkiem dobrze! Doceniono najniższe zapotrzebowanie na benzynę, ale skrytykowano przestronność na kanapie i jej za krótkie siedzisko. W przypadku Volkswagena chwalono wyposażenie opcjonalne, co motogazetki czynią chętnie, a co mnie irytuje. Albo oceniamy to, co jest w danej wersji w standardzie i wspominamy o opcjach, albo udajemy, że jesteśmy obiektywni, Panowie…

Kiedy przeczytałem, że zawieszenie Opla zestrojono jednak znacznie bardziej miękko niż VW, to wymiękłem. Tak się bowiem składa, że niedawno testowałem Mokkę i jest to samochód naprawdę twardy. Skoro Volkswagen jest jeszcze znacznie twardszy, to czy to znaczy, że tam zespawano całe podwozie? Ale oczywiście T-Cross lepiej tłumi nierówności niż auto z Ruesselheim. Aha.

Krótkie nadwozie Volkswagena pochwalono, bo to znaczy, że łatwo się nim parkuje, ale jakim cudem jest on równie przestronny na długość, jak Nissan, o ponad 10 cm dłuższy? Albo niż Mazda, dłuższa o ponad 15 cm? Zawsze mnie zastanawia ta przestronność Volkswagenów w motogazetkowych artykułach, której jakoś nigdy nie miałem okazji poczuć w tych samochodach. Jakim cudem szersza Mokka oferuje dużo mniej miejsca na szerokość, niż Volkswagen? Czyżby w VAG-u potrafili wyciosać coś z niczego? A może te motogazetkowe pomiary są do bani?

Może Was zaskoczę, ale to nie Volkswagen wygrał to porównanie. T-Cross zajął dopiero trzecie miejsce, pokonując Mazdę i Nissana. Uległ Hyundaiowi, który zajął miejsce drugie, i właśnie Oplowi, który okazał się zwycięzcą porównania! Przyznam się szczerze – jestem bardzo mocno zaskoczony. Z tekstu wcale to nie wynikało, promowano Volkswagena, gdzie się tylko dało, wychwalano za każdą pierdółkę. A tu nagle Mokka zdobyła 2.974 punkty, Hyundai 2.961, Volkswagen 2.948, Mazda 2.947, a Nissan 2.927. Zwycięstwo nie jest więc może jakieś spektakularne, ale solidne.

W dziale Używane AUTO MOTO dokonuje – na stronach 44-53, przeglądu rynku szukając uterenowionego kombi. Przy budżecie do 15.000 zł znajduje Peugeota 207 SW Ourdoor. To nie jest częsty model w ogłoszeniach, ale z reguły jest autem zadbanym i dobrze wyposażonym. Materiały wykończeniowe są dobre, prześwit wynosi 15,4 cm, a pod maską łatwo spotkać znakomity silnik 1.6 HDi. Możecie też poszukać Renault Scenic’a II Conquest. Ma o 2 cm większy prześwit od standardowego Scenic’a, ale to w zasadzie wszystko, jeśli chodzi o uterenowienie. Do tego dochodzi pakiet stylistyczny i niezłe wyposażenie.

Przy budżecie dwa razy większym możecie szukać np. Dacii Sandero II w wersji Stepway, trochę podniesionej i z pakietem stylistycznym, albo Renault Scenic’a III XMOD, również w zasadzie srylistycznie uterenowionym ;-)

Gdy kasy jest więcej, to warto się rozejrzeć za Peugeotem 508 RXH. Ciekawa konstrukcja (diesel plus silnik elektryczny, w efekcie napęd na cztery koła) i atrakcyjna stylistyka kuszą klientów, ale podaż jest niewielka i popyt nie za duży. Acz zdaje się, że rosnący. Później RXH można było kupić także jako wersję wyposażeniową, bez napędu hybrydowego.

Kolejny materiał (strony 54-) prezentuje tuzin dobrych modeli, jakie można kupić dysponując kwotą 10.000 zł. Wśród tych dwunastu samochodów pojawiły się Peugeot 407 i Renault Laguna II, wspomniano też Citroëna C1 i Peugeota 107, a na zdjęciu tytułowym można dostrzec Renault Clio.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO.

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10720082072083 Crossback308407508AUTO MOTOC1C3CitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesDusterLagunaMokkaOpelPeugeotRenaultSanderoScenicużywane
Udostepnij71Tweet44Udostepnij12
Poprzedni

Ile kosztuje najdroższy Peugeot 308 w wersji GT Pack?

Następny

Legendarny Citroën DS23: historia zielonego DS-a z 1972 roku i jego właściciela z Polski

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Citroen DS

Legendarny Citroën DS23: historia zielonego DS-a z 1972 roku i jego właściciela z Polski

Czym zajmuje się strażak w Grupie Renault?

Post-production : Astuce Productions

Koniec małych samochodów. Citroën C1, Peugeot 108, Renault Twingo, Audi A1 odchodzą do lamusa

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.