Nowy hybrydowy silnik 1.8 Full Hybrid to bardzo groźna broń Renault i Dacia w walce o klienta takich marek jak Toyota czy Hyundai. Jest tani w produkcji, zapewnia bardzo niskie zużycie paliwa a jego dopracowana konstrukcja sprawia, że jeździ się nim płynnie i co najważniejsze pracuje bardzo cicho. Producent wyciągnął wnioski z wielu lat eksploatacji poprzedniego modelu. W jakich modelach oprócz Dacii Bigster zobaczymy go w najbliższym czasie?
Nowy silnik 1.8 Full Hybrid, oznaczony jako HR18, to jednostka, która została opracowana na bazie silnika 1.6 Hybrid. Zadebiutowała w modelu Dacia Bigster. Na bazie doświadczeń z eksploatacją 1.6 Full Hybridwprowadzono wiele istotnych zmian:
- Bezpośredniego wtrysk paliwa.
- Cykl Atkinsona, zwiększający wydajność i obniżający zużycie paliwa.
- Podniesiona mocy bazowej z 94 do 107 KM
- Zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego z 148 do 170 Nm.
- Emisja CO₂ na poziomie 115 g/km (dla modelu Dacia Bigster).
Z nowym silnikiem współpracuje też nowa przekładnia, która zastąpiła dotychczasową skrzynię z mechanizmem bezsprzęgłowym.
- Główny silnik elektryczny – 50 KM, 205 Nm.
- Drugi silnik elektryczny – 20 KM, 50 Nm.
- Łączna moc układu – 155 KM (Dacia Bigster)
Nie jest wykluczone, że w innych modelach wartości maksymalne będą się różnić – grupa Renault w swoich modelach zastosuje wariant 160 KM zamiast 155 KM, ale według naszych źródeł w koncernie silnik ma jeszcze zapas mocy i może być produkowany także w wariancie 170 KM i więcej.
Nowa Dacia Bigster oraz Renault 5 już zmierzają do salonów marki w Polce. Kiedy je zobaczymy?
Nowe samochody Dacia z silnikiem 1.8 Full Hybrid 155 KM
- Dacia Bigster – 2025 (już dostępny w ofercie)
- Dacia Duster – początek 2026.
- Dacia Jogger (lifting) – pierwsza połowa 2026.
- Dacia C-Néo (nowy model, crossover) – druga połowa 2026.
Nowe samochody Renault z silnikiem 1.8 Full Hybrid 160 KM
- Renault Clio 6 – wiosna 2026.
- Renault Captur – połowa 2026
- Renault Symbioz – druga połowa 2026.
Najnowsze komentarze