Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, FIAT, Jeep, Lancia, Opel i Peugeot. Stellantis rozwija swoją ofertę pojazdów hybrydowych. Jednym z kluczowych elementów tej strategii jest nowy mikrohybrydowy silnik benzynowy 1.2 Hybrid o trzech cylindrach pracujący w oparciu o łańcuch rozrządu.
Silniki Hybrid to nowoczesne jednostki napędowe wykonane jako miękka hybryda lub mikrohybfryda MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle), wspierane przez 48-woltowy układ elektryczny , która pojawia się w coraz większej liczbie modeli marek należących do Stellantis. Co ważne, pracuje w oparciu o łańcuch rozrządu – nie będzie więc problemów jak z paskiem. Gdzie znajdziemy ten napęd?

Silniki te oferują różne moce – od 110 KM (w mniejszych samochodach, takich jak np. Citroën C3 czy Peugeot 208 ) do 145 KM (jako jednostki bazowe m.in. w Peugeot 408 czy 3008). Niedawno w redakcji testowaliśmy najnowszą odmianę Peugeot 3008 z tym napędem a o wrażeniach redaktora naczelnego z jazd przeczytacie tutaj.
Samochody Stellantis z nowym silnikiem 1.2 Hybrid (MHEV)
Poniższe modele wykorzystują (w wybranych wersjach) nowy mikrohybrydowy silnik 1.2 Turbo z trzema cylindrami:
-
Alfa Romeo: Junior
-
Citroën: C3, C3 Aircross, C4, C4 X, C5 Aircross, C5 X
-
DS Automobiles: DS 3, DS 4
-
FIAT: 600, Grande Panda
-
Jeep: Avenger
-
Lancia: Ypsilon
-
Opel: Astra, Corsa, Frontera, Grandland, Mokka
-
Peugeot: 208, 2008, 3008, 408, 5008
źródło: Motor.es
Najnowsze komentarze