czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Łada – niekwestionowany lider rosyjskiego rynku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-20
w Renault, Różne, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
913 48
0
824
UDOSTĘPNIEŃ
2.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Kiedy byłem jeszcze młody, miałem kilka, czy kilkanaście lat, Łady jawiły się jako ciekawa odmienność w PRL-owskiej rzeczywistości motoryzacyjnej. W moim niedużym mieście samochód osobowy miało stosunkowo niewiele rodzin, a na ulicach królowały „małe” i „duże” Fiaty, Syrenki, gdzieniegdzie pojawiały się jeszcze Warszawy, a później zastąpiły je Polonezy. Trafiały się też Łady.

Łada przetrwała zawirowania związane ze zniknięciem z mapy świata Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich i pojawieniem się w to miejsce kilku innych państw, w tym powrocie Rosji. Z czasem w AwtoWAZ, koncern produkujący Łady, zainwestowała Grupa Renault i dziś to ona ma w tych zakładach sporo do powiedzenia. I to tłumaczy dzisiejszy artykuł na łamach Francuskie.pl

Ogólne informacje o wynikach handlowych Łady w ramach Grupy Renault podaliśmy w poniedziałek. Dziś możemy opublikować nieco więcej szczegółów.

W 2021 r. w Rosji sprzedano 350.714 samochodów Łada, czyli o 2,1% więcej niż w roku 2020. Według szacunków AwtoWAZ marka Łada utrzymała zdecydowaną pozycję lidera na rynku rosyjskim z udziałem tym w rynku wynoszącym blisko 21%. Łada Vesta i Łada Granta zajęły odpowiednio 1. i 2. miejsce w rankingu sprzedaży rosyjskiego rynku motoryzacyjnego.

Łada Vesta została liderem gamy modelowej marki, sprzedając się w 113.698 egzemplarzach, co oznacza wzrost o 6% w stosunku do 2020 roku. Z tego sprzedano 2.919 samochodów z zasilaniem CNG, czyli 1,65 raza więcej niż w 2020 roku. Vesta CNG to wciąż jedyny seryjny samochód osobowy CNG produkowany w Rosji. Wkrótce dołączy do niego Renault Logan. Ponadto, nowy Largus CNG jest przygotowywany do produkcji pod koniec 2022 roku, w zależności od długoterminowego przedłużenia państwowych dotacji dla pojazdów CNG, które oferują zieloną technologię.

W przypadku Łady Granty sprzedaż osiągnęła poziom 111.430 sztuk, a po uwzględnieniu wersji użytkowych było to nawet 113.212 sztuk.

Łada Largus, czyli odpowiednik pierwszej generacji Dacii Logan MCV, sprzedała się w ubiegłym roku w Rosji w liczbie 39.541 egzemplarzy. Dynamika sprzedaży wykazała pozytywny trend na poziomie 6,4% w porównaniu do 2020 roku. Biorąc pod uwagę komercyjne wersje Largusa, łączna sprzedaż modelu wyniosła 50.114 sztuk, na co pozytywny wpływ miała głęboka modernizacja modelu wprowadzona w marcu 2021 roku.

Łada Niwa Legend (25.827 sprzedanych sztuk) i nowa Łada Niwa Travel (25.415 sztuk) wprowadzona na rynek w lutym 2021 r. znalazły się odpowiednio na czwartym i piątym miejscu w ramach sprzedaży rosyjskiej marki. W ubiegłym roku sprzedano również 341 pojazdów użytkowych z rodziny Niwa. Według szacunków producenta, łączna sprzedaż rodziny Niwa sprawia, że ​​jest to drugi najlepiej sprzedający się SUV na rynku rosyjskim.

Zobacz też, jak Łada Niwa wypadła w próbach terenowych wraz z Dacią Duster i Suzuki Jimny, jakie zorganizowali Brytyjczycy z Carwow

Sprzedaż Łady XRAY w 2021 roku wzrosła o 14,6% i wyniosła 22.107 sztuk.

W 2021 r. w Rosji otwarto 7 nowych salonów Łady. Sieć dealerska marki pozostaje największa w kraju – liczy sobie już 304 salony.

Łada stale umacnia swoją pozycję na rynkach eksportowych. W 2021 r. wznowiono lokalny montaż i dystrybucję z nowymi partnerami w Kazachstanie, lokalną produkcję rozpoczęto też w Uzbekistanie. Do końca 2021 r. do 17 krajów świata trafiło łącznie 35,8 tys. samochodów (+9,4% w porównaniu do 2020 roku) marki.

„Rok 2021 był dla rosyjskiego rynku motoryzacyjnego niejednoznaczny. W pierwszej połowie roku wykazał się dobrą dynamiką sprzedaży. Łada z sukcesem wprowadziła na rynek dwa nowe modele – nowego Largusa i nową Niwę Travel.

Marka zaczęła wyposażać samochody w nowe wysokiej klasy i przyjazne dla użytkownika systemy multimedialne EnjoY i EnjoY Pro z wbudowanymi usługami Jandeks, które wybrało już ponad 32.000 klientów Łady. Wzrastał również popyt na zupełnie nowy system Łada Connect, oferujący szeroki zakres dodatkowych korzyści kierowcom modelu Granta.

Druga połowa 2021 roku była jednak pod trwałym wpływem światowego kryzysu w dostawach podzespołów elektronicznych, który dotknął wszystkie marki samochodów na świecie. Wpłynęło to również na rytm produkcji i terminy dostaw nowych samochodów do sieci dealerskiej i klientów. Łada nadal umacniała w tym czasie swoją pozycję na rynku SUV-ów, prezentując nową Niwę Bronto o wyjątkowych możliwościach terenowych.

Sytuacja z podażą podzespołów elektronicznych zaczęła się stopniowo poprawiać pod koniec 2021 roku, ale niedobór niektórych podzespołów będzie się utrzymywał, według naszych szacunków, co najmniej do połowy 2022 roku.

Wraz z naszą rozległą i wydajną siecią dealerów w całej Rosji, jesteśmy optymistycznie nastawieni do wejścia w ten nowy rok, który zachwyci wszystkich fanów Łady świetnymi nowymi produktami i usługami, które ogłosimy, gdy tylko będziemy gotowi do ich wprowadzenia na rynek” – powiedział Olivier Mornet, wiceprezes wykonawczy AVTOVAZ ds. sprzedaży i marketingu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Łada

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AwtoWAZDaciaGrantaGrupa RenaultLargusLoganŁadaNivaVestaXRAY
Udostepnij330Tweet206Udostepnij58
Poprzedni

Dacia Duster najrzadziej kradziona w Polsce, Toyota Corolla wręcz przeciwnie. Dlaczego tak się dzieje? Wywiad z policjantem

Następny

Co składa się na koszt akumulatora litowo-jonowego? Zaskakujące dane

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault zoe

Co składa się na koszt akumulatora litowo-jonowego? Zaskakujące dane

Hybrydowe floty. Firmy całkowicie zrezygnują z samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

UOKiK: Peugeoty 208 i 2008 do serwisu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.