Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Lancia ma nowe logo. „Dziś jest początek nowej Lancii!”

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-28
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 9 minut
452 9
A A
5
Lancia Pu+Ra Zero

Warto przeczytać!

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Dealerzy pozwali producenta samochodów. Czy podobnie będzie w Polsce?

„Nowa era Lancii rozpoczyna się dzisiaj z nowym logo i jasną wizją projektową” powiedział Luca Napolitano, Dyrektor Generalny marki. „W oczekiwaniu na nowego Ypsilona, pierwszy pojazd nowej Lancii, przedstawiamy Lancię Pu+Ra Zero, rzeźbę, trójwymiarowy manifest, który inspiruje pojazdy, które zostaną wprowadzone na rynek w latach 2024-2028” – dodał.

„Dzieło sztuki, w którym przeszłość i przyszłość pozostają w ciągłym kontakcie, w którym elegancja równoważy się z radykalnym duchem form. Dziś rozpoczyna się nasz renesans, który zadziwi fanów Lancii na całym świecie. Lancia znów będzie pożądaną, szanowaną i niezawodną marką na europejskim rynku premium. Dziś jest początek nowej Lancii!” – powiedział Napolitano.

Nowe logo Lancii, wyznaczające erę elektrycznej mobilności Lancii

W 116-letniej historii pojawiło się siedem logo Lancii, wszystkie dzielące unikalne wartości wpisane w DNA marki w zakresie elegancji, „mocy graficznej” i wyrafinowania.

Teraz nadszedł czas na nowe logo: jest ono symbolem nowej ery Lancii i oznacza jej wejście w mobilność elektryczną. To nowe logo pojawi się na nowym Ypsilonie, na nowym okręcie flagowym i na nowej Delcie. Jest ono integralną częścią nowej tożsamości korporacyjnej, która obejmie europejskie salony dealerskie, wszystkie odnowione pod względem wizerunku do początku 2024 roku, oraz wszelkie działania komunikacyjne, zarówno online, jak i offline.

Zainspirowane głównie projektem z 1957 roku, które po raz pierwszy pojawiło się na modelu Lancia Flaminia, nowe logo reprezentuje autentyczny klejnot, bardzo klasyczny w swojej estetyce, gdzie elementy prostoty i czystości graficznej spotykają się z elementami szlachetności, w zakresie kolorów, materiałów i obróbki. Wykonane z aluminium i będące wyrazem nowych kodów graficznych Marki, nowe logo jest „spowite w świetle” i jest wynikiem technologii stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym, i nie tylko, o czym świadczy koliste szczotkowanie typowe dla tarczy zegarka.

Nowe logo Lancii to progresywny klasyk, ponieważ powraca do wszystkich charakterystycznych elementów historycznego logo, koła, flagi, tarczy, lancy i napisów, zreinterpretowanych tak, aby stały się nowoczesne i rzutowały w przyszłość. Wszystkie te elementy składowe marki są symbolami szlachetności i dziedzictwa Lancii, które teraz zostały uproszczone, zarówno pod względem linii, jak i kształtów, i umieszczone w nowej równowadze, zdolnej do wyrażenia innowacyjności, wysokiej jakości i włoskości z odrobiną eklektyzmu, nadaną przez asymetryczną lancę.

Nowością jest również napis Lancia z oryginalną czcionką, która czerpie inspirację z jednej z włoskich doskonałości najściślej związanych z historią marki – mody. To nowe liternictwo sygnalizuje przyszłość marki i czyni ją pożądaną, trwałą i zawsze współczesną.

Aby stworzyć nowe logo, zespół projektantów Lancii przestudiował siedem wersji, które były używane w ciągu ponad wieku. Zaczęli od bardzo prostego i minimalistycznego logo z 1907 roku, gdzie nazwa „Lancia” jest pisana kursywą i w złotej kolorystyce, doskonale zgodnej ze stylem Liberty z tego okresu. Później przeanalizowano logo z 1911 roku: było to logo zaprojektowane przez hrabiego Carlo Biscaretti di Ruffia, które posiadało kilka elementów, które pozostały niezmienione w czasie – czteroramienna kierownica, ręczny regulator przepustnicy, prostokątna flaga i słup w kształcie lancy. Następnie przestudiowano logo z 1929 r., logo z trójkątną tarczą obramowującą koło kierownicy, które przypomina uniwersalne geometrie i graficzną czystość. Następnie przestudiowano słynne logo z 1957 roku o minimalistycznym wyglądzie i wreszcie badania zakończyły się na najnowszych emblematach, takich jak prosta i wyrafinowana wersja z 1974 roku, czy też logo z 1981 roku stworzone przez projektanta Massimo Vignellego, który wystylizował tarczę, lancę, kierownicę i flagę, i wreszcie obecne logo wprowadzone w 2007 roku.

Lancia Pu+Ra Design, debiutuje nowy język projektowania marki

Zrodzona z połączenia słów „Pure” i „Radical”, Lancia Pu+Ra Design to nazwa nowego i zrównoważonego języka projektowania Lancii, który zainspirował przyszły styl samochodów Lancii, i który będzie wyjątkowy i przeznaczony do trwania. Wszystko to jest wynikiem dumnej przeszłości marki i pewnej typowej doskonałości włoskiego stylu na świecie.

W rzeczywistości miękkie, czyste i zmysłowe kształty Aurelii i Flaminii znajdą się w przyszłych samochodach Lancia, w połączeniu z najbardziej nowoczesnymi przejawami radykalności i prostoty, inspirowanymi językiem mebli, architektury i mody, a także sportową historią marki uosabianą przez słynne Stratosy i Delty.
Dzięki Lancia Pu+Ra Design, objętości nowych pojazdów są tworzone przez kolejne warstwy, dodawanie i przecinanie elementarnych i ikonicznych kształtów, takich jak koło, prostokąt i trójkąt, oraz łączenie ich z eklektycznymi detalami.

W rezultacie powstał ogólny język, który nie jest typowo motoryzacyjny.

Jeśli chodzi o wnętrza, Lancia Pu+RA Design czerpie z włoskiego wzornictwa meblowego, włoskiej doskonałości dbałości o szczegóły, badań nad materiałami i innowacji. Lancia czerpie inspirację z tego świata, aby stworzyć przestrzeń, generowaną przez proste geometrie z radykalną perspektywą, a także przyjazną i zdolną zapewnić to samo uczucie domowe, którego doświadcza się w wyrafinowanych i eklektycznych włoskich salonach. Wszystko to wzbogacone jest o podejście „color blocking” oraz wybór szlachetnych i trwałych materiałów, które definiują przyszłego ducha marki.

Lancia Pu+Ra Zero, trójwymiarowy manifest przedstawiający esencję Designu Lancii przyszłości

Lancia Pu+Ra Zero to trójwymiarowy manifest, w którym mieści się esencja Lancia new Design i wizja tego, jak będzie wyglądał nowy Ypsilon, nowy okręt flagowy i nowa Delta. Łącząc design, sztukę i innowację rzeźba ta jest najlepszym wyrazem koncepcji „Progressive Classic”.

Lancia Pu+Ra Zero to synteza przeciwstawnych elementów: Piękna i Techniki, Gracji i Charakteru. Harmonijnie łączy pierwotne, ikoniczne i typowe kształty tradycji Lancii w ciągłym dialogu pomiędzy dwoma różnymi, ale uzupełniającymi się duszami marki, pomiędzy przeszłością i przyszłością.

Cechy przodu Lancia Pu+Ra Zero to reinterpretacja historycznej kraty Lancii, „calice”, teraz rzutowana w przyszłość poprzez trzy promienie światła, aby uczynić ją ikoniczną i zapadającą w pamięć. Ta nowa czysta, technologiczna i o niepowtarzalnej tożsamości „calice” znajdzie się na wszystkich trzech nowych pojazdach Lancii, czyniąc je natychmiast rozpoznawalnymi w dzień i w nocy.

Powyżej „calice”, nowy napis Lancia. Ten podwójny podpis, calice-lettering, będzie sygnować przód wszystkich trzech nowych modeli Lancii: „calice of light”, która praktycznie obejmuje nazwę marki i wyraźnie określa tożsamość graficzną Lancii Renaissance, przenosząc ją w erę mobilności elektrycznej.

Lancia Pu+Ra Zero składa się z miękkich, płynnych linii, które przywołują na myśl design Aurelii B20 i Flaminii, z okrągłym dachem, który zalewa kabinę światłem, w grze o równowagę między zewnętrzem a wnętrzem.
Z tyłu wyróżniają się okrągłe światła tylne. Nawiązują one do tych ze Stratosa i zostaną wykorzystane w nowym Ypsilonie z nowym napisem Lancia umieszczonym pomiędzy reflektorami. Wreszcie, w widoku z boku, wyróżnia się nowe logo.

Lancia Pu+Ra Zero jest w kolorze Micalized Blue z subtelnymi niuansami, które grają ze światłem pod znakiem włoskiej elegancji, płynności i lekkości.

Lancia i Cassina, podróż w imię włoskiej doskonałości

Lancia nowy język projektowania Pu+Ra tworzy przestrzeń o formach zarówno czystych, jak i radykalnych, z językiem nietypowym dla branży motoryzacyjnej, w której wnętrza przyszłych pojazdów Lancia będą doskonale spójne z designem ich nadwozia. Po wejściu na pokład kierowcy i pasażerowie zostaną objęci typową dla Lancii elegancją, z wnętrzami inspirowanymi ikonami przeszłości, takimi jak Gamma, Thema i Flavia, które dziś zostały wzbogacone o prostą i intuicyjną technologię zgodną z DNA marki.
Efektem jest autentyczna atmosfera „salonu”, zapewniająca poczucie domu podobne do tego, którego doświadcza się w typowym włoskim domu. Domowa i gościnna przestrzeń jest również eklektyczna, ponieważ łączy różne, często kontrastujące ze sobą style, aby uzyskać harmonijną i spójną całość.
To doprowadziło do podjęcia przez Lancię decyzji o rozpoczęciu współpracy z Cassiną, czerpiąc z know-how renomowanej włoskiej firmy projektowej o prawie 100-letniej historii, innowacji i badań.
Cassina dołączy do Lancii, aby wnieść swoje doświadczenie w branży motoryzacyjnej, skupiając się na wspólnych wartościach, takich jak włoski duch, innowacyjność, tradycja i szacunek dla środowiska, dając początek niewidzianemu projektowi przyszłości.

Współpraca, która łączy dwie doskonałości Made in Italy, które obecnie projektują się w przyszłość, skupiając maksymalną uwagę na zrównoważonym rozwoju i dobrym samopoczuciu na pokładzie.

Są to zasady przewodnie wspólnej podróży pomiędzy Lancia i Cassina inspirowanej „The Cassina Perspective”, czyli tą wizją firmy, która łączy najbardziej innowacyjne produkty z ikonami Nowoczesności, aby stworzyć wygodną i eklektyczną przestrzeń opartą na wyjątkowej doskonałości w projektowaniu.
Dumnie ulokowana we Włoszech od 1927 roku, Cassina tworzy designerskie meble, które są tworzone z myślą o trwałości. Firma zawsze miała pionierskie podejście, łącząc zdolności technologiczne z tradycyjnym rzemiosłem i angażując czołowych architektów i projektantów, aby wyobrazić sobie nowe kształty i przekształcić je w projekty.

Lancia jest marką koncernu Stellantis.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Lancia Pu+Ra Zero
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: LanciaStellantis
Udostepnij158Tweet99Udostepnij28
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.