Francja stała się świadkiem wyjątkowego wydarzenia – uroczystego uruchomienia sprzedaży samochodów marki Lancia. Pisaliśmy o tym wczoraj. Teraz okazuje się, że w projekcie weźmie udział zaledwie trzech dealerów.
Lancia, założona w 1906 roku przez Vincenzo Lancię, szybko zdobyła reputację jako producent samochodów o wyjątkowym designie i zaawansowanej technologii. W ciągu dekad marka wprowadziła wiele innowacji, takich jak pierwszy seryjnie produkowany samochód z nadwoziem samonośnym – Lancia Lambda, czy też Lancia Stratos, która zdominowała rajdy samochodowe w latach 70-tych. Niestety, mimo bogatej historii i licznych sukcesów na polu sportów motorowych, Lancia z czasem zaczęła tracić na znaczeniu, a jej obecność na rynku była coraz bardziej ograniczona.
Zobacz: aktualności ze świata motoryzacji. Codziennie
Obecnie marka Lancia jest częścią koncernu Stellantis, który powstał z połączenia Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Groupe PSA. Nowe kierownictwo postanowiło przywrócić Lancię do życia, wprowadzając ją ponownie na rynki europejskie.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Czy próba reaktywacji marki Lancia ma sens w dzisiejszych czasach? Rynek motoryzacyjny jest niezwykle konkurencyjny, a klienci mają do wyboru wiele nowoczesnych i innowacyjnych modeli różnych marek. Niemniej jednak, Lancia posiada coś, czego wielu konkurentom brakuje – unikalne dziedzictwo i historię, która może przyciągnąć lojalnych fanów oraz nowych klientów poszukujących czegoś wyjątkowego.
Stellantis podchodzi do premiery Lancii we Francji bardzo ostrożnie, sprzedaż marki będzie prowadzona przez trzech dealerów. To bardzo niewiele – może też oznaczać, że kampania wprowadzenia marki na rynek francuski zostanie ograniczona zgodnie z polityką, którą najbardziej lubi Carlos Tavares, czyli cięciem kosztów. Decyzja jest dość zaskakująca, ponieważ sprzedaż w tak dużym kraju jakim jest Francja ma sens tylko wtedy, kiedy punktów sprzedaży jest zdecydowanie więcej.
Najnowsze komentarze