Lancia Ypsilon HF i Lancia Ypsilon Rally 4 HF coraz bliżej. Sportowe wersje nowego samochodu są w przygotowaniu.
„Dziś Lancia robi kolejny krok naprzód w swojej renesansowej podróży. Pod koniec maja zaprezentowaliśmy dwa duże nowe modele, które zostaną oficjalnie wprowadzone na rynek w 2025 roku: Nową Lancię Ypsilon HF, wyczynową wersję pierwszego samochodu nowej ery marki; oraz Lancię Ypsilon Rally 4 HF, model, który będzie oznaczał oficjalny powrót Lancii do świata rajdów, zgodnie z jej legendarną sportową historią.Naturalnym „rzecznikiem” tego podwójnego powrotu może być tylko Miki Biasion, najbardziej utytułowany włoski kierowca rajdowy wszech czasów, który przyczynił się do tego, że Lancia stała się marką, która wygrała więcej niż jakakolwiek inna w historii tego sportu. Jego wieloletnie doświadczenie w zespole Lancia Corse będzie miało fundamentalne znaczenie dla rozwoju obu samochodów. To początek nowego rozdziału w historii renesansu marki, charakteryzującego się ambicją, pragmatyzmem i pokorą, w pełni zgodnego z DNA marki” – powiedział dyrektor generalny marki Lancia Luca Napolitano.
Zobacz: historia motoryzacji. Najciekawsze artykuły
„Jestem zaszczycony, że mogę wspierać zespół produktowy Lancii w dostosowywaniu ustawień i prowadzenia Ypsilon HF, oferując kierowcom prawdziwie sportową przyjemność z jazdy. Cieszę się również, że mogę współpracować z zespołem Stellantis Motorsport nad udoskonaleniem osiągów Ypsilon Rally 4 HF: ustawień, hamowania i kalibracji silnika. Mam nadzieję, że uda mi się zainspirować wszystkich młodych kierowców startujących naszą Lancią Ypsilon Rally 4 HF do zostania profesjonalistami i mistrzami przyszłości.Lancia zwycięstw i wyścigów powraca, a ja cieszę się, że mogę być tego częścią!” – powiedział Miki Biasion.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Miki Biasion jest ikoną w historii sportów motorowych, przyczyniając się do uczynienia Lancii najbardziej utytułowaną marką wszech czasów, z 15 Rajdowymi Mistrzostwami Świata, trzema Mistrzostwami Świata Konstruktorów i Endurance, jednym 1000 Miglia, dwukrotnie Targa Florio, raz Carrera Panamericana.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie
Biasion zadebiutował w barwach Lancii za kierownicą Rally 037 Gr. B. W 1983 roku startował i wygrał mistrzostwa Włoch i Europy. Od 1986 r. ścigał się już tylko w rajdach zaliczanych do mistrzostw świata: w swoim pierwszym roku poprowadził Deltę S4 do zwycięstwa w Argentynie.Wyniki poprawiły się jeszcze bardziej w następnym sezonie; jego pięć zwycięstw w 1988 r. obejmowało jego pierwszy tytuł mistrza świata w Delta Integrale Gr. A. W 1989 r. Biasion dołączył do grona dwukrotnych mistrzów świata, a w obu latach wygrał także Rajd Safari w Afryce, jako jedyny Włoch, który tego dokonał.
Najnowsze komentarze