Francuski dziennik Le Monde opublikował artykuł, w którym wysunął podejrzenia o oszustwo w testach emisji spalin w kierunku Grupy PSA. Przedstawiciele koncernu oświadczyli, że pojazdy marek Peugeot, Citroen i DS nie łamią żadnych przepisów i spełniają wszystkie europejskie normy.
Le Monde oskarżyło Grupę PSA o stosowanie nielegalnego oprogramowania służącego do manipulacji testów emisji spalin w prawie 2 mln egzemplarzy samochodów. Francuski dziennik powołuje się na informacje pochodzące z dochodzenia prowadzonego przez prokuraturę we Francji. W lutym Grupa PSA dołączyła do śledztwa w sprawie oszustw dotyczących emisji spalin i stała się czwartym producentem w tym kraju, wobec którego wysunięto podejrzenia. Wcześniej dochodzenie dotyczyło Grupy Volkswagen, Renault i koncernu Fiat Chrysler Automobiles.
Le Monde twierdzi, że znalazło się w posiadaniu informacji ze śledztwa prowadzonego we Francji. Według dziennika, Grupa PSA dążyła do tego, aby stosowanie urządzeń oszukujących nie było, jak to określono, „oczywiste i widoczne”.
W odpowiedzi na doniesienia, Grupa PSA poinformowała, że do tej pory nie miała kontaktu z organami prawnymi. Koncern oświadczył, że nie otrzymał dostępu do akt sprawy przedłożonych do prokuratury i tym samym nie ma możliwości przedstawienia swoich argumentów. Grupa PSA wyraziła również oburzenie, że informacje zostały przekazane osobom trzecim.
Francuski koncern wielokrotnie podkreślał swoją strategię obejmującą jednostki napędowe. Opiera się ona na dostarczaniu informacji o zużyciu paliwa i emisji spalin w rzeczywistych warunkach użytkowania.
Producent oświadczył, że sytuacja podważa reputację Grupy oraz interesy 210 tys. pracowników, klientów oraz partnerów koncernu. Ponadto zastrzega sobie prawo do złożenia skargi w przypadku naruszenia poufności dochodzenia.
Koncern po raz kolejny zaznacza, że spełnia przepisy w każdym kraju, w którym funkcjonuje, a pojazdy PSA nie zostały wyposażone w żadne nielegalne oprogramowanie ani systemy pozwalające na manipulację w testach emisji spalin.
Grupa PSA przekonuje, że jest jedynym producentem samochodów na świecie, który może pochwalić się całkowitą przejrzystością w odniesieniu do danych dotyczących zużycia paliwa i emisji CO2 swoich modeli, które są testowane w rzeczywistych warunkach użytkowania. Do końca roku, strategia zostanie uzupełniona o wartości NOx. Wyniki 400 pomiarów, które dotyczą 60 modeli producenta, są dostępne na stronach internetowych poszczególnych marek PSA.
Najnowsze komentarze