Stellantis Polska chce wkroczyć w nowy 2025 rok z mocnym akcentem, przygotowując polską premierę marki Leapmotor – dynamicznie rozwijającego się producenta samochodów elektrycznych z Chin. Pierwsze salony mają rozpocząć działalność już od stycznia 2025 roku.
Leapmotor to chińska marka, która specjalizuje się w samochodach elektrycznych łączących zaawansowaną technologię z atrakcyjną ceną. Stellantis kupił w niej 21% udziałów, utworzył też wspólnie spółkę Leapmotor International, mającą wyłączność na sprzedaż produktów marki na świecie, poza Chinami.
Dealerzy Stellantis dostaną większe premie za sprzedaż samochodów elektrycznych
Importer w Polsce nie marnuje czasu. Zgodnie z planem koncernu Leapmotor będzie dostępny w wydzielonych przestrzeniach sprzedaży w ramach Domów Stellantis – wielomarkowych salonów, które koncentrują się na szerokiej ofercie koncernu. Taka strategia pozwala na sprawne wprowadzenie nowej marki, bez potrzeby budowania dedykowanej sieci salonów od podstaw.
Premiera dla mediów
Aby odpowiednio zainaugurować wprowadzenie Leapmotor na polski rynek, Stellantis Polska planuje wkrótce premierę dla dziennikarzy. W jego trakcie przedstawiciele mediów będą mieli okazję poznać szczegóły dotyczące modeli oferowanych przez Leapmotor, planów sprzedaży oraz strategii marki.
Dwa modele Leapmotor w ofercie
W pierwszej kolejności w polskiej ofercie pojawią się dwa modele Leapmotor: miejski T03 oraz SUV C10. Stellantis nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących cen, ale można spodziewać się, że będą one konkurować z obecnymi graczami na rynku samochodów elektrycznych. T03 powinien być sprzedany za kwotę porównywalną do Dacii Spring, spodziewamy się przedziału 80-90 tysięcy zł. Wycena C10 pozostaje zagadką.
Polski akcent
Produkcja Leapmotor T03 w Tychach idzie pełną parą. Tempo zgodne z planem
Nasz komentarz
Nie ma co ukrywać, że z uwagi na elektryczny napęd oba samochody nie będą królować na szczytach list najchętniej kupowanych pojazdów w naszym kraju. Dla Stellantis sprzedaż Leapmotor to sposób na obniżenie kosztów związanych z dyrektywami ograniczającymi emisję CO2. Pomóc mogłaby jedynie bardzo atrakcyjna cena, ale znając zapędy Carlosa Tavaresa co do marży tu niespodzianek raczej nie będzie.
Pozytywne może być jednak przyciągnięcie nowych klientów do salonów Stellantis – chcąc zobaczyć auta Leapmotor zapoznają się w naturalny sposób z samochodami marek Citroën, Opel, Peugeot, DS Automobiles, Alfa Romeo, Fiat czy Jeep.
Najnowsze komentarze