Podczas prezentacji w Warszawie poznaliśmy w końcu polską cenę produkowanego w Tychach Leapmotor T03. Dacia Spring w podstawie wciąż wypada korzystniej, ale gdy zajrzymy do wyposażenia i danych technicznych, nie będzie to już takie oczywiste.
Leapmotor T03 kosztuje na polskim rynku 79.990 zł, czyli obietnica utrzymania granicy poniżej 80 tys. zł, jaką złożyła firma Stellantis została spełniona. W takim poziomie cenowym, niewielki model jest drugim najtańszym samochodem elektrycznym w Polsce po Dacii Spring. Za samochód rumuńskiej marki zapłacimy w podstawie 76.900 zł. Spring jest tańszy, ale Leapmotor T03 również ma wiele atutów: przede wszystkim mocniejszy silnik, większy zasięg i bogatsze wyposażenie w standardzie.
Hybrydowa Dacia Duster 1.6 kontra MG ZS. Który SUV wygrywa?
Leapmotor T03 kontra Dacia Spring
Najtańsza Dacia Spring jest oferowana z silnikiem o mocy 45 KM oraz akumulatorem o pojemności 26,8 kWh. Zasięg modelu wynosi na jednym ładowaniu 225 km. Jeśli przyjrzymy się wyposażeniu podstawowego samochodu to otrzymujemy 7-calowy zespół zegarów cyfrowych, automatyczną klimatyzację, 2 głośniki, Bluetooth i system Media Control, który obsłużymy za pomocą smartfona. Uchwyt na urządzenie mobilne również jest w zestawie. Na Springa z silnikiem o mocy 65 KM wydamy 86 tys. zł a wersja z 10-calowym ekranem dotykowym to wydatek już 90.600 zł. I tu przy brzmieniu fanfar wchodzi Stellantis wraz z Leapmotor T03, chińskim modelem elektrycznym, który na wstępie daje klientom nieco więcej.
Cena bazowa T03 jest nieznacznie wyższa, ale nie musimy przeglądać poziomów wyposażenia, kalkulować co dodać, a czego nie, ponieważ Leapmotor oferuje wyłącznie jedną wersję. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 70 kW (95 KM), który jest zasilany z akumulatora o pojemności 37,3 kWh. Chiński elektryk potrafi przejechać 265 km bez wizyty na stacji ładowania zgodnie z cyklem WLTP.
Co znajdziemy w wyposażeniu?
T03 został wyposażony w 15-calowe koła (Dacia Spring ma w standardzie 14-tki), elektryczny hamulec postojowy, automatyczną klimatyzację, elektryczne lusterka i panoramiczny dach. Do dyspozycji kierowcy jest 8-calowy wyświetlacz zegarów oraz 10-calowy ekran dotykowy i to w dodatku z nawigacją. Wnętrze pojazdu prezentuje się przejrzyście, bez zbędnych elementów, a mimo to ma wiele nowoczesnych systemów wspomagania jak na przykład system monitorujący zmęczenie kierowcy za pomocą kamery znajdującej się po wewnętrznej stronie przedniego słupka.
Do wyboru są trzy kolory nadwozia: biały, jasnoszary i jasnoniebieski. W przyszłości dołączy jeszcze lakier jasnoróżowy.
Pierwsze samochody dotrą do dealerów w styczniu 2025 roku i wtedy Leapmotor rozpocznie przyjmowanie zamówień na polskim rynku. Pojazdy będzie można zobaczyć w 8 salonach dealerskich zlokalizowanych w dużych miastach naszego kraju.
Skonfiguruj nową Dacię Spring. Silniki, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze