Sposób na rynkowy hit? Niska cena, dobre wyposażenie i rządowe dopłaty. Leapmotor T03 szturmem wchodzi na polski rynek i wszystko wskazuje na to, że wkrótce ulice wypełnią się małymi elektrykami chińskiej marki należącej do koncernu Stellantis. Produkowany w Tychach T03 z miejsca zdobył zainteresowanie klientów.
Zlokalizowany obok dealera Forda salon Leapmotor w Krakowie przy ul. Zakopiańskiej 58B nie rzuca się szczególnie w oczy, wnętrze również jest dosyć skromnie urządzone i widać lekko roboczy charakter obiektu, ale sprzedaż idzie pełną parą. Salon rozpoczął działalność ok. 2 tygodni temu a sprzedawcy już mają pełne ręce roboty. W ofercie znajdują się dwa modele: Leapmotor T03, który stanowi konkurencję dla Dacii Spring oraz SUV segmentu D – C10.
T03 nie czeka długo na chętnych klientów. Niemal każdy egzemplarz wystawiony w salonie, za przednią szybą ma umieszczoną karteczkę z informacją, że ma już nowego właściciela. Od momentu uruchomienia sprzedaży w Polsce 20 lutego 2025 firma Auto Centrum Golemo w Krakowie przyjęła ok. 40 zamówień na T03. Podczas mojej krótkiej wizyty w salonie kolejni klienci przekraczali próg, aby przyjrzeć się elektrycznym modelom chińskiej marki.
Nowa Dacia Spring (2027) nadchodzi. Powstanie na bazie Renault Twingo
Co przyciąga do Leapmotor T03?
Do Leapmotor T03, przyciąga przede wszystkim niska cena i rządowe dopłaty, które sprawiają, że model jest tańszy od większości samochodów dostępnych rynku, czy to spalinowych, czy elektrycznych. Jeśli spełnimy wszystkie warunki wyszczególnione w programie NaszEauto obniżymy cenę Leapmotor T03 z 84.900 zł do nawet 44.900 zł. Oferta leasingowa, z której chętnie korzystają nabywcy pozwala jeździć elektrykiem za 99 zł netto miesięcznie przy umowie na 24 miesiące, rocznym przebiegu 10.000 km i z wpłatą początkową wynoszącą 44%.
Duże zainteresowanie elektrykiem wynika m.in. z prostoty oferty. Kupujemy właściwie to, co widzimy w salonie. Nie musimy się głowić jaką wersję wybrać, bawić w konfigurację, aby skomponować kolory dywaników, elementów dekoracyjnych na desce rozdzielczej, czy też listy wyposażenia. W sprzedaży dostępna jest wyłącznie jedna wersja, ale taka, która w standardzie ma wszystko czego można wymagać od taniego samochodu do poruszania się na krótkich odcinkach miejskich.
W samochodzie znajdziemy: klimatyzację, cyfrowe wskaźniki, ekran dotykowy, który służy do obsługi wielu funkcji pokładowych, nawigację, kamerę cofania a nawet tempomat adaptacyjny wraz z licznymi systemami wspomagania bezpieczeństwa. Cena obejmuje 15-calowe felgi aluminiowe, panoramiczny, otwierany dach oraz kable do ładowania i wypada korzystniej niż Dacia Spring w podobnej konfiguracji. Wkrótce Leapmotor udostępni aplikację mobilną, która umożliwi m.in. zdalne nagrzewanie pojazdu przed podróżą.
Test: Dacia Spring 2023 – jak sprawuje się samochód elektryczny w mieście?
Klienci nastawieni na personalizację będą niepocieszeni, ale tutaj liczy się niska cena, szybka produkcja i dostępność samochodów. Jedyna możliwość wyboru jaką daje nam Leapmotor jest kolor nadwozia. W standardzie otrzymujemy biały samochód, ale za dopłatą 1700 zł możemy zamówić niebiską lub srebrną wersję.
Wnętrze jest praktycznie urządzone, przestronne i nie razi taniością, którą może sugerować cena pojazdu.
T03 na co dzień
Leapmotor T03 korzysta z silnika elektrycznego o mocy 95 KM oraz akumulatora trakcyjnego o pojemności 37,3 kWh, który możemy ładować z gniazdka domowego. Czas ładowania prądem zmiennym w zakresie od 30 do 80% wynosi 3 godziny i 30 minut. Katalogowy zasięg pojazdu wynosi 265 km, ale producent deklaruje, że w środowisku miejskim, w którym T03 czuje się najlepiej, przejedziemy nawet 395 km.
Najnowsze komentarze