Leapmotor T03, który ma za zadanie zmierzyć się na rynku z Dacią Spring – najtańszym obecnie modelem elektrycznym wyjechał na warszawskie drogi. Wkrótce trafi do polskich dealerów Stellantis. Pierwsze egzemplarze są już zamówione i dotrą do salonów w styczniu 2025 roku.
Leapmotor T03 to produkowany w Tychach samochód z napędem elektrycznym. Powierzenie elektryka polskiej fabryce to decyzja strategiczna – dzięki niej Stellantis obniża koszty i sprawia, że auto dociera do klientów szybciej. W Polsce segment dopiero raczkuje, ale to bardzo ważny model na poziomie europejskim ponieważ sprawia, że elektromobilność staje się przystępna dla szerszej grupy nabywców.
Dlaczego Dacia Spring podaje trzy wersje zasięgu? Testujemy miejskiego elektryka
Dzięki T03 Leapmotor ma szansę stawić czoła najtańszemu elektrycznemu modelowi na rynku – Dacii Spring, ale wszystko zależeć będzie od ceny, którą poznamy już niedługo. Dacia Spring kosztuje 76.900 zł. Stellantis zapowiada, że nie przekroczy poziomu 80 tys. zł, ale na oficjalne dane jeszcze chwilę poczekamy.
Leapmotor T03 to samochód segmentu A, który mierzy 3620 mm długości, 1577 mm szerokości i ma rozstaw osi 2400 mm. Prześwit wynosi 140 mm. Samochód napędza jednostka elektryczna o mocy 95 KM i momencie obrotowym 158 Nm.
Co może przekonać do Leapmotor T03?
Chińska marka Stellantis zastosował większy od Dacii Spring akumulator o pojemności 37,3 kWh, który według normy WLTP daje 265 kilometrów zasięgu. Ładowanie od 30 do 80% trwa – według producenta – 36 minut. Samochód można ładować prądem stałym z mocą 45 kW.
Oferta ma być skonstruowana prosto, ale niczego nie powinno zabraknąć. Na wyposażeniu T03 znajdziemy m.in 15-calowe koła, elektryczny hamulec postojowy, automatyczną klimatyzację, elektryczne lusterka i panoramiczny dach. W kabinie znajdują się 8-calowe zegary cyfrowe i 10-calowy ekran dotykowy z nawigacją. Na tych dwóch wyświetlaczach koncentruje się cała obsługa pojazdu. Do wyboru jest jeden z trzech kolorów nadwozia: biały, jasnoszary i jasnoniebieski. W przyszłości dołączy jeszcze lakier jasnoróżowy.
Zobacz także: Nowy Leapmotor C10 już w Polsce. Duży SUV imponuje
Pierwsze egzemplarze Leapmotor T03 dla polskich dealerów są już zamówione do produkcji i w styczniu powinny znaleźć się w salonach. Wszyscy dealerzy, którzy mieli znaleźć się w projekcie, podpisali już umowy – przynajmniej dla pierwszego etapu.
Magdalena Redestowicz, która odpowiada za wprowadzenie marki Leapmotor na rynek, jest pełna optymizmu i wierzy w sukces przedsięwzięcia. Stellantis zamierza utrzymać bardzo konkurencyjne ceny a oprócz niskich kosztów zakupu chce również oferować szeroki dostęp do samochodów i serwisu w całym kraju. Dlatego już w najbliższych dniach ruszają szkolenia najpierw dla sprzedaży a potem szkolenia techniczne. Plany rozwoju marki są ambitne – poza dwoma modelami, które pojawią się na początku, wkrótce powinien wejść do sprzedaży także B10, czyli model pośredni, pomiędzy T03 a C10. Pisaliśmy już o nim na naszych łamach.
Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze