Nowy Opel Grandland to flagowy model marki, łączący nowoczesne technologie, przestronność i innowacyjne napędy zelektryfikowane. Zdobywca prestiżowej nagrody „Złotej Kierownicy 2024” oferuje klientom pełen wachlarz napędów: w pełni elektryczny Grandland Electric, hybrydę typu mild hybrid z 48-woltowym układem oraz najmocniejszy Grandland Plug-in Hybrid.
Oficjalne testy WLTP wskazują, że ten ostatni model może pokonać do 897 km na jednym tankowaniu i naładowaniu akumulatora, w tym do 87 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Aby sprawdzić rzeczywiste możliwości tego modelu, zespół inżynieryjny pod przewodnictwem Dirka Kaminskiego przeprowadził intensywny test Grandland Plug-in Hybrid w typowych dla Europy warunkach atmosferycznych. Temperatura wynosiła 11 stopni Celsjusza, a deszcz i wiatr dodatkowo wpływały na opory toczenia. Wyzwaniem były też zimowe opony, które mają wyższy współczynnik tarcia niż opony letnie.
„To jasno pokazuje, że nowy Opel Grandland Plug-in Hybrid – produkowany w Niemczech, w naszej fabryce w Eisenach – to niezwykle atrakcyjna opcja dla zrównoważonej, zelektryfikowanej mobilności, bez obaw o zasięg.” – mówi Florian Huettl, CEO marki Opel.
Rezultat? Imponujące 1 115 kilometrów pokonanych na jednym tankowaniu i pełnym naładowaniu akumulatora o pojemności 17,9 kWh! Test odbywał się w warunkach codziennego użytkowania – obejmował odcinki autostradowe, ruch miejski z korkami i światłami oraz drogi podmiejskie. Średnia prędkość wynosiła 80 km/h, a średnie zużycie paliwa to jedynie 4,6 l/100 km. Co ważne, aż 380 kilometrów przejechano wyłącznie w trybie elektrycznym, bez emisji spalin.
Łączne wartości dla Opel Grandland Plug-in Hybrid według WLTP:
- Zużycie energii (ważone): 21,9-23,4 kWh/100 km plus 0,8-0,9 l benzyny/100 km;
- Emisja CO₂: 19-21 g/km; Klasa CO₂: B.
Przy rozładowanym akumulatorze:
- Zużycie paliwa: 6,8-7,0 l/100 km;
- Klasa CO₂: F.
źródło: Opel
Najnowsze komentarze