Fiat Panda
Wiadomości

Ile kosztuje Fiat Panda? Nowy polski cennik maj 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
dacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia liderem rynku LPG. Polska nadal europejską stolicą autogazu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault Laguna 2.9 V6
Wiadomości

Używana Renault Laguna 2.9 V6 spędziła u jednego właściciela ponad 25 lat. Przebieg 81 tys. km

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
fiat titano ruszyla produkcja w cordoba automotive hub 1 Wiadomości
Wiadomości

Fiat Titano 2.2 MultiJet – ruszyła produkcja w Córdoba Automotive Hub

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14
Owen Bronson captured third place in the 2025 Stellantis Drive for Design Contest. Beginning in mid-March this year, the Stellantis North America design team called upon high school students from around the U.S. to enter the 13th annual contest and to create their dream Chrysler brand vehicle.
Wiadomości

Ogłoszono zwycięzców konkursu Stellantis Drive for Design 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
r5 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowe Renault 5 w Norwegii. „Śniegu prawie u nas nie ma”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM – sportowy samochód francuski w najlepszym stylu, produkowany w… Austrii. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-29
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 5 minut
328
A A
2
peugeot rcz 2016 1 Wiadomości

Peugeot RCZ to jedno z najpiękniejszych coupé na rynku. Jest niskie, szerokie, ma przepiękny tył z szybą nawiązującą do kształtu damskich pośladków i nie ma co ukrywać, że jest to zaprojektowano po prostu z klasą. Francuski styl i szyk, ale… produkowany w Austrii.

W swoim życiu jeździłam różnymi sportowymi samochodami – mercedesami, oplami, BMW, ale żaden nie był tak „wypasiony” jak ten Peugeot. Cóż – znak czasów. Do samochodów wsadzane jest coraz więcej bajerów.
Przyznaję, że podobnie jak inne sportowe modele – tak i ten nie jest autem, do którego wsiada się wygodnie. Im wyższy obcas i krótsza spódnica, tym bardziej pokracznie ląduje się za kierownicą, choć podejrzewam, że im młodszy i zgrabniejszy kierowca płci żeńskiej, tym milszy widok dla obserwatorów płci przeciwnej.

Samochód, którym miałam przyjemność jeździć to wersja z sześciobiegową skrzynią biegów i silnikiem benzynowym 1,6 l o mocy 200 koni mechanicznych. W środku skórzana tapicerka, cztery poduszki powietrzne i sporo kieszonek. Te w drzwiach są przestronne, co uważam za ogromną zaletę. W końcu auto jest przeznaczone na duże trasy, jest więc gdzie pochować przewodniki itp. Nie brak też i tych małych, poupychanych tu i ówdzie, w których można schować tajne przez poufne to i owo. W samochodzie jest system hi-fi JBL, który sprawia, że słuchanie muzyki to prawdziwa przyjemność. Sześć głośników robi swoje. Niewielka przestrzeń sportowego autka wypełnia się dźwiękami, które dzięki amplitunerowi 240W zyskują niezwykłe brzmienie.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18

Przyznaję, że system dźwiękowy aż korci, by rozkręcić głośniki na maksa. Co oczywiście uczynili zabrani na przejażdżkę moi panowie robiąc mi tzw. „wiochę”. Jak potem obaj zgodnie stwierdzili: „miny przechodniów – bezcenne, a za auto można zapłacić kartą mastercard”. Drugą „wiochę” zrobili mi na parkingu, kiedy udawali mafiozów i jeden drugiego zamknął w bagażniku. Przy okazji okazało się, że bagażnik „ercezetki” jest bardzo pojemny, bo z powodzeniem pomieści dwóch średniego wzrostu facetów. Najlepiej jednak, by leżeli zwinięci embrionalnie. Ust nie muszą mieć zaklejonych. Auto jest z tych dźwiękoszczelnych. Problem pojawi się jednak, gdy zaczną stukać w maskę od środka. Na szczęście zawsze można czymś ich przed tem ogłuszyć.

Auto ma DVD, które dla bezpieczeństwa kierowcy działa tylko na postoju. Ma też wejście USB i na kartę SD. Niestety nie miałam czasu, by przetestować przeglądanie zdjęć na wyświetlaczu. Teraz słówko o zestawie głośnomówiącym. Mikrofony wewnętrzne, które umożliwiają rozmowę przez telefon z użyciem zestawu głośnomówiącego bluetooth bardzo dobrze zbierają dźwięk. Nawigacja jest bardzo przejrzysta. Na dodatek w trakcie rozmowy, gdy na ekranie wyświetlacza nie widać mapy, informacje o najbliższym skręcie pojawiają się między zegarami na desce rozdzielczej. Tam też można odczytać ile kilometrów pozostało do celu.

Wady auta? Zdecydowanie nie do jazdy po mieście. Najmniej pali na wysokich biegach, na niskich niestety żre niczym smok. Na dodatek trójka i czwórka niezwykle krótkie. Silnik „oddycha” dopiero na piątce. Kiedy w pewnym momencie z powodu korka, czterokilometrowy odcinek pokonywałam w czterdzieści minut, było mi tego auta żal niczym zbitego psa. Na dodatek RCZ nie bardzo nadaje się na polskie drogi. Niskie zawieszenie powoduje, że np. przez tzw. „śpiącego policjanta” i wszelkie objazdy wytyczone bezdrożami, najlepiej przejeżdżać z prędkością 5 kilometrów na godzinę. Tak więc im gorsza droga tym bardziej szkoda samochodu.

I jeszcze drobiazg – tankowanie. Wlew paliwa umiejscowiony jest koło bagażnika, ale nie z boku karoserii, tylko jakby na jej górze. Przyznam, że znalezienie go zajęło mi ze dwie minuty.

Chyba pierwszy raz jechałam samochodem, który budząc tak wielkie zainteresowanie na ulicy jednocześnie wzbudzał taką agresję innych kierowców. Nie od razu zorientowałam się, że powodem tego drugiego jest moja płeć. Kilkakrotnie zdarzyło mi się stanąć na światłach i gdy kierowca w aucie obok zobaczył mnie za kierownicą, twarz zmieniała mu się w mocno zirytowaną. Kilkunastu zajeżdżało drogę, by z piskiem opon i mocnym pierdnięciem z rury wydechowej wyprzedzić po zmianie światła na zielone. Chyba naiwnie myśleli, że zacznę się ścigać. Tymczasem nie mam tego w zwyczaju. Myślę, że gdybym miała co najmniej 20 lat więcej, wzbudzałabym w nich nie irytację, ale nienawiść. Dlatego podjęłam decyzję: zrobię wszystko, by po osiągnięciu wieku emerytalnego, oprócz auta do jazdy po mieście, kupić sobie takie sportowe i siadając za kółkiem doprowadzać kierowców z nadmiarem testosteronu do furii. Będę musiała być jednak bardzo bogata, bo przy powiększających się korkach szybko zarżnę silnik. Czego się jednak nie robi, by wnerwić ludzi?

W czasach szkolnych wraz z kolegą grałam na skrzypcach po jego świętej pamięci dziadku. Oboje nie umieliśmy tego robić, więc sąsiedzi (a zwłaszcza jeden) strasznie na nas krzyczeli. Dlatego czynność powtarzaliśmy wręcz z lubością. Przyznam, że teraz odkryłam, iż jest coś, co bardziej wnerwia ludzi niż nieumiejętna gra na skrzypcach. To baba za kierownicą Peugeota RCZ. I nie ma to nic wspólnego ze stylem jazdy. Wystarczy, że siądzie. Muszę to powtórzyć.

*) Gwiazdor filmów porno z lat 80-tych, który do historii różowego przemysłu filmowego przeszedł jako ten, który miał podobno największe przyrodzenie. (Ponad 35 centymetrów). Na podstawie jego życiorysu powstał nagrodzony Oscarem film „Boogie nights”. Nakręcono też o nim kilka filmów dokumentalnych.

 

Małgorzata Karolina Piekarska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotRCZ
Udostepnij118Tweet74Udostepnij21
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2084 udostępnienia
    Udostepnij 834 Tweet 521
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4528 udostępnienia
    Udostepnij 1811 Tweet 1132

Testy samochodów

ds7 crossback 101 Wiadomości
Testy

Test: Blondynka w premium – DS7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – mój pierwszy raz z… DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-18
renault koleos 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos 2.0 dCi Privilege 173 KM 4×4 2008 – tani SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-09-27
Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC 2022
Testy

Test: Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC. Jak radzi sobie wersja z automatem? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-15
001. Renault Megane IV Bose TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV 1.3 TCe 130 KM – skok o parę poziomów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-16
citroen c3 2012 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.6 HDi 95 KM 2012 – Cytryna w niezwykłym kolorze. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-06-30

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Marka Alpine już oficjalnie w Polsce

Ruszyła produkcja C4 w Argentynie

Jeep® Avenger debiutuje w telewizji w kampanii „Built for the Real World”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz