To nie pierwsza wspólna przygoda tych dwóch firm – Heuliez opracował już znakomicie się sprzedającego Peugeota 206CC. Tym razem poszedł jednak dalej – nie tylko ze względu na podstawę budowy pochodzącą z klasy średniej, ale i z uwagi na zastosowane rozwiązania.
Po pierwsze – dach w 407 Cabrio jest dachem panoramicznym. Składa się z czterech przeszklonych części, co zapewnia niezapomniane doznania zarówno podczas jazdy z dachem rozłożonym, jak i schowanym.
Po drugie – podstawą do budowy cabrio stał się Peugeot w wersji czterodrzwiowej, a nie coupe! I takim autem pozostał – ma czworo drzwi i normalne miejsca, a nie – jak to zwykle bywa – ławeczkę dla niegrzecznych dzieci z tyłu samochodu…
Po trzecie – dach składa się w miarę normalnie, ale chowa pod klapą bagażnika otwieraną, jak w klasycznym sedanie, a nie – jak w innych rozwiązaniach typu coupe-cabrio. Dzięki temu linia samochodu jest wprost prześliczna, nie zaburza jej rozrośnięty kuper auta, a i w postaci zamkniętej także nie można jej niczego stylistycznie zarzucić.
Czy Peugeot 407 Cabrio by Heuliez znajdzie się w seryjnej produkcji? Cóż – szkoda byłoby nie sprzedawać tak pięknego auta. Pewnie i w Polsce – klimatycznie średnio przygotowanej do tego typu rozwiązań motoryzacyjnych – parę egzemplarzy by się sprzedało…
KG
Najnowsze komentarze