Prezeska marki Citroën, Linda Jackson, została wyróżniona w Wielkiej Brytanii. Została uznana najbardziej wpływową kobieta w branży motoryzacyjnej i zajęła drugie miejsce na liście najważniejszych menadżerów tego przemysłu.
Brytyjski magazyn „AutoCar” opublikował niedawno swoją listę najbardziej wpływowych brytyjskich kobiet w sektorze motoryzacyjnym. Listę tworzy się w celu docenienia roli kobiet w przemyśle motoryzacyjnym i docenić osiągnięcia pań w tej – uznawanej za dość męską – branży. Jury złożone z ekspertów motoryzacyjnych i dziennikarzy uznało, że zwycięzcą jest Linda Jackson. Doceniono jej przywódcze cechy, które pozwoliły marce Citroën zaprezentować ducha innowacji i śmiałości. Pochwalono też siłę przekazu hasła Be different, feel good.
Linda Jackson zajęła jednocześnie drugie miejsce na liście pięćdziesięciu najważniejszych menadżerów przemysłu samochodowego opublikowanej przez magazyn „Auto Express”. Jury złożone z redaktorów magazynu oraz osób z sektora motoryzacyjnego z uznaniem przyjęli plany Citroëna co do rozwoju w najbliższych latach.
Po uzyskał tytułu MBA na University of Warwick, Linda Jackson rozpoczęła karierę w branży motoryzacyjnej w 1977 roku w MG Rover Europe, gdzie przez trzy lata pełniła funkcję dyrektora zarządzającego na Francję. W 2005 roku dołączyła do zespołu Citroëna jako dyrektor finansowy na Wielką Brytanię. Pięć lat później objęła stanowisko dyrektora zarządzającego Citroëna w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a od dnia 1. czerwca 2014 roku jest prezesem marki Citroën.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze