Citroën w listopadzie bieżącego roku otarł się o podium najpopularniejszych marek w Hiszpanii znajdując nabywców na 5.708 swoich aut. W efekcie udział rynkowy francuskiej marki posiadającej fabryki w Hiszpanii wyniósł 6,8%. To trochę więcej, niż w Polsce…
Wyniki handlowe Citroëna w listopadzie na rynku hiszpańskim to wyniki marki o pełnej i konkurencyjnej ofercie: 6 modeli, w tym produkowane w Hiszpanii Citroëny C4 i Berlingo, stanęło na podium w swoich segmentach i kategoriach. Ogólnie rzecz biorąc, marka umacnia swoją czwartą pozycję na rynku hiszpańskim (samochody osobowe + pojazdy użytkowe), z 5.708 rejestracjami i penetracją tegoż rynku na poziomie 6,8%.
Citroën C3 był najlepiej sprzedającym się modelem francuskiej marki w listopadzie bieżącego roku. Jego 1.537 rejestracji dało mu drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów miejskich w Hiszpanii, z udziałem rynkowym wynoszącym 12,3% w swojej kategorii.
W segmencie C produkowany w Madrycie Citroën C4 odnotował w listopadzie 813 rejestracji i był najlepiej sprzedającym się autem z nadwoziem berline w tej kategorii w Hiszpanii w tym roku (11.859 zarejestrowanych egzemplarzy w ciągu jedenastu miesięcy). Wśród SUV-ów Citroën C3 Aircross i C5 Aircross uzyskały odpowiednio 1.024 i 424 rejestracje w przedostatnim miesiącu bieżącego roku.
Z kolei Citroën C5 X, ze 148 zarejestrowanymi egzemplarzami, zajmuje pierwsze miejsce wśród aut typu berline w głównym nurcie segmentu D z 24% udziałem w swojej kategorii.
Jeśli chodzi o pojazdy zelektryfikowane, Citroën ë-C4 jest autem odnoszącym największe sukcesy wśród elektrycznych aut typu berline w segmencie C w Hiszpanii, z 1.215 sprzedanymi egzemplarzami i 39,3% penetracji od początku roku. Podobny sukces odniósł Citroën C5 X Plug-In Hybrid, który osiągnął pozycję lidera wśród hybrydowych aut z nadwoziem berline segmentu D i napędem plug-in hybrid.
W segmencie lekkich pojazdów użytkowych Citroën zamknął listopad na podium rynkowym z 1.280 rejestracjami i 17,2% udziałem w rynku. Zajmuje drugie miejsce w rocznym rankingu z 10.053 sprzedanymi egzemplarzami i penetracją na poziomie 14%.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze