Logan i Sandero ze skrzynią zautomatyzowaną

9 10

Automatizados Renault . Curitiba, 10/09/2014./ Foto: Rodolfo BUHRER / La Imagem

Zautomatyzowane skrzynie biegów mają swoich przeciwników i zwolenników. Przeciwnicy podkreślają rzekomą powolną pracę takiej skrzyni (z czym osobiście nie do końca się zgadzam), zwolennicy dostrzegają wygodę użytkowania i niewysokie koszty serwisowe w porównaniu z klasycznym automatem. Tak, czy inaczej, klienci mają wybór, przynajmniej w niektórych krajach. Na przykład w Brazylii, gdzie teraz Renault Logana i Renault Sandero można kupić ze zautomatyzowaną skrzynią biegów.

Klienci poszukujący więcej komfortu podczas użytkowania samochodu, zwłaszcza w dużych aglomeracjach, a takich przecież na kontynencie południowoamerykańskim nie brakuje, mogą teraz kupić Nowego Logana bądź Nowe Sandero ze skrzynią zautomatyzowaną. Dopłata w stosunku do skrzyni manualnej wynosi 2.400 reali. Oznacza to, że już za 43.000 reali można się cieszyć z nowego Renault z nową przekładnią.

Zautomatyzowana skrzynia Easy’R stosowana w Loganie i Sandero ma pięć przełożeń i jest w stanie – zdaniem producenta – oszczędzić nawet do 20% paliwa w porównaniu z klasyczną skrzynią automatyczną! Dostępna jest w modelach z silnikiem 1.6 8v i wersjach wyposażenia Expression i Dynamique.

Skrzynia zautomatyzowana jest zbudowana na bazie zwykłej skrzyni manualnej, ma mechaniczne sprzęgło, a jedynie obsługa zmiany biegów odbywa się automatycznie, dzięki zastosowaniu układu elektronicznego sterującego skrzynią. Kierowca oczywiście ma możliwość ręcznej sekwencyjnej zmiany przełożeń – wystarczy ruch lewarkiem analogiczny do tego, jaki wykonuje się w manualnym ustawieniu automatu (o ile skrzynia taką opcję przewiduje).

Skrzynia Easy’R obsługuje oczywiście tzw. kick down, czyli „zrzucenie” biegu na niższy, gdy istnieje potrzeba nagłego przyspieszenia. Posiada też – na biegu pierwszym oraz wstecznym – tryb „pełzania”, co wspomaga poruszanie się w miejskich korkach. Auto dzięki temu systemowi świetnie radzi sobie również podczas podjazdów o nachyleniu do 4°. Wystarczy jedynie zwolnić hamulec i „pełzanie” się uaktywni.

Skrzynia Easy’R korzysta z układu elektronicznego niemieckiej firmy ZF – jednego z czołowych producentów skrzyń automatycznych. Opracowywano go przez trzy lata, a podczas testów przejechano łącznie ponad milion kilometrów (realnie i w testach stanowiskowych) na trzech kontynentach. W Renault ta technologia debiutuje na rynku brazylijskim. Czy ujrzy światło dzienne także w innych krajach, na innych kontynentach?

 

Jak działa skrzynia Easy’R?

 

Ceny aut w Brazylii wynoszą:
– Sandero Expression 1.6 8V – 43.000 reali;
– Sandero Dynamique 1.6 8V – 47.180 reali;
– Logan Expression 1.6 8V – 45.490 reali;
– Logan Dynamique 1.6 8V – 50.180 reali.

(kurs reala do złotówki wynosi 1,35 na dzień 22 września 2014r.)

Zarówno Renault Logan, jak i Renault Sandero objęte są trzyletnią gwarancją (ograniczoną przebiegiem 100.000 km), przy czym co 10.000 km odbywają się przeglądy serwisowe. Uwzględniając te warunki i ceny owych przeglądów wychodzi na to, że dzienny koszt serwisu dla tych samochodów oscyluje w okolicach jednego reala i jest jednym z najniższych na tamtejszym rynku w swojej klasie.

 

Logan i Sandero ze skrzynią zautomatyzowaną

 

KG; zdjęcia: Renault Brasil

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
Krzysztofsabik2sabikWoodyMaciej Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
sabik
Gość
sabik

Jak mam rozumiec wyrazenie „o ile skrzynia taka opcje przewiduje”? Chodzi o to, ze sa dwie rozne wersje do wyboru? Czy o to, ze nie wiadomo, czy jest mozliwosc sekwencyjnej zmiany?

toughluck
Gość
toughluck

Ejże, „kick down” chyba tłumaczy się jako „redukcja”?

@sabik: Tutaj jest opcja zmiany sekwencyjnej, przynajmniej tak to wygląda na lewarku. Przypuszczam, że Krzysztofowi chodziło o to, że nie wszystkie skrzynie to oferują, więc napisał na wszelki wypadek, aby powstrzymać falę nic nie wnoszących komentarzy o tym, że nie ma ręcznej kontroli przełożeń.

sabik
Gość
sabik

No wlasnie dlatego pytam o rozne wersje, bo na zdjeciach widze plus i minus… A kickdown to nie to samo co redukcja, chodzi o max przyspieszenie po dodaniu gazu do dechy. Zwykle oznacza to redukcje, ale o kilka biegow.

Maciej
Gość
Maciej

kickdown – występuje modelach Dacii np. jak masz ogranicznik czy tempomat w swoim modelu. Gdy naciśniesz do końca gaz można wyczuć przeskok, po czym samochód przeskakuje ograniczenie i przyśpiesza. Gdy puścisz wraca do ustalonej prędkości. Prawdopodobnie w tej skrzyni spowoduje redukcje skrzyni biegów w celu zwiększenia prędkości obrotowej silnika. 
Mnie ciekawi jaki będzie czas reakcji tych skrzyń ;) Jeśli będą pozytywnie relacje właścicieli to niewykluczone że za 2 lata w ofercie Europejskiej Dacii pojawią się pierwsze automaty.

Woody
Gość
Woody

Taka Drakula z automatem to by było coś :-) Nawet pseudo automat elektryczny.

sabik
Gość
sabik

Rozumiem ze nie doczekam sie odpowiedzi na moje pytanie…

sabik2
Gość
sabik2

Ban za niewygodne, choc kulturalne pytania? Niezle :)