Naturalnie samochody te oferowane będą pod marką Renault, a docelowo może nawet jako Łady, niemniej jednak zwraca uwagę fakt liczenia się z rosyjskim rynkiem. Owszem – 32-procentowy udział automatów w całej tamtejszej sprzedaży, to zauważalnie więcej, niż w Polsce, niemniej jednak jestem przekonany, że wprowadzenie do oferty Logana i Sandero z automatyczną skrzynią biegów zauważalnie poprawiłoby sprzedaż także w naszym kraju. Po prostu dostępność tego rozwiązania w samochodach budżetowych jest u nas niewystarczająca, a Polacy coraz chętniej wybierają właśnie automatyczne skrzynie biegów.
Wróćmy jednak do rynku rosyjskiego. Producent zaoferuje tam 4-biegowy automat w połączeniu z benzynowym silnikiem 1.6 16v w dwóch wariantach wykończenia – Expression i Prestige, zarówno dla Logana, jak i dla Sandero. Ten pierwszy będzie kosztował od 421 tysięcy rubli, ten drugi będzie o 10 tys. rubli droższy. Sądzę, że przy takim pułapie cenowym, klienci na tego typu wersje bez trudu znaleźliby się i w Polsce. Wszak to 43-44 tys. zł, czyli naprawdę nie tak znowu wiele. W Polsce nie są jednak oferowane ani Logan, ani Sandero z 16-zaworowym silnikiem 1.6, trudno więc nawet powiedzieć, o ile realnie droższy byłby automat.
W przypadku Dustera automatyczna skrzynia biegów, prawdopodobnie sześciobiegowa, współpracować będzie z dwulitrowym silnikiem benzynowym – całkowitą nowością w gamie samochodów opartych o modele Dacii. Na razie nie posiadamy więcej informacji o tej konfiguracji rumuńsko-francuskiego SUV-a. Wiadomo jednak, że Dustery będą od końca 2011 roku produkowane w zakładzie Avtoframos w Moskwie.
Zamówienia na Logany i Sandero z automatyczną skrzynią biegów będą przyjmowane przez rosyjskich dealerów Renault już we wrześniu. O terminie wprowadzenia na rynek Dustera z automatem trudno jeszcze cokolwiek powiedzieć.
KG
Najnowsze komentarze