Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Renault 4 E-Tech z napędem 4×4 zaprezentowany. Elektrykiem w teren

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
605 peugeot Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 605 2.0 Turbo – francuska elegancja, efektywność i niespodziewany potencjał

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
renault megane grandcoupe tce 140 30 Wiadomości
Wiadomości

Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
renault scenic 1 Wiadomości
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Peugeot 2008
Wiadomości

Peugeot 2008 ma nowy polski cennik. Z oferty znika jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Luca de Meo: „nowy Renault Emblème to nie tylko koncept – to konieczność”

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-20
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
888
A A
3
renault embleme Wiadomości

Nowy Renault Embleme wywołał ogromne zainteresowanie świata motoryzacji. Co prawda jest konceptem, ale Luca de Meo, szef koncernu, twierdzi że jego druga generacja wyjedzie na drogi.

W branży motoryzacyjnej przywykliśmy do efektownych prototypów, które pojawiają się na targach, by zachwycać formą i technologią – ale rzadko kiedy trafiają na drogi. Renault Emblème to inna historia. To nie jest samochód koncepcyjny, który ma jedynie „ładnie wyglądać”. Jak powiedział Luca de Meo, prezes Renault Group: „Samochody koncepcyjne są fajne. Ten jest koniecznością.”

Podczas wewnętrznej prezentacji dla zespołów marki, nazwanej Deep Dive, de Meo nie miał wątpliwości co do celu projektu: „Emblème to nie kolejny concept car. To dowód, że można zbudować rodzinny samochód, który jest pożądany, wygodny, nowoczesny… i emituje o 90% mniej CO₂ w całym cyklu życia.” I dodaje: „Spoiler: tak, to możliwe. I zrobiliśmy to. I ten samochód wyjedzie na drogi – w nieco innej wersji”

Szef Renault chwali Renault Emblème
Szef Renault chwali Renault Emblème

Renault Emblème  – Inżynieria bez kompromisów

Od pierwszego szkicu po końcowy montaż – Emblème powstał z obsesyjnym wręcz skupieniem na jednym celu: zminimalizować ślad węglowy na każdym etapie. Zespół projektowy nie szukał półśrodków. Jak podkreśla de Meo: „Od pierwszego pociągnięcia ołówkiem po ostatnie włókno z recyklingu – wszystko w tym aucie powstało z myślą o jednym: polować na węgiel, gdziekolwiek się ukrywa.” Efekt? 50% materiałów użytych w aucie pochodzi z recyklingu. Produkcja komponentów generuje o 70% mniej emisji niż w przypadku standardowych modeli. Całkowity ślad węglowy Emblème – od produkcji po utylizację – to zaledwie 5 ton CO₂e. Dla porównania, to kilkukrotnie mniej niż w przypadku tradycyjnych samochodów spalinowych. Wszystkie dane zostały zweryfikowane i potwierdzone w niezależnym audycie.

Projekt zbiorowy, nie solowy

De Meo podkreśla, że tak ambitny projekt nie mógłby powstać w oderwaniu od partnerów zewnętrznych. „Nie zrobiliśmy tego sami. Ponad 20 topowych partnerów współtworzyło ten samochód razem z nami. Dlaczego? Bo przyszłość mobilności to wspólna sprawa. Bez silosów. Bez skrótów.” Emblème nie jest eksperymentem, który zostanie zamknięty w laboratorium. Renault zapowiada, że wypracowane w nim rozwiązania będą wykorzystywane w kolejnych projektach marki – zwłaszcza tych rozwijanych pod szyldem Ampere, spółki odpowiedzialnej za elektryfikację oferty Renault. „To nie teoria. To nie projekt przyszłości. To rzeczywistość. To się toczy. To żyje.” – zaznacza de Meo.

Renault – droga ku przyszłości

Emblème nie tylko wyznacza nowy standard zrównoważonej mobilności. Dla Luca de Meo to także manifest. „To mapa drogowa. Wizja przyszłości – dla Ampere, dla Renault, dla całego przemysłu. To dowód na to, że technologia, design i emocje mogą iść w parze.”

Podsumowując, de Meo stawia tezę, która może stać się mottem dla całej branży: „Świetne samochody potrafią poruszać. Ale mogą też poruszać emocjonalnie.” Renault Emblème pokazuje, że odpowiedzialność za planetę nie musi oznaczać rezygnacji z przyjemności z jazdy – a przeciwnie, może być jej nowym źródłem.

Jak na razie i pomysły i słowa szefa Renault się sprawdzały. Oby tak dalej!

na podstawie wypowiedzi Luca de Meo – redakcja

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault embleme Wiadomości
1.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault Laguna II i III

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

2025-05-21

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Tagi: RenaultEmbleme
Udostepnij321Tweet201Udostepnij56
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1534 udostępnienia
    Udostepnij 614 Tweet 384
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    987 udostępnienia
    Udostepnij 395 Tweet 247
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1186 udostępnienia
    Udostepnij 474 Tweet 297
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    524 udostępnienia
    Udostepnij 210 Tweet 131

Testy samochodów

01. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 Allure Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 KM dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-06-11
ds7crossback 6 Wiadomości
Testy

Test: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
komfortowe 5 tygodni z ds 9 opera 03 Wiadomości
Testy

Test: Komfortowe 5 tygodni z DS 9 Opera

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-03-20
Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 150 KM 2011 – przestronny i komfortowy samochód, oszczędny i niezawodny silnik diesla. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-03
Peugeot 508
Testy

Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 KM po przejechaniu 10.000 km. Subiektywna opinia czytelnika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-06

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

Zobacz też

Peugeot na Düsseldorfer Caravan Salon

Firma Renault odkupiła od Grupy Caterham udziały w Société Des Automobiles Alpine Caterham

Stronniczy przegląd prasy: TOP GEAR nr 10/2015

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz