Luca de Meo, szef koncernu, skomentował wyniki Renault. Podkreślił, że grupa przeszła do wyższej ligi, jeśli chodzi o rentowność i gamę samochodów. „Dedykujemy te wyniki tym, którzy nigdy nie przestali wierzyć w tę firmę” – powiedział.
„Cóż to był za wspaniały dzień dla Grupy Renault. Niewiele osób wierzyło, gdy mówiliśmy to dwa lata temu, ale myślę, że dzisiejsze solidne wyniki finansowe sprawiły, że dla wszystkich stało się jasne: przeszliśmy do wyższej ligi.
W 2022 roku osiągnęliśmy rentowność na poziomie 5,6%, co należy do naszych najlepszych lat od 2 dekad! W ciągu 2 lat zarobiliśmy więcej pieniędzy niż przez poprzednie 10 lat! Dedykujemy te wyniki tym, którzy nigdy nie przestali wierzyć w tę firmę: naszym pracownikom, naszym dostawcom, naszym partnerom dealerskim, naszym akcjonariuszom, a zwłaszcza naszym klientom.
Teraz naszym wyzwaniem jest przekształcenie Grupy Renault w wiodącą firmę, wyznaczającą standardy i kształtującą przyszłość. Nasz świat nie jest już liniowy. To świat dla tych, którzy jeżdżą szybko i wiedzą, jak grać według zmieniających się zasad. Aby iść do przodu, potrzebujemy czegoś więcej niż starych przepisów. Dlatego tworzymy firmę motoryzacyjną nowej generacji. Ogłosiliśmy to w listopadzie. Teraz ją budujemy!
To prawdopodobnie największe wyzwanie, jakie Renault kiedykolwiek podjęło, ale czuję, że pasja i chęć pójścia do przodu nigdy nie były w tej firmie tak wysokie! Jestem dumny, że mogę przeżyć tę przygodę z ludźmi z Grupy Renault.” – powiedział Luca de Meo.
Zobacz: Wyniki Renault za 2022 r. Są duże lepsze od oczekiwanych, dlaczego?
Szef koncernu Renault ma powody do zadowolenia: jego marki, takie jak Dacia i Renault, odnoszą coraz większe sukcesy. Dacia Sandero jest drugim najpopularniejszym samochodem w Europie, coraz więcej osób wybiera auta z fabrycznymi instalacjami LPG, rośnie też sprzedaż i udział w rynku popularnego SUVa Duster. Renault również znakomicie sobie radzi, sprzedając z sukcesem takie modele jak Captur czy Arkana. Ten drugi jest też drugim najpopularniejszym modelem Renault w Polsce.
Najnowsze komentarze