Felipe García-Bañón Sanz-Briz, lepiej znany jako Felipao, jest punktem odniesienia dla współczesnego pop-artu dzięki swoim oryginalnym, eleganckim i wyrafinowanym rzeźbom, zdolnym do łączenia nowoczesności i tradycji, materiałów laboratoryjnych i technik przodków, podobnie jak DS Automobiles podchodzi do tworzenia swoich luksusowych i ręcznie robionych pojazdów. Nic więc dziwnego, że chemia między artystą a marką, której jest ambasadorem od 2019 roku – kiedy to zainspirowany francuską firmą zastosował swój niepowtarzalny wielościenny styl do wspierającej meniny – jest coraz silniejsza.
Oprócz wspólnej pasji do pięknych rzeczy, łączy ich również determinacja, by uczynić z podróży formę sztuki. „Bardzo lubię przemieszczać się, ponieważ doświadczałem tego od dziecka. Bycie synem dyplomatów sprawia, że spędzasz jeden dzień w jednym kraju, a następny w innym, to sprawia, że dużo podróżujesz”, wyjaśnia artysta, który wskazuje bezpośrednio na podróże jako jedno ze źródeł inspiracji: „Po prostu zmiana zwykłego otoczenia i wyjazd na wieś na weekend sprawia, że odpoczywasz: postrzegasz nowe przestrzenie, nowe kolory, nowe krajobrazy, nowe pomysły, nowe miejsca docelowe. Rzeczy, których zwykle nie ma w codziennym życiu i które sprawiają, że mózg zaczyna pracować w inny sposób”, mówi Felipao.
W tej próbie zdefiniowania, czym jest sztuka podróżowania, wyzwanie, które DS postanowił wyjaśnić we współpracy ze swoimi ambasadorami, artysta, obecnie mieszkający w Madrycie, ma pierwszy pomysł: „Sztuka podróżowania polega na tym, aby czuć się inaczej albo nawet lepiej niż w domu, co jest trudne. Po to się podróżuje; w przeciwnym razie podróżowanie nie jest sztuką”. Jednak dla Felipao nadejście inspiracji jest najwyraźniejszym znakiem, że dobrze podróżuje: „Inspiracja często pochodzi z podróży, ponieważ fakt, że jesteś zrelaksowany, pozwala ci myśleć i tworzyć. Podróżowanie zawsze wzbogaca, a nawet bardziej, jeśli podróżujesz tak wygodnie i pięknie, jak w DS. Często korzystam z DS, aby pojechać do Santander i po czterech godzinach w samochodzie wcale nie czuję się zmęczony. To dzięki komfortowi zawieszenia i ergonomii foteli, która jest na wysokim poziomie, mam tu nawet masaż. Dla mnie jest jasne, że luksus w podróży musi zaczynać się od samochodu, którym się przemieszczam. DS oferuje tą bardzo ważną wartość” – opowiada.
Felipao wskazuje również na właściwy wybór miejsca docelowego jako część tego artystycznego sposobu podróżowania. W jego przypadku, w zależności od tego, czy szuka luksusu, kunsztu i autentyczności, czy zrównoważonego rozwoju i kontaktu z naturą, ma różne ulubione miejsca:
- Luksus: „Francja jest słusznie uważana za punkt odniesienia dla luksusu i wyrafinowania. Przez ostatnie trzy stulecia Francja była bardzo wyrafinowanym krajem między innymi pod względem zapachów, ale także pod względem win i projektantów: wszyscy wielcy światowi projektanci haute couture w latach 60. i 70. byli Francuzami. To kraj, który niewątpliwie reprezentuje sztukę podróżowania, a także nieskończoną liczbę małych zamków, które znajdują się w całej Francji, pomaga uczynić wygląd, komfort i luksus ważnym tematem.
- Rzemiosło: „Kiedy szukam rzemiosła i autentyczności? Muszę powiedzieć, że miejscem, które wywarło na mnie największy wpływ w ostatnim czasie była Real Fábrica de Tapices w Madrycie. Produkuje ona od 300 lat i jest spektakularna. To klejnot i bardziej niż fabryka, jest to muzeum”.
- Zrównoważony rozwój: „Jeśli szukam zrównoważonego rozwoju i kontaktu z naturą, wybrałbym podróż balonem w Kenii. To najbardziej zrównoważona rzecz, jaką kiedykolwiek podróżowałem. Safari balonem nie przeszkadza, nie hałasuje, nie zanieczyszcza środowiska. Z mojego doświadczenia, i oczywiście będą inni, podróż balonem w Masai Mara jest jest bardzo inspirująca. Daje mi dużo abstrakcji, bardzo mnie relaksuje i daje mi nowe wrażenia, nowe kolory i nowe światło, do którego nie jesteśmy przyzwyczajeni. To relaksujące, inspirujące i piękne”.
Najnowsze komentarze