DS 4 to pierwszy w historii model DS wyprodukowany w Niemczech w fabryce w Rüsselsheim, który łączy paryski design z niemiecką precyzją – „Designed in Paris, Made in Germany”.
Na początku tego roku jury Festival Automobile International wybrało nawet DS 4 jako „Najpiękniejszy samochód 2022 roku”. Wyjątkowe cechy DS 4, takie jak zawieszenie DS Active Scan Suspension, 5-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej (DS Smart Touch) czy ukryte klamki drzwi wyróżniają ten piękny kompakt spośród jego rodzeństwa.
Zobacz: DS 4 – redakcyjny test Francuskie.pl. Jak wypadł luksusowy kompakt?
Pod koniec ubiegłego roku w zakładach w Rüsselsheim rozpoczęła się produkcja nowego DS 4. Zaprojektowany w paryskim studiu projektowym kompakt pełni rolę wyznacznika nowej generacji pojazdów DS Automobiles i oprócz wyjątkowego wyglądu oferuje technologię na najwyższym poziomie.
Jego wyjątkowy design przyniósł mu również nagrodę „Najpiękniejszy Samochód 2022”. DS 4 bazuje na dalszym rozwoju platformy EMP2 i jest oferowany zarówno jako samochód spalinowy, jak i hybryda typu plug-in (DS 4 E-Tense 225 (moc systemowa: 165 kWh/225 KM). W przyszłości trafią do niego również nowe napędy.
Zobacz: DS 4 konkurentem Audi A3, BMW 1 i Mercedesa klasy A
DS 4 oferuje funkcje, których nie wnosi żadna inna marka z Grupy Stellantis, takie jak zawieszenie DS Active Scan Suspension oparte na kamerze, 5-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej DS Smart Touch, a nawet ukryte klamki drzwi, które automatycznie wysuwają się i chowają. Zwłaszcza te chowane klamki wymagały specjalnego zaprojektowania procesu produkcji, ponieważ mechanika jest znacznie bardziej złożona niż w przypadku standardowych klamek, a ich stabilność musi być idealna.
Wymagania DS Automobiles dotyczące jakości własnych pojazdów są szczególnie wysokie. Aby zapewnić najwyższą jakość DS 4, wprowadzono nowe systemy kontroli, takie jak system „Eagle-Eye” w lakierni, gdzie najnowocześniejszy system kamer kontroluje poszczególne warstwy lakieru na pojazdach i precyzyjnie wykrywa wszelkie odchylenia od normy. Na terenie fabryki powstał również nowy tor „Squeak & Rattle”. Na tej trasie DS 4 pokonuje pierwsze metry i jest poddawany próbom na wymagających nawierzchniach, szykanach i specjalnych testach przyspieszenia.
Pełne złożenie jednego egzemplarza DS 4 w Rüsselsheim zajmuje około 25 godzin. W celu włączenia DS 4 do produkcji zespoły z centrali DS w Paryżu przez kilka miesięcy pracowały ramię w ramię z zespołem z Rüsselsheim.
Zobacz: Skonfiguruj swojego DS 4
Wyjątkowe cechy DS 4
DS Smart Touch: sterowanie za pomocą dotyku
Dzięki funkcji DS Smart Touch kierowca lub pasażer z przodu może wybrać jedną z sześciu dowolnie definiowanych ulubionych funkcji za pomocą prostego ruchu nadgarstka, nie odrywając wzroku od drogi. 5-calowy ekran dotykowy, umieszczony w konsoli środkowej i będący w zasięgu ręki, reaguje na ruch i rozpoznaje gesty, takie jak przeciąganie, powiększanie i pomniejszanie, a nawet pisanie. Aby system i wszystkie mapy były zawsze aktualne, aktualizacje są stale przeprowadzane za pośrednictwem chmury.
DS Active Scan Zawieszenie: Dynamic Comfort
Zgodnie z filozofią marki, DS Automobiles rozwija również koncepcję jazdy „dynamiczny komfort”. Ekskluzywnie w swoim segmencie, DS 4 posiada DS Active Scan Suspension, system aktywnego zawieszenia sterowany kamerą. Kamera zainstalowana za przednią szybą, wraz z czterema czujnikami przechyłu i przyspieszenia, dostarcza danych analitycznych dotyczących warunków drogowych i wszystkich ruchów DS 4 (w tym prędkości, kąta skrętu kierownicy, hamowania). Dane są przekazywane w czasie rzeczywistym do komputera, który steruje każdym kołem niezależnie. Na bieżąco reguluje sztywność amortyzatora w zależności od przekazywanych informacji. W rezultacie otrzymujemy wrażenia z jazdy, które są równie komfortowe, co dynamiczne.
Chowane klamki drzwiowe
Chowane klamki drzwi DS 4 podkreślają elegancki i nowoczesny design modelu klasy kompaktowej z Rüsselheim. Klamki pojawiają się ponownie, gdy kierowca zbliży się z kluczykiem do pojazdu na odległość kilku metrów. Przez resztę czasu wtapiają się w nadwozie, zapewniając wyrafinowaną sylwetkę i korzystnie wpływając na aerodynamikę.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze