wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
996 21
17
872
UDOSTĘPNIEŃ
2.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

DS 7 Crossback to elegancki i komfortowy SUV klasy premium, który zadebiutował na rynku w 2017 roku. Po czterech latach od premiery można mówić o dużym sukcesie. Samochód spodobał się europejskim klientom, którzy docenili awangardową linie i design wnętrza, wygodę oraz wysoką jakość materiałów, użytych do wykończenia DS 7 Crossback. Tylko w roku 2019 na rynek trafiło blisko 28 tysięcy egzemplarzy.

DS 7 Crossback to bardzo dobry kompan podróży. Cisza i komfort

Jeden z nich, rocznik 2021, kupiliśmy do redakcji Francuskie.pl. Nasz DS 7 Crossback ma silnik benzynowy o mocy 180 KM współpracujący z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów a na wyposażeniu m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z oddzielnie regulowanym nawiewem na tył, szyberdach, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane oparcia tylnej kanapy, aktywny tempomat, utrzymanie samochodu i wiele więcej. Na 19” felgach mamy całoroczne, ciche i komfortowe opony Michelin Crossclimate 2. Całą listę wyposażenia redakcyjnego DS 7 Crossback znajdziecie tutaj.

DS 7 Crossback to konkurencja m.in. dla takich modeli jak Audi Q5, BMW X1 (od którego jest jednak większy) oraz X3 czy Mercedes GLC.

Na liczniku pojawiła się liczba 15.000 kilometrów, więc czas na pierwsze podsumowanie po dłuższym czasie. Jakie opinie zbiera w redakcji samochód? Jak się nim jeździ? Jakie ma spalanie? Poczytajcie.

Duży, masywny, ale nie przytłacza – finezyjne dodatki zmieniają odbiór wizualny SUVa

DS 7 Crossback to komfort

DS 7 Crossback to przede wszystkim komfort. Zawieszenie nastawione jest na wygodę kierowcy i pasażerów, zapewnia bardzo dużą dawkę komfortu. Pomagają w tym bardzo dobre fotele, zapewniające zarówno odpowiednią dawkę miękkości jak i podparcia. Do tego auta przyjemnie wsiąść i nie za bardzo chce się wysiadać. Nieważne czy długa czy krótka podróż, jazda nim nie męczy. W środku jest cicho a do tego wyjątkowo ładnie. I chociaż design jest kwestią gustu, to wnętrze DS 7 Crossback przypomina na swój sposób dzieło sztuki, dalekie od zimnej technologii w innych markach premium. Materiały wysokiej jakości są przyjemne w dotyku, ale już samo patrzenie na te wszystkie drobne elementy, zaprojektowane by cieszyć oczy, sprawia nieodmiennie przyjemność. Obracany zegarek, taniec świateł przy naciśnięciu pilota, różne tematy podświetlenia, dotykowe klawisze, duże metalowe przyciski pośrodku konsoli – po kilku miesiącach używania nie zdążyły się nikomu z nas znudzić.

DS 7 Crossback to elegancja i najwyższy komfort.

DS 7 Crossback – wyróżnia się z tłumu

 DS 7 Crossback to także wyróżnianie się na ulicy. Chociaż grupa posiadaczy w Polsce stale rośnie, o czym świadczy m.in. rosnąca ilość członków klubu DS 7 na Facebooku, to jednak nadal widać go dużo rzadziej niż niezliczone stada Audi, BMW czy Mercedesa. Dla mnie osobiście to duża zaleta DS 7. Eleganckie nadwozie nie rzuca się w oczy, nie jest jakoś przesadnie ostentacyjne, ale wyraźnie wyróżnia. Drobne, ale eleganckie elementy takie jak światła z przodu, tylne lampy, klasyczny kształt nadwozia z nutką eleganckich dodatków, to właśnie francuski styl i szyk.

Przednie reflektory DS 7 Crossback wykonują świetlny taniec po naciśnięciu pilota

DS 7 Crossback – płynie komfortowo, płynnie

DS 7 Crossback to także miękka i przyjemna jazda. Rozumiana jako płynność, miękkość, komfort. Auto chętnie przyspiesza, ale jest w swoich reakcjach nastawione na komfort. 180-konny silnik przyspiesza to duże i ciężkie auto do setki w 8,9 sekundy, co nie czyni z DS 7 rakiety, ale wystarcza bez problemu. Jednak najwięcej radości daje tutaj normalna szybka i płynna jazda. Cisza w środku, miękka praca automatu, płynne przepływanie nad nierównościami miłośników komfortu będą rozpieszczać. Chcesz jeździć ostrzej? Nie ma problemu, włącz tryb sport. Wtedy pojawia się ostrzejsza reakcja i niestety dźwięk silnika z głośników, który jest tu zupełnie zbędny.

Sylwetka DS 7 Crossback to klasyka ale też elegancja

DS 7 Crossback – funkcje, które uwielbiamy

DS 7 Crossback ma wiele bardzo przydatnych funkcji, bez których już dzisiaj nikt w redakcji nie wyobraża sobie nim podróżować. Trzy z nich, które wspomnę dzisiaj, to to przede wszystkim aktywny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu, odciążający kierowcę. Zarówno w mieście jak i na trasie potrafi w zasadzie sam prowadzić auto na wybranym pasie, zwolnić, zatrzymać się a po naciśnięciu przycisku lub gazu ruszyć, także w korku. Działa to znakomicie, płynnie i sprawdza się w większości sytuacji na drodze. Drugi, bardzo polecany przez nas element wyposażenia to masaż w fotelu kierowcy i pasażera. System ten działa znakomicie i pozwala odprężyć się w długiej trasie. No i w końcu znakomity zestaw audio, Focal Electra, który oferuje bardzo wysoką jakość dźwięku, dzięki któremu można odkryć zupełnie nowe brzmienie w znanych utworach. Dźwięk jest szczegółowy, stereofonia na wysokim poziomie a przy tym naturalny, nie męczy ani nadmiernym basem ani przesytem wysokich tonów.

DS 7 Crossback – czego nam brakuje?

Czy dzisiaj wybralibyśmy tak samo wyposażony model? Czy czegoś brakuje? Jesienią przydałby się noktowizor, który można zamówić do DS 7 Crossback. Wykrywa on pieszych i zwierzęta, wyświetlając odpowiednie informacje na dużym ekranie przed kierowcą (pomiędzy licznikami). Poza tym naprawdę ciężko narzekać, lista wyposażenia jest bardzo długa, samochód jest cichy i komfortowy, podoba się zarówno nam jak i osobom, z którymi rozmawiamy. I nic dziwnego, że tak dobrze się sprzedaje, po europejskich drogach jeździ ich już około 90 tysięcy.

DS 7 Crossback – spalanie i głośność

Spalanie DS 7 Crossback ze 180-konnym silnikiem benzynowym, liczone od początku testu, wynosi 8,6 litra na 100 kilometrów. Wkrótce wykonamy też dokładniejsze pomiary głośności i zamieścimy je na naszej stronie porównawczej.

Opony Michelin Crossclimate 2 – producent obiecuje długoletnią eksploatację. Przekonamy się bo będą z nami do końca testu

DS 7 Crossback – ceny i wersje silnikowe

Najtańsza wersja DS 7 Crossback to 130-konny diesel BlueHDi w wersji Bastille. Jego cena zaczyna się w konfiguratorze DS od 169.400 zł.

Hybrydowy DS 7 Crossback zaczyna się obecnie w konfiguratorze DS 7 od 218.900 zł za wersję wyposażenia Bastillle+ E-Tense 225 KM. Najdroższa, limitowana seria Louvre z hybrydą o mocy 300 KM, to wydatek od 280.300 zł. Ładowalne hybrydy DS 7 umożliwiają przejechanie do 55 km w trybie czysto elektrycznym. Mapę punktów sprzedaży można znaleźć na stronie DSAutomobiles.pl.

Partnerzy długodystansowego testu DS 7 Crossback:

Artykuł powstał przy współpracy z DS Store Kraków, oferującym nowe i używane samochody marki premium DS Automobiles. Partnerem testu opon Michelin Crossclimate 2 jest Oponeo.pl, lider internetowej sprzedaży opon w Polsce. Powłokę ceramiczną na DS 7 Crossback przygotowało studio Mordor Detailing z Warszawy, która oferuje profesjonalne usługi cardetailingu.

DS 7 Crossback: dane techniczne testowanego samochodu:

Długość nadwozia
4.573 mm
Szerokość nadwozia bez lusterek 1.906 mm
Szerokość nadwozia z lusterkami 2.098 mm
Wysokość nadwozia 1.625 mm
Rozstaw osi 2.738 mm
Prześwit 180 mm
Zwis przedni 925 mm
Zwis tylny 910 mm
Szerokość na wysokości łokci z przodu 1.476 mm
Szerokość na wysokości łokci z tyłu 1.493 mm
Długość przestrzeni bagażowej 933 do 2.045 mm (przy złożonej kanapie tylnej)
Szerokość przestrzeni bagażowej (pomiędzy nadkolami) 1.201 mm
Wysokość przestrzeni bagażowej 581 mm do rolety, 910 m do dachu
Pojemność bagażnika wg normu VDA: min/max
555 l do 1.750 l (przy złożonej kanapie tylnej)
Moc silnika 180 KM
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1650 obr

Film promocyjny: nowa generacja awangardy

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 7 CrossbackDS Automobiles
Udostepnij349Tweet218Udostepnij61
Poprzedni

Używany Peugeot 508 I 2010-2018: czy warto kupić?

Następny

Citroën uruchamia ciekawy program dla swoich klientów w Indiach: Service Promise

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroën uruchamia ciekawy program dla swoich klientów w Indiach: Service Promise

Peugeot e-2008

Stellantis podpisał dużą umowę na dostawy litu do samochodów elektrycznych

Renault będzie eksportować model Kangoo poza Amerykę Południową

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomek - Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Romekkk - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Krzysiek - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.