DS 7 Crossback to elegancki i komfortowy SUV klasy premium, który zadebiutował na rynku w 2017 roku. Po czterech latach od premiery można mówić o dużym sukcesie. Samochód spodobał się europejskim klientom, którzy docenili awangardową linie i design wnętrza, wygodę oraz wysoką jakość materiałów, użytych do wykończenia DS 7 Crossback. Tylko w roku 2019 na rynek trafiło blisko 28 tysięcy egzemplarzy.

Jeden z nich, rocznik 2021, kupiliśmy do redakcji Francuskie.pl. Nasz DS 7 Crossback ma silnik benzynowy o mocy 180 KM współpracujący z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów a na wyposażeniu m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z oddzielnie regulowanym nawiewem na tył, szyberdach, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane oparcia tylnej kanapy, aktywny tempomat, utrzymanie samochodu i wiele więcej. Na 19” felgach mamy całoroczne, ciche i komfortowe opony Michelin Crossclimate 2. Całą listę wyposażenia redakcyjnego DS 7 Crossback znajdziecie tutaj.
DS 7 Crossback to konkurencja m.in. dla takich modeli jak Audi Q5, BMW X1 (od którego jest jednak większy) oraz X3 czy Mercedes GLC.
Na liczniku pojawiła się liczba 15.000 kilometrów, więc czas na pierwsze podsumowanie po dłuższym czasie. Jakie opinie zbiera w redakcji samochód? Jak się nim jeździ? Jakie ma spalanie? Poczytajcie.

DS 7 Crossback to komfort
DS 7 Crossback to przede wszystkim komfort. Zawieszenie nastawione jest na wygodę kierowcy i pasażerów, zapewnia bardzo dużą dawkę komfortu. Pomagają w tym bardzo dobre fotele, zapewniające zarówno odpowiednią dawkę miękkości jak i podparcia. Do tego auta przyjemnie wsiąść i nie za bardzo chce się wysiadać. Nieważne czy długa czy krótka podróż, jazda nim nie męczy. W środku jest cicho a do tego wyjątkowo ładnie. I chociaż design jest kwestią gustu, to wnętrze DS 7 Crossback przypomina na swój sposób dzieło sztuki, dalekie od zimnej technologii w innych markach premium. Materiały wysokiej jakości są przyjemne w dotyku, ale już samo patrzenie na te wszystkie drobne elementy, zaprojektowane by cieszyć oczy, sprawia nieodmiennie przyjemność. Obracany zegarek, taniec świateł przy naciśnięciu pilota, różne tematy podświetlenia, dotykowe klawisze, duże metalowe przyciski pośrodku konsoli – po kilku miesiącach używania nie zdążyły się nikomu z nas znudzić.

DS 7 Crossback – wyróżnia się z tłumu
DS 7 Crossback to także wyróżnianie się na ulicy. Chociaż grupa posiadaczy w Polsce stale rośnie, o czym świadczy m.in. rosnąca ilość członków klubu DS 7 na Facebooku, to jednak nadal widać go dużo rzadziej niż niezliczone stada Audi, BMW czy Mercedesa. Dla mnie osobiście to duża zaleta DS 7. Eleganckie nadwozie nie rzuca się w oczy, nie jest jakoś przesadnie ostentacyjne, ale wyraźnie wyróżnia. Drobne, ale eleganckie elementy takie jak światła z przodu, tylne lampy, klasyczny kształt nadwozia z nutką eleganckich dodatków, to właśnie francuski styl i szyk.

DS 7 Crossback – płynie komfortowo, płynnie
DS 7 Crossback to także miękka i przyjemna jazda. Rozumiana jako płynność, miękkość, komfort. Auto chętnie przyspiesza, ale jest w swoich reakcjach nastawione na komfort. 180-konny silnik przyspiesza to duże i ciężkie auto do setki w 8,9 sekundy, co nie czyni z DS 7 rakiety, ale wystarcza bez problemu. Jednak najwięcej radości daje tutaj normalna szybka i płynna jazda. Cisza w środku, miękka praca automatu, płynne przepływanie nad nierównościami miłośników komfortu będą rozpieszczać. Chcesz jeździć ostrzej? Nie ma problemu, włącz tryb sport. Wtedy pojawia się ostrzejsza reakcja i niestety dźwięk silnika z głośników, który jest tu zupełnie zbędny.

DS 7 Crossback – funkcje, które uwielbiamy
DS 7 Crossback ma wiele bardzo przydatnych funkcji, bez których już dzisiaj nikt w redakcji nie wyobraża sobie nim podróżować. Trzy z nich, które wspomnę dzisiaj, to to przede wszystkim aktywny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu, odciążający kierowcę. Zarówno w mieście jak i na trasie potrafi w zasadzie sam prowadzić auto na wybranym pasie, zwolnić, zatrzymać się a po naciśnięciu przycisku lub gazu ruszyć, także w korku. Działa to znakomicie, płynnie i sprawdza się w większości sytuacji na drodze. Drugi, bardzo polecany przez nas element wyposażenia to masaż w fotelu kierowcy i pasażera. System ten działa znakomicie i pozwala odprężyć się w długiej trasie. No i w końcu znakomity zestaw audio, Focal Electra, który oferuje bardzo wysoką jakość dźwięku, dzięki któremu można odkryć zupełnie nowe brzmienie w znanych utworach. Dźwięk jest szczegółowy, stereofonia na wysokim poziomie a przy tym naturalny, nie męczy ani nadmiernym basem ani przesytem wysokich tonów.
DS 7 Crossback – czego nam brakuje?
Czy dzisiaj wybralibyśmy tak samo wyposażony model? Czy czegoś brakuje? Jesienią przydałby się noktowizor, który można zamówić do DS 7 Crossback. Wykrywa on pieszych i zwierzęta, wyświetlając odpowiednie informacje na dużym ekranie przed kierowcą (pomiędzy licznikami). Poza tym naprawdę ciężko narzekać, lista wyposażenia jest bardzo długa, samochód jest cichy i komfortowy, podoba się zarówno nam jak i osobom, z którymi rozmawiamy. I nic dziwnego, że tak dobrze się sprzedaje, po europejskich drogach jeździ ich już około 90 tysięcy.
DS 7 Crossback – spalanie i głośność
Spalanie DS 7 Crossback ze 180-konnym silnikiem benzynowym, liczone od początku testu, wynosi 8,6 litra na 100 kilometrów. Wkrótce wykonamy też dokładniejsze pomiary głośności i zamieścimy je na naszej stronie porównawczej.

DS 7 Crossback – ceny i wersje silnikowe
Najtańsza wersja DS 7 Crossback to 130-konny diesel BlueHDi w wersji Bastille. Jego cena zaczyna się w konfiguratorze DS od 169.400 zł.
Hybrydowy DS 7 Crossback zaczyna się obecnie w konfiguratorze DS 7 od 218.900 zł za wersję wyposażenia Bastillle+ E-Tense 225 KM. Najdroższa, limitowana seria Louvre z hybrydą o mocy 300 KM, to wydatek od 280.300 zł. Ładowalne hybrydy DS 7 umożliwiają przejechanie do 55 km w trybie czysto elektrycznym. Mapę punktów sprzedaży można znaleźć na stronie DSAutomobiles.pl.
Partnerzy długodystansowego testu DS 7 Crossback:
Artykuł powstał przy współpracy z DS Store Kraków, oferującym nowe i używane samochody marki premium DS Automobiles. Partnerem testu opon Michelin Crossclimate 2 jest Oponeo.pl, lider internetowej sprzedaży opon w Polsce. Powłokę ceramiczną na DS 7 Crossback przygotowało studio Mordor Detailing z Warszawy, która oferuje profesjonalne usługi cardetailingu.
DS 7 Crossback: dane techniczne testowanego samochodu:
Długość nadwozia
|
4.573 mm |
Szerokość nadwozia bez lusterek |
1.906 mm |
Szerokość nadwozia z lusterkami |
2.098 mm |
Wysokość nadwozia |
1.625 mm |
Rozstaw osi |
2.738 mm |
Prześwit |
180 mm |
Zwis przedni |
925 mm |
Zwis tylny |
910 mm |
Szerokość na wysokości łokci z przodu |
1.476 mm |
Szerokość na wysokości łokci z tyłu |
1.493 mm |
Długość przestrzeni bagażowej |
933 do 2.045 mm (przy złożonej kanapie tylnej) |
Szerokość przestrzeni bagażowej (pomiędzy nadkolami) |
1.201 mm |
Wysokość przestrzeni bagażowej |
581 mm do rolety, 910 m do dachu |
Pojemność bagażnika wg normu VDA: min/max
|
555 l do 1.750 l (przy złożonej kanapie tylnej) |
Moc silnika |
180 KM |
Maksymalny moment obrotowy |
250 Nm przy 1650 obr |
Najnowsze komentarze