Marka DS Automobiles zupełnie zmieniła przepis na swój flagowy model. Po limuzynie DS 9, przyszła kolej na DS N°8, czyli SUV-a o aerodynamicznej sylwetce, który przyciąga stylem oraz bogatym, eleganckim wnętrzem.
W momencie debiutu DS 9 wydawało się, że limuzyna o długości prawie 5 m to dobry wybór dla samochodu, który ma zająć miejsce na szczycie linii modelowej marki premium. Chociaż model prezentuje się atrakcyjnie i dostarcza wysokiego poziomu komfortu, zwłaszcza w trasie, nie do końca wpisał się w preferencje klientów i marka musiała szybko, bo zaledwie po 4 latach obecności na rynku, zmienić koncepcję.
Test: DS 9 1.6 225 KM po przejechaniu 8000 km. Komfort w zimne dniDS 9 zadebiutował trochę zbyt późno, zwłaszcza że premiera rynkowa zbiegła się z wprowadzeniem do gamy modelowej kompaktowego DS 4, który przewyższał DS 9-tkę pod względem zastosowanych technologii pokładowych. Rok 2025 przynosi zapowiedź zmiany w ofercie DS Automobiles. DS N°8 wnosi nowy język stylistyczny, nazewnictwo, a także układy napędowe. Jest to nowy start dla paryskiego producenta w segmencie premium, na którym prym wiodą niemieckie marki Audi, BMW i Mercedes.
DS N°8 – aerodynamiczny SUV
Targi motoryzacyjne w Brukseli to pierwsze duże wydarzenie, na którym można zobaczyć DS N°8. Flagowy model wystawiono tuż obok DS 7 z hybrydowym układem napędowym o mocy 225 KM, DS 4 w wersji Hybrid oraz elektrycznego DS 3 E-Tense.
DS N°8 jest krótszy od swojego poprzednika o 11 cm, mierzy 4,82 m długości, 1,90 m szerokości oraz 1,58 m wysokości. Pod względem możliwości transportowych jest jednak bardziej praktyczny od DS 9. Pod tylną klapą, która podnosi się wraz z tylną szybą mamy do dyspozycji przestrzeń o pojemności 620 litrów (510 litrów w DS 9). Otwieranie bagażnika przyciskiem znajdującym się z tyłu samochodu wymaga wciśnięcia naszej dłoni w niezbyt wygodną, wąską szczelinę, ale marka z pewnością nie zapomni o możliwości dokonania operacji z kluczyka. Klapa podnosi się wysoko umożliwiając wygodne pakowanie walizek.
Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki
Podstawowym kryterium, którym kierowali się projektanci DS Automobiles przy pracach nad nadwoziem DS N°8 była aerodynamika. Płynnie poprowadzona sylwetka z harmonijnie opadającą ku tyłowi linią dachu ma współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący zaledwie 0,24. Wiele uwagi poświęcono także iluminacji, dla których inspiracją był koncept DS Aero Sport Lounge. Podświetlany jest zarówno symbol DS Automobiles, jak i imitacja osłony chłodnicy, która wspólnie ze schematem kolorystycznym łączącym perłowy lakier z czarnym dachem i maską może budzić skojarzenia z samochodami marki Rolls Royce a zatem wysokim poziomem luksusu.
Znakiem rozpoznawczym DS N°8 są szablaste reflektory oraz pikselowe światła adaptacyjne, które doświetlają zakręty i dostosowują intensywność wiązki do panujących warunków.
Podgrzewanie szyi i masaż
Eleganckie i awangardowe wnętrza to wizytówka marki DS Automobiles. Francuski producent nie zawiódł i tym razem. DS N°8 wprowadza nowe podejście do projektowania wnętrza wraz z kierownicą w kształcie litery X, fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami, podgrzewaniem karku i masażem oraz dwupoziomową konsolą środkową, która w górnej części zwraca uwagę wzorem przypominającym galaktykę.
Sfera funkcjonalności została poprawiona poprzez dodanie kilku przycisków tuż pod prawą ręką kierowcy. Projektanci zdecydowali się również na przeniesienie otwierania szyb z konsoli środkowej na drzwi. Projekt pozostaje minimalistyczny, wszystkie schowki i cup-holdery są miękko wyścielone i zamykane, dla zachowania czystości projektu.
W porównaniu do poprzednika DS N°8 wnosi info-rozrywkę na nowy poziom dzięki 16-calowemu ekranowi dotykowemu z systemem DS Iris 2.0, który obsługujemy za pomocą głosu lub dotyku. W ofercie znajdziemy system nagłośnieniowy Focal Hi Fi Premium z 14 głośnikami, który obiecuje niezapomniane wrażenia dźwiękowe na pokładzie pojazdu. DS Automobiles porzucił dotychczasowy projekt zegarów o kanciastych kształtach. 10,25-calowy wyświetlacz prezentuje prędkość w okrągłej cyfrowej tarczy.
Tylko silniki elektryczne… na razie
Marka DS Automobiles wspomina dla ósemki wyłącznie o silnikach elektrycznych. W ofercie znajdą się trzy silniki o mocy 230, 245 i 350 KM także mocy modelowi nie zabraknie. Najmocniejsza wersja jest oferowana z napędem na wszystkie koła i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 sekundy. Do wyboru będą dwa rodzaje akumulatorów o pojemności 74 kWh oraz 97,2kWh. Maksymalny zasięg wynosi 750 km deklarowany dla konfiguracji z silnikiem o mocy 245 KM i większym akumulatorem. Hybrydowe układy napędowe powinny dołączyć do oferty w późniejszym terminie. Nowy model DS zagości w salonach jeszcze w 2025 roku.
Nowe modele DS Automobiles. Cenniki, wersje, silniki
Najnowsze komentarze