Wiadomości

Stellantis dostał nagrodę za wdrożenie procesu regenerowania części i podzespołów. Używane w modzie

autor Tomasz Nowicki
2023-09-26
Wiadomości

Lancia Pu+Ra HPE Concept u dealerów w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii i Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Citroën zaprojektował taką kierownicę już w 2001 roku. Mocowanie konsoli szokuje

autor Tomasz Nowicki
2023-09-26
Wiadomości

Fiat na 2. miejscu w Wielkim Teście Salonów

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Wiadomości

Gdy policjant kieruje ruchem

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Wiadomości

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy

Test: Luksusowy SUV DS 7 Crossback – 41.000 kilometrów za nami, SUV klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-15
w Testy, DS - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
1.5k 30
A A
6

DS 7 Crossback to SUV marki premium DS Automobiles. Wyróżnia się klasycznym, eleganckim kształtem z wieloma stylistycznymi smaczkami, pięknym i oryginalnym wnętrzem, w którym zastosowano szereg wysokiej jakości materiałów. Samochód trafił do naszej redakcji w 2021 roku. Właśnie przekroczyliśmy 40.000 kilometrów. Jakie są jego plusy i minusy, wady? Jakie napotkaliśmy problemy i awarie? Poczytajcie.

21 lipca 2021 roku rozpoczęliśmy nasz długodystansowy test DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 1.6 180 KM oraz automatyczną skrzynią biegów EAT8. Samochód trafił do nas w bogato wyposażonej wersji, m.in. z zestawem Hi-Fi Focal, DS Sensorial Drive, bezkluczykowym dostępem, czarnym lakierem perłowym, reflektorami Full LED, DS Connected Pilot, DS Park Pilot, fotelami wentylowanymi z funkcją masażu i przeszklonym otwieranym panoramicznym dachem – brakuje w zasadzie tylko noktowizora. Samochód odebraliśmy z salon DS Store Kraków Golemo.

Po zakupie DS 7 Crossback otrzymał całoroczne opony Michelin Crossclimate 2 oraz ceramiczną powłokę, chroniącą lakier. Tą ostatnią usługę zrealizowało dla nas studio Mordor Detailing, posiadające swoje punkty w Warszawie i Toruniu. Było warto, bo czarny lakier nabrał blasku i głębi. Do samochodu dobraliśmy również 5-letni pakiet serwisowy.

Komfort ponad wszystko, auto cieszy za każdym razem tak samo

DS 7 Crossback okazał się przede wszystkim samochodem niezwykle komfortowym i cichym, bardzo przyjemnym do podróżowania. Dużo czasu spędza na długich trasach pomiędzy głównymi polskimi miastami – Krakowem, Warszawą czy Trójmiastem. Największe zalety z punktu widzenia kierowcy i pasażerów to umiarkowane zużycie paliwa (obecna średnia to 7,6 litra na 100 kilometrów), dobra dynamika, pozwalająca bezpiecznie poruszać się po drogach, cisza na pokładzie nawet przy dużych prędkościach, świetna jakość materiałów, które po blisko półtora roku nie wykazują najmniejszych oznak zużycia.

Wielka przyjemność korzystania z DS 7

Najważniejszym odczuciem, które towarzyszy nam przy korzystaniu z DS 7 Crossback wydaje się być nieodmiennie przyjemność obcowania z tym autem, przyjemność jazdy. Tu po prostu chce się być dłużej, jest to samochód, który daje wiele satysfakcji, rozumianej przede wszystkim jako komfortowe i bezproblemowe pokonywanie kilometrów. Nie jest zresztą to wyłącznie nasze odczucie – wiele osób, które posiadają DS 7 Crossback pisze to samo o swoich samochodach, zarówno komentatorzy z naszego portalu jak i członkowie polskiej grupy DS 7 Crossback.

Co nam się szczególnie podoba? Wygoda foteli, masaż, znakomite audio Focal (warto dopłacić do tej opcji, bo oferuje naturalny, bardzo przyjemny dźwięk). W multimediach brakuje jedynie bezprzewodowego połączenia z Andoid Auto lub Apple Car Play (można to dołożyć przy zastosowaniu modułu firm trzecich i być może tak zrobimy).

Warto iść do konkurencji a potem szybko wrócić do DS

Żeby zrozumieć skąd się bierze rynkowy sukces tego modelu (ponad 100.000 sprzedanych egzemplarzy) warto wybrać się do kilku salonów konkurencji. W tej samej klasie cenowej pod wieloma względami – designu, komfortu, poczucia jakości, przestronności – DS 7 Crossback wypadnie lepiej niż modele niemieckie czy japońskie i łatwiej wtedy dostrzec zalety tego wyjątkowego jak na rynek samochody SUVa. Oczywiście są elementy, gdzie DS mógłby coś zrobić lepiej, co odbiłoby się zapewne na cenie.

Zużycie paliwa

Aktualne średnie zużycie paliwa w naszym testowym samochodzie to 7,6 litra na 100 kilometrów. Spodziewamy się, że zimą się nieco zwiększy z powodu jazdy na krótkich odcinkach. Spalanie jest zbliżone do tego, co osiągają inny użytkownicy. Na autostradzie oczywiście rośnie, bo SUV nie jest najbardziej opływowym nadwoziem.

Problemy i awarie DS 7 Crossback?

Eksploatacja naszego SUVa przebiega bezawaryjnie i bezproblemowo. W czasie pierwszego przeglądu po 20.000 kilometrach zrealizowano akcję serwisową, związaną z tylnymi lampami. Są one albo uszczelniane, albo wymieniane przez producenta. Co producent mógłby zrobić lepiej? Pewną niedogodnością jest długi proces aktualizacji map, który musi odbywać się przy włączonym silniku. Do niedawna sam proces ściągania nowych map na pendrive również trwał długo, ale najwyraźniej to już naprawiono i teraz na szybkim łączu trwa to kilka minut. Warto jednak zauważyć, że są użytkownicy, którzy napotkali na problemy ze swoim DS 7, jednak to przypadki jednostkowe i zdarzają się w każdej marce.

Zobacz: DS Automobiles Polska – sprawdź aktualną ofertę

Zawieszenie nie dla każdego

Nie każdy polubi też komfortowe zawieszenie DS 7 Crossback – osoby przyzwyczajone do twardych zawieszeń mogą czuć się za kierownicą tego SUVa mniej pewnie. Niektórzy użytkownicy musieli też zmienić elementy tylnego zawieszenia po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów ze względu na przedwczesne zużycie. Jednak nasz redakcyjny DS 7 Crossback jak na razie nie wymagał żadnych ingerencji serwisowych poza wspomnianą akcją z lampami.

DS 7 Crossback – opinie użytkowników

 Świetnym źródłem wiedzy o praktycznych stronach eksploatacji DS 7 Crossback jest grupa DS 7 Crossback Fanclub na Facebooku. Można tam znaleźć wiele wątków związanych z jazdą tym wyjątkowym SUVem, także głosy krytyczne, ale w zdecydowanej większości przeważa jednak zadowolenie:

  • Mój egzemplarz to 180KM benzyna Performance Line. 20.000km bez usterek,
  • Prawda jest jednak taka, że nowe auta, wszystkie nie tylko DS, stoją często na serwisach. Niestety era technologii. Drobne mankamenty to nie usterki. Mogą pojawić się problemy z zawieszeniem z tego co czytałem, ale myślę że to był problem wieku dziecięcego i raczej nie powinno być większych problemów z młodszymi rocznikami […] piękne i nietuzinkowe auto. Niestety trzeba się przyzwyczaić do komfortu zawieszania tego auta, bo gdzie na długich trasach autostradowych jest to zaleta, która miażdży konkurencję, to na krótkich wyboistych trasach może być wręcz lekko irytujące. Niestety nigdzie nie ma ideału, coś za coś. Generalnie polecam, auto mega wygodne do nawijania kilometrów.
  • 110kkm przebiegu 2019r 2.0 BlueHDI, wersja Opera. Użytkuje od przebiegu 95Kkm, na tą chwilę tylko lampa tylna wymieniona i nastepnie obie zaklejone klejem do lamp. Zadnych innych dużych problemów nie mam, wymieniłem ramię wahacza tylnego (śmieszne kwoty) i przede mną uszczelnienie pompy CR, delikatnie sie poci, uszczelka 40zł robota pewnie z 400zl i to w zasadzie wszystko. Generalnie zero problemów z elektryka, auto mega wygodne, czasami za miękkie i lubi delikatnie zarzucić tyłem, sam jedzie, hamuje, spalanie miasto 7.4L trasa około 5.7L średnio 7L. Auto godne polecenia
  • Nie mam żadnych problemów, auto z 2020. Pierwsza rejestracja maj 2021. Silnik 1.6 beznyzna 225kM . Przejechane prawie 33tys. 90% jazda po mieście.
  • Ja mam zrobione 130.000 i 3,5 roku, jedyny problem to zaparowana tylna prawa lampa, innych problemów brak. Benzyna 225.
  • Mój z rocznika z końca 2020 roku nie ma żadnych problemów *, jestem ciągle dumny, że jeżdżę wyjątkowym i pięknym autem. (* ) – nie dotyczy komunikatów sporadycznie zaskakujących, które ma obecnie większośc aut z tabletami, także porsche, mercedes i inne premium. Do ASO tylko na przeglądy. Spasowanie, jakość bez zarzutu. Silnik 2.0 BlueHdi, przebieg 45 000 km. Więc jeszcze …. ledwie dotarty. Mega buzia się śmieje za każdym razem jak wsiadam i jadę. Ludzie ciągle zdarza się, że się oglądają…
  • 2.0 HDi bez problemow 2019 rok . Auto kupione nowe w salonie. Żadnych problemów do dnia dzisiejszego.
  • 2020 rok 2.0HDI Przejechane mam już 39 tys. kilometrów i zero problemów , tylko lampa do.wymiany tylna na akcji serwisowej
  • Ja kupiłem używkę, przebieg na ten moment ok. 160 tys, silnik 1,5 Blue HDI 130km- zadowolony, żadnych problemów.
  • U mnie wszystko OK od lipca 2021 – 2.0 l – 180 KM. A usterki zdarzają się w każdej marce nie tylko DS.
  • Kupiony rok temu 0 usterki model 4×4 300 KM hybrid.
  • Mam 225 KM już 2 lata ponad 40t bez problemów.
  • Również jestem zadowolony z auta mimo jakiś wad to plusów jest sporo, mój to 2.0 180KM diesel – chyba najlepszy silnik do tego auta.
  • U nas też 159 tys na blacie i wszystko ok 2.0 180 KM diesel

DS 7 Crossback – warto przeczytać jeszcze:

  • 30 tysięcy kilometrów z DS 7 Crossback
  • 7 powodów, by nie kupić DS 7
  • Ile pali DS 7 Crossback 1.6 180 KM EAT8? 
  • Dlaczego DS 7 Crossback to SUV luksusowy? 
  • Spalanie DS 7 Crossback na drogach podmiejskich
  • DS 7 Crossback – awangarda dla wymagających więcej
  • Odbieramy luksusowego DS 7 Crossback

Nowy DS 7 – następca DS 7 Crossback

Od przyszłego roku w salonach DS Automobiles w Polsce sprzedawany będzie DS 7 – następca DS 7 Crossback, a właściwie jego wersja po faceliftingu. Informacje o tym nowym SUVie znajdziecie w naszym artykule.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.9 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Lyon 2023 – Stellantis prezentuje swoje najnowsze produkty i gamę pojazdów elektrycznych

2023-09-26

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

2023-09-25

Król Karol III w prezydenckim DS 7 w Paryżu. Luksusowa podróż głowy państwa i monarchy

2023-09-20

Luksusowy miejski DS 3 w limitowanej serii Esprit De Voyage. Czym się wyróżnia?

2023-09-19
Tagi: 7 CrossbackDS Automobiles
Udostepnij514Tweet321Udostepnij90
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3590 udostępnienia
    Udostepnij 1436 Tweet 898
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1815 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1363 udostępnienia
    Udostepnij 545 Tweet 341
  • Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

    823 udostępnienia
    Udostepnij 329 Tweet 206

Testy samochodów

Opel Vivaro-e
Opel

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-19
Renault - testy i opinie

Test: Pierwsza jazda Renault Captur E-Tech z napędem hybrydowym HEV 145 KM: oszczędna dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-02
Citroen Spacetourer
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen SpaceTourer 2.0 HDi 180 KM Business Lounge. W świecie przestrzeni do prowadzenia interesów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
Citroen Berlingo kontra Peugeot Rifter
Citroen - testy i opinie

Test: Porównanie – Citroen Berlingo czy Peugeot Rifter – który model wybrać? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-20
Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną Takata
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 II generacja 1.6 HDi 92 KM – solidny kompakt dla każdego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-11-30

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Samar: Wkrótce modernizacja Peugeota 207

2CV Ferrari dla Pana Samochodzika

Auto Nostalgia już w najbliższy weekend. Zabytkowe modele wracają na warszawski Żerań

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.