DS 7 Crossback to SUV marki premium DS Automobiles. Wyróżnia się klasycznym, eleganckim kształtem z wieloma stylistycznymi smaczkami, pięknym i oryginalnym wnętrzem, w którym zastosowano szereg wysokiej jakości materiałów. Samochód trafił do naszej redakcji w 2021 roku. Właśnie przekroczyliśmy 40.000 kilometrów. Jakie są jego plusy i minusy, wady? Jakie napotkaliśmy problemy i awarie? Poczytajcie.
21 lipca 2021 roku rozpoczęliśmy nasz długodystansowy test DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 1.6 180 KM oraz automatyczną skrzynią biegów EAT8. Samochód trafił do nas w bogato wyposażonej wersji, m.in. z zestawem Hi-Fi Focal, DS Sensorial Drive, bezkluczykowym dostępem, czarnym lakierem perłowym, reflektorami Full LED, DS Connected Pilot, DS Park Pilot, fotelami wentylowanymi z funkcją masażu i przeszklonym otwieranym panoramicznym dachem – brakuje w zasadzie tylko noktowizora. Samochód odebraliśmy z salon DS Store Kraków Golemo.
Po zakupie DS 7 Crossback otrzymał całoroczne opony Michelin Crossclimate 2 oraz ceramiczną powłokę, chroniącą lakier. Tą ostatnią usługę zrealizowało dla nas studio Mordor Detailing, posiadające swoje punkty w Warszawie i Toruniu. Było warto, bo czarny lakier nabrał blasku i głębi. Do samochodu dobraliśmy również 5-letni pakiet serwisowy.
Komfort ponad wszystko, auto cieszy za każdym razem tak samo
DS 7 Crossback okazał się przede wszystkim samochodem niezwykle komfortowym i cichym, bardzo przyjemnym do podróżowania. Dużo czasu spędza na długich trasach pomiędzy głównymi polskimi miastami – Krakowem, Warszawą czy Trójmiastem. Największe zalety z punktu widzenia kierowcy i pasażerów to umiarkowane zużycie paliwa (obecna średnia to 7,6 litra na 100 kilometrów), dobra dynamika, pozwalająca bezpiecznie poruszać się po drogach, cisza na pokładzie nawet przy dużych prędkościach, świetna jakość materiałów, które po blisko półtora roku nie wykazują najmniejszych oznak zużycia.
Wielka przyjemność korzystania z DS 7
Najważniejszym odczuciem, które towarzyszy nam przy korzystaniu z DS 7 Crossback wydaje się być nieodmiennie przyjemność obcowania z tym autem, przyjemność jazdy. Tu po prostu chce się być dłużej, jest to samochód, który daje wiele satysfakcji, rozumianej przede wszystkim jako komfortowe i bezproblemowe pokonywanie kilometrów. Nie jest zresztą to wyłącznie nasze odczucie – wiele osób, które posiadają DS 7 Crossback pisze to samo o swoich samochodach, zarówno komentatorzy z naszego portalu jak i członkowie polskiej grupy DS 7 Crossback.
Co nam się szczególnie podoba? Wygoda foteli, masaż, znakomite audio Focal (warto dopłacić do tej opcji, bo oferuje naturalny, bardzo przyjemny dźwięk). W multimediach brakuje jedynie bezprzewodowego połączenia z Andoid Auto lub Apple Car Play (można to dołożyć przy zastosowaniu modułu firm trzecich i być może tak zrobimy).
Warto iść do konkurencji a potem szybko wrócić do DS
Żeby zrozumieć skąd się bierze rynkowy sukces tego modelu (ponad 100.000 sprzedanych egzemplarzy) warto wybrać się do kilku salonów konkurencji. W tej samej klasie cenowej pod wieloma względami – designu, komfortu, poczucia jakości, przestronności – DS 7 Crossback wypadnie lepiej niż modele niemieckie czy japońskie i łatwiej wtedy dostrzec zalety tego wyjątkowego jak na rynek samochody SUVa. Oczywiście są elementy, gdzie DS mógłby coś zrobić lepiej, co odbiłoby się zapewne na cenie.
Zużycie paliwa
Aktualne średnie zużycie paliwa w naszym testowym samochodzie to 7,6 litra na 100 kilometrów. Spodziewamy się, że zimą się nieco zwiększy z powodu jazdy na krótkich odcinkach. Spalanie jest zbliżone do tego, co osiągają inny użytkownicy. Na autostradzie oczywiście rośnie, bo SUV nie jest najbardziej opływowym nadwoziem.
Problemy i awarie DS 7 Crossback?
Eksploatacja naszego SUVa przebiega bezawaryjnie i bezproblemowo. W czasie pierwszego przeglądu po 20.000 kilometrach zrealizowano akcję serwisową, związaną z tylnymi lampami. Są one albo uszczelniane, albo wymieniane przez producenta. Co producent mógłby zrobić lepiej? Pewną niedogodnością jest długi proces aktualizacji map, który musi odbywać się przy włączonym silniku. Do niedawna sam proces ściągania nowych map na pendrive również trwał długo, ale najwyraźniej to już naprawiono i teraz na szybkim łączu trwa to kilka minut. Warto jednak zauważyć, że są użytkownicy, którzy napotkali na problemy ze swoim DS 7, jednak to przypadki jednostkowe i zdarzają się w każdej marce.
Zobacz: DS Automobiles Polska – sprawdź aktualną ofertę
Zawieszenie nie dla każdego
Nie każdy polubi też komfortowe zawieszenie DS 7 Crossback – osoby przyzwyczajone do twardych zawieszeń mogą czuć się za kierownicą tego SUVa mniej pewnie. Niektórzy użytkownicy musieli też zmienić elementy tylnego zawieszenia po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów ze względu na przedwczesne zużycie. Jednak nasz redakcyjny DS 7 Crossback jak na razie nie wymagał żadnych ingerencji serwisowych poza wspomnianą akcją z lampami.
DS 7 Crossback – opinie użytkowników
Świetnym źródłem wiedzy o praktycznych stronach eksploatacji DS 7 Crossback jest grupa DS 7 Crossback Fanclub na Facebooku. Można tam znaleźć wiele wątków związanych z jazdą tym wyjątkowym SUVem, także głosy krytyczne, ale w zdecydowanej większości przeważa jednak zadowolenie:
- Mój egzemplarz to 180KM benzyna Performance Line. 20.000km bez usterek,
- Prawda jest jednak taka, że nowe auta, wszystkie nie tylko DS, stoją często na serwisach. Niestety era technologii. Drobne mankamenty to nie usterki. Mogą pojawić się problemy z zawieszeniem z tego co czytałem, ale myślę że to był problem wieku dziecięcego i raczej nie powinno być większych problemów z młodszymi rocznikami […] piękne i nietuzinkowe auto. Niestety trzeba się przyzwyczaić do komfortu zawieszania tego auta, bo gdzie na długich trasach autostradowych jest to zaleta, która miażdży konkurencję, to na krótkich wyboistych trasach może być wręcz lekko irytujące. Niestety nigdzie nie ma ideału, coś za coś. Generalnie polecam, auto mega wygodne do nawijania kilometrów.
- 110kkm przebiegu 2019r 2.0 BlueHDI, wersja Opera. Użytkuje od przebiegu 95Kkm, na tą chwilę tylko lampa tylna wymieniona i nastepnie obie zaklejone klejem do lamp. Zadnych innych dużych problemów nie mam, wymieniłem ramię wahacza tylnego (śmieszne kwoty) i przede mną uszczelnienie pompy CR, delikatnie sie poci, uszczelka 40zł robota pewnie z 400zl i to w zasadzie wszystko. Generalnie zero problemów z elektryka, auto mega wygodne, czasami za miękkie i lubi delikatnie zarzucić tyłem, sam jedzie, hamuje, spalanie miasto 7.4L trasa około 5.7L średnio 7L. Auto godne polecenia
- Nie mam żadnych problemów, auto z 2020. Pierwsza rejestracja maj 2021. Silnik 1.6 beznyzna 225kM . Przejechane prawie 33tys. 90% jazda po mieście.
- Ja mam zrobione 130.000 i 3,5 roku, jedyny problem to zaparowana tylna prawa lampa, innych problemów brak. Benzyna 225.
- Mój z rocznika z końca 2020 roku nie ma żadnych problemów *, jestem ciągle dumny, że jeżdżę wyjątkowym i pięknym autem. (* ) – nie dotyczy komunikatów sporadycznie zaskakujących, które ma obecnie większośc aut z tabletami, także porsche, mercedes i inne premium. Do ASO tylko na przeglądy. Spasowanie, jakość bez zarzutu. Silnik 2.0 BlueHdi, przebieg 45 000 km. Więc jeszcze …. ledwie dotarty. Mega buzia się śmieje za każdym razem jak wsiadam i jadę. Ludzie ciągle zdarza się, że się oglądają…
- 2.0 HDi bez problemow 2019 rok . Auto kupione nowe w salonie. Żadnych problemów do dnia dzisiejszego.
- 2020 rok 2.0HDI Przejechane mam już 39 tys. kilometrów i zero problemów , tylko lampa do.wymiany tylna na akcji serwisowej
- Ja kupiłem używkę, przebieg na ten moment ok. 160 tys, silnik 1,5 Blue HDI 130km- zadowolony, żadnych problemów.
- U mnie wszystko OK od lipca 2021 – 2.0 l – 180 KM. A usterki zdarzają się w każdej marce nie tylko DS.
- Kupiony rok temu 0 usterki model 4×4 300 KM hybrid.
- Mam 225 KM już 2 lata ponad 40t bez problemów.
- Również jestem zadowolony z auta mimo jakiś wad to plusów jest sporo, mój to 2.0 180KM diesel – chyba najlepszy silnik do tego auta.
- U nas też 159 tys na blacie i wszystko ok 2.0 180 KM diesel
DS 7 Crossback – warto przeczytać jeszcze:
- 30 tysięcy kilometrów z DS 7 Crossback
- 7 powodów, by nie kupić DS 7
- Ile pali DS 7 Crossback 1.6 180 KM EAT8?
- Dlaczego DS 7 Crossback to SUV luksusowy?
- Spalanie DS 7 Crossback na drogach podmiejskich
- DS 7 Crossback – awangarda dla wymagających więcej
- Odbieramy luksusowego DS 7 Crossback
Nowy DS 7 – następca DS 7 Crossback
Od przyszłego roku w salonach DS Automobiles w Polsce sprzedawany będzie DS 7 – następca DS 7 Crossback, a właściwie jego wersja po faceliftingu. Informacje o tym nowym SUVie znajdziecie w naszym artykule.
Najnowsze komentarze