15. stycznia siedlecka firma Express Inter Auto odebrała w serwisie Renault Trucks prowadzonym w Białej Podlaskiej przez spółkę Biascan, 20 nowych ciągników Renault Magnum 480 DXi. To pierwsze pojazdy francuskiej marki w liczącej niemal 130 sztuk flocie przewoźnika. Nowe ciągniki będą pracować w transporcie międzynarodowym, współpracując z naczepami kurtynowymi.
Położony tuż przy drodze krajowej nr 2 serwis Biascanu widać już z daleka. 15. stycznia dumnie prężyło przed nim muskuły 20 białych Renault Magnum zamówionych przez Express Inter Auto. Wszystkie te ciągniki mają jednakową kompletację – pod ich kabinami pracują znane z doskonałych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa 13-litrowe silniki DXi o mocy 480 KM. Ponieważ samochody podlaskiego przewoźnika wożą często ładunki z zachodu Europy bezpośrednio do naszych wschodnich sąsiadów, zostały też wyposażone w zbiorniki paliwa o maksymalnej pojemności. Mieści się w nich 1455 litrów oleju napędowego. To ważne, bo paliwa na wschodzie Europy nie są, najoględniej mówiąc, dobrej jakości. – To pierwsze samochody marki Renault we flocie Express Inter Auto i sporo wysiłku kosztowało nas przekonanie do nich właściciela firmy. Bardzo nam zależało na tym kontrakcie, bo to duże i dobrze znane na Podlasiu przedsiębiorstwo – mówi Robert Baprawski, Key Account Manager w Renault Trucks Polska. – Przygotowaliśmy wspólnie z Renault Trucks Finance Services bardzo dobrą ofertę finansowania. Oczywiście nie bez znaczenia jest też znakomity poziom techniczny naszych ciężarówek.
Dla klienta przekonującymi argumentami okazały się także niskie zużycie paliwa, doskonałe wyposażenie pojazdów oraz gęsta sieć serwisowa Renault Trucks.
Właściciel firmy Express Inter Auto, Leszek Pieńkowski po odbiór samochodów przyjechał z dwudziestką kierowców, którzy z wyraźną niecierpliwością czekali na otrzymanie kluczyków i zajęcie miejsca w kabinach. Uroczystość przekazania pojazdów, mimo mroźnej pogody odbyła się przed serwisem Biascanu i rzędem równie białych co otaczające serwis pola „Magnumek”. Pierwszy kluczyk z rąk Roberta Baprawskiego odebrał Leszek Pieńkowski. – To bardzo nowoczesne pojazdy i liczę na to, że będą jeździły ekonomicznie. Jeśli się sprawdzą to może nasz tabor zasilą kolejne pojazdy Renault. Spodobała mi się zarówno oferta, jak i sposób podejścia do naszych potrzeb przez Renault Trucks Polska – mówi właściciel Express Inter Auto. – Nasze samochody jeżdżą po całej Europie, często także za naszą wschodnią granicę. Kursy są długie, więc kierowcy spędzają w samochodach dużo czasu. Powinni więc mieć zapewnione jak najlepsze warunki pracy. To pomaga nie tylko w zapewnieniu bezpieczeństwa ładunków, ale także w uzyskiwaniu niskiego zużycia paliwa. Chcąc ten parametr zracjonalizować zdecydowaliśmy się na samochody ze zautomatyzowanymi skrzyniami biegów. Chcemy też w najbliższych dniach przeprowadzić dla kierowców szkolenie ekonomicznej jazdy Optifuel Training oferowane przez RTP.
Wprowadzone trzy lata temu wysokie kabiny Magnum zapewniają najwyższy komfort zarówno podczas pracy, jak i wypoczynku. Zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver+ dba o łagodne i płynne przekazywanie na koła mocy 480-konnego silnika, przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Nowoczesna, nie przeładowana przełącznikami deska rozdzielcza przekazuje czytelnie najważniejsze informacje. Co do wygody życia… No cóż, można by to skwitować krótki zdaniem: To przecież Magnum! – Tu można sobie nawet pochodzić i rozprostować kości – stwierdził jeden z kierowców odbierających w Białej Podlaskiej samochód podczas oględzin kabiny. – Nigdy nie jeździłem Magnum, to mój pierwszy raz, ale jestem pod wrażeniem. Podobają mi się niektóre pomysły, np. rolety na oknach, fajne materiały na desce rozdzielczej i tapicerkach. Całkiem tu przyjemnie.
Dodajmy, że kabiny samochodów Express Inter Auto są w pełni wyposażone. Znalazły się w nich nie tylko nowoczesne tachografy, klimatyzacje i lodówki, ale także uprzyjemniające życie wysokiej jakości radioodtwarzacze z odczytem formatu mp3 i odpowiednimi systemem nagłośnienia.
Express Inter Auto od 1993 roku zajmuje się międzynarodowym transportem towarów. Od 18 lat jest członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD). Zatrudnia ok. 200 osób, w tym 170 kierowców. W swoim taborze ma obecnie 125 zestawów – większość to ciągniki z naczepami chłodniczymi. Są w nim także naczepy plandekowe (100 m sześc.) i zestawy przestrzenne (120 m sześc.). Wszystkie pojazdy firmy wyposażone są w łączność GSM i monitoring GPS. Większość z zestawów to pojazdy chłodnicze, zaopatrzone także w urządzenia do kontroli i rejestracji temperatury podczas transportu. Firma prowadzi też warsztat i myjnię TIR oraz sprzedaje części zamienne do agregatów chłodniczych.
źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze