Na całym hiszpańskim rynku pojazdów elektrycznych (samochody osobowe + lekkie pojazdy użytkowe) Citroën umacnia swoją pozycję na podium. Marka zamknęła pierwsze pięć miesięcy roku na drugiej pozycji, z 1.838 rejestracjami i penetracją 8,2%, jednocześnie prowadząc w rankingu firm multienergetycznych. Innymi słowy tylko Tesla produkująca auta wyłącznie elektryczne, wyprzedziła Francuzów na hiszpańskim rynku.
Pod koniec maja elektryczne samochody dostawcze spod znaku szewronów osiągnęły najwyższą pozycję na rynku hiszpańskim, z udziałem na poziomie 23,5% i skumulowaną liczbą 937 rejestracji, pięciokrotnie większą niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
W pierwszych pięciu miesiącach roku Citroën zarejestrował w Hiszpanii 25.214 samochodów osobowych i dostawczych. Liczby te odpowiadają 5,5% udziałowi w całym rynku.
Zobacz, ile aut Citroën sprzedał w maju i od początku roku 2023 w Polsce
Citroën zakończył maj 2023 roku jako wiodąca na całym rynku pojazdów elektrycznych marka wśród producentów multienergetycznych, z 8,2% udziałem w rynku i 1.838 rejestracjami, co oznacza wzrost o 138% w porównaniu z pierwszymi pięcioma miesiącami ubiegłego roku. Z 775 egzemplarzami zarejestrowanymi w maju, Citroën ë-C4 z Madrytu uzyskał skumulowaną penetrację na poziomie 4,2% i jest samochodem elektrycznym „Made in Spain” o największej sprzedaży w Hiszpanii. Jeśli chodzi o Citroëna Ami, jest on liderem na rynku elektrycznych czterokołowców z 284 rejestracjami i 92% udziałem w tym segmencie rynku.
Bohaterami tego sukcesu na rynku aut elektrycznych są samochody użytkowe Citroën. Z gamą, na czele której stoi Citroën ë-Berlingo „Made in Spain” i która oferuje „zerową emisję” we wszystkich swoich modelach, marka sygnowana szewronami zajmuje jak dotąd pierwsze miejsce na tym rynku w tym roku, z 937 rejestracjami. To o 505% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku i przekłada się na udział w rynku na poziomie 23,5%.
Między styczniem a majem 2023 roku Citroën odnotował 25.214 rejestracji samochodów osobowych i dostawczych na całym rynku (silniki termiczne + napędy zelektryfikowane) i 5,5% penetracji rynku.
Najlepiej sprzedający się w tym roku model marki, Citroën C4 „Made in Spain”, uzyskał 5.920 rejestracji, co czyni go liderem wśród hatchbacków w segmencie C. W kategorii hybryd typu plug-in (PHEV) Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid wspiął się na podium w maju, z zarejestrowanymi 502 egzemplarzami i udziałem rynkowym na poziomie 8,4%. Jeśli dodać wszystkie wersje, termiczną i zelektryfikowaną, ten SUV osiągnął w maju 1.016 rejestracji, tym samym wchodząc do miesięcznego Top 10. Jeśli chodzi o Citroëna C5 X, staje on na podium w swojej kategorii zarówno w maju, jak i w sprzedaży skumulowanej za pięć miesięcy z odpowiednio 126 i 680 sztukami.
W pojazdach użytkowych Citroën Berlingo staje na podium w swojej kategorii, podczas gdy jego „bezemisyjna” wersja, Citroën ë-Berlingo, prowadzi w swoim segmencie zarówno w maju, jak i od początku roku.
Skonfiguruj model Citroëna dla siebie
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze