Citroën SM był marzeniem, które wydawało się nieosiągalne ze względu na stan oferowanych egzemplarzy oraz ceny, ale w końcu się udało. Niezwykły samochód z silnikiem Maserati wzbogacił kolekcję Państwa Amernik i jest niczym oczko w głowie.
Citroën SM został zakupiony w muzeum motoryzacji w Bremen w Niemczech. Wcześniej Pan Jarosław Amernik znalazł inny egzemplarz, jednak jego stan pozostawiał wiele do życzenia, co skłoniło kolekcjonera do dalszych poszukiwań. Produkowany w latach 1970-1975 Citroën SM, jest jednym z najbardziej wyjątkowych modeli w historii marki i do tego bardzo rzadki. Wyprodukowano jedynie 12.920 egzemplarzy. Zakup SM-a wydawał się dla Pana Jarosława niemal nieosiągalny ze względu na wysokie ceny modelu. Jednakże, los się uśmiechnął, a poszukiwania zakończyły sukcesem. Do kolekcji trafił egzemplarz po gruntownej renowacji.
Citroën SM to nie tylko piękne auto, ale także prawdziwe arcydzieło techniki. Wyposażony w silnik Maserati, SM oferuje wyjątkowe doznania z jazdy, które właściciel określa słowem „kosmiczne”. „Tego nie da się opisać słowami” – powiedział podczas ICCCR w Toruniu. Nic dziwnego, że model ten stał się „wisienką na torcie” całej kolekcji, która obejmuje już 16 samochodów spod znaku szewronów.
Jakie jest kolejne marzenie?
Pasja do Citroënów rozpoczęła się w 2005 roku od modelu Citroën C4 Picasso. To auto zapoczątkowało fascynację francuską marką, która z czasem przerodziła się w poważne hobby a wręcz obsesję. Kolejnym krokiem był zakup legendarnego Citroëna 2CV, a potem kolekcja zaczęła się rozrastać. Znajdziemy w niej m.in. Rosalie z 1932 roku, modele GSA, DS w wersji kombi, BX Gti oraz CX Gti, ale Citroën to nie wszystko. W kolekcji znajduje się również Syrena, Trabant i Porsche.
Mimo imponującej liczby zgromadzonych samochodów, kolekcjonerzy mają jeszcze jedno marzenie: Citroëna BL. Pan Jarosław zapowiada, że jeśli model kiedykolwiek dołączy do kolekcji, będzie to ostatni Citroën. Ale czy na pewno? Jak pokazuje historia, pasja do klasycznych aut nie zna granic, w kolekcji może znaleźć się jeszcze miejsce na wiele ciekawych pojazdów francuskiego producenta.
Ciekawe wywiady i historie ludzi z ICCCR 2024:
- Citroën DS w wersji lux-kamper
- Rajdowy Citroën 2CV Duckar w Toruniu
- Citroën 2CV z basenem i to jeżdżący!
- Citroen LNA z 1985 roku. Był pokryty grubą warstwą kurzu
- Citroëny nie zmieściły się na bulwarze nad Wisłą w Toruniu
- Czy to najwęższy Citroën 2CV na świecie?
- Na światowy zlot Citroëna… przyleciał samolotem. Niezwykły właściciel DS
- Co jest najlepsze w zlotach? Wygrywanie! Citroën BL 11
- Citroën C4 z 1930 roku na ICCCR 2024 w Toruniu. “Biżuteria” na czterech kołach
- Mają już 16 Citroënów. SM to „wisienka na torcie”
- Citroën 2CV z 1979 roku. Miękki, skrętny i idealny dla… tenisistów. Zajrzeliśmy do bagażnika
Relacje z ICCCR 2024:
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień pierwszy
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień drugi
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień trzeci
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień czwarty
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień piąty i podsumowanie
Najnowsze komentarze