niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Mamy dużo do czytania! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 01-02/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-01-11
w Przeglad Prasy
Czas czytania 9 minut
320 17
2
289
UDOSTĘPNIEŃ
962
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

AUTO ŚWIAT ukazał się w ubiegłym tygodniu jako numer podwójny (tak jak i MOTOR zresztą), nie stracił więc jeszcze na swojej aktualności. Na okładce pojawiły się samochody francuskie, co odnotowujemy z zadowoleniem, acz wszystko i tak przyćmiewa jakiś kolejny „wspaniały” Volkswagen. Nas cieszą jednak zdjęcia Renault Zoe i Peugeota 2008. Ten drugi stanął w szranki z trzema rywalami – Fordem Pumą, Mazdą CX-3 i Nissanem Juke.

 

AUTO ŚWIAT nr 01-02 (1285) z 4.I.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką i „wbitym” w numer dodatkiem z poradami praktycznymi)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Delage, Delahaye, DS Automobiles, Hotchkiss, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C4, C5, C5 Aircross, e-Berlingo, e-C4, D8, 10CV, 135, 135MS, DS 4, DS 9, 2008, 308, 3008, 508 PSE, 5008, e-Partner, e-Rifter, Arkana, Captur, Kangoo, Megane, Trafic, Twingo EV, Zoe, A110, Duster, Sandero, Spring, Astra, Combo-e, Crossland, Grandland X, Mokka-e

 

Na drugiej stronie okładki, czyli de facto drugiej stronie pisma, AUTO ŚWIAT zamieścił kalendarz na rozpoczęty rok, a w zasadzie jego pierwszą połowę, w której odnotował najważniejsze wydarzenia motoryzacyjne, których się możemy spodziewać. Mamy tam:
– w styczniu zapowiedź Citroëna e-Berlingo, Opla Crosslanda, Peugeota 3008, 5008 oraz Renault Twingo EV;
– w lutym Citroëna C3 (fl), Dacię Sandero i Peugeota 508 PSE;
– w marcu DS 4, Opla Mokkę-e i poliftingowego Renault Trafic’a;
– w kwietniu Citroëna C5, hybrydowego Renault Captura i hybrydową Megankę;
– w czerwcu DS 9 i poliftingową Dacię Duster.
Zajrzyjmy od razu na trzecią stronę okładki, gdzie jest dokończenie kalendarza. A tam:
– w lipcu Opel Grandland X, Peugeoty e-Partner i e-Rifter, Renault Arkana i Renault Kangoo;
– w sierpniu Alpine A110;
– we wrześniu Opel Astra;
– w październiku Opel Combo-e, Peugeot 308 i Citroën e-Berlingo (znowu?);
– w listopadzie Citroën C5 Aircross (fl), Dacia Spring, Opel Movano-e oraz Renault Megane eVision;
– w grudniu opel Astra kombi i Peugeot 308 SW.

We „wstępniaku” na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz napisał o dobrych wieściach dla tyskiej fabryki Fiata, ale szkoda trochę, że nie zająknął się nic o Grupie PSA, czy też koncernie Stellantis.

Do kalendarza niewątpliwie nawiązuje artykuł Premiery 2021 opublikowany na stronach 4-11. AUTO ŚWIAT pisze o koncernie Stelantis olewając w nawie jedno „l”, pokazuje Citroëna ë-C4 i wspomina zwykłe, spalinowe C4, podgrzewa atmosferę przed premierą Dacii Spring, najtańszego elektryka na polskim rynku (acz ceny jeszcze nie są znane), zapowiada ekscytującego Peugeota 508 PSE, zgrabne Renault Arkana i pudełkowate Renault Kangoo.

Wzmiankowany już na okładce test porównawczy czterech miejskich SUV-ów, czy też crossoverów, znajdziecie na stronach 22-27. Pochodzi oczywiście z Niemiec, a porównano samochody napędzane benzynowymi silnikami o mocach z przedziału 117-130 KM. Tym razem najmocniejsza jednostka pracowała pod maską francuskiego auta, ale moce maksymalne wszystkich silników należy uznać za dość zbliżone – dzieli je tylko 13 KM. Peugeot okazuje się też najdroższy w stawce (wersja GT wyceniana jest w Polsce na 111.100 zł). Walka była bardzo wyrównana – trzy modele zdobyły od 430 do 432 punktów. Najniżej oceniono Nissana Juke’a, o jedno oczko wyżej uzbierała Mazda, zaś na czele tej trójki sklasyfikowano Peugeota. Doceniono niezłe osiągi, cichy silnik, bogate wyposażenie z zakresu komfortu, a także dobrą widoczność. Po stronie wad znalazły się utrudnione wsiadanie na kanapę, spore spalanie i trudną obsługę. Trudno też jest mi się zgodzić ze stwierdzeniem że kierownicę trzeba trzymać na kolanach, żeby w pełni podziwiać zegary. Nie spodobały się też trójwymiarowe zegary, bo rzekomo odwracają uwagę kierowcy od drogi. Może gdy kierowca ma trzy lata i fascynują go gadżety… Peugeotowi podobno też brakuje zwinności, a zawieszenie pracuje przyjemnie miękko. Starcie wygrał Ford Puma z dorobkiem 453 punktów. I powiem Wam, że Ford świetnie wygląda na wielu zdjęciach, ale jak go zobaczyłem na żywo, to byłem załamany jego proporcjami.

„Taniość też może być fajna” twierdzi AUTO ŚWIAT opisując na stronie 31. Dacię Sandero Stepway TCe 100. Oczywiście tę schodzącą z rynku. Auto jest bez trudu dostępne u dealerów, gdyby ktoś wolał dotychczasową wersję, w której jest fabryczna instalacja LPG. Stepway jest zawieszony 173 mm nad podłożem, a to o 26 mm wyżej, niż zwykłe Sandero. Wygląda też „rasowo”, choć na zwiększonym prześwicie jego terenowe talenty się kończą. Redaktor Kamiński pisze, że we wnętrzu trudno o przytulną atmosferę, bo materiały wykończeniowe są niskiej jakości. Krytykuje także fotele, nie tylko za słabe trzymanie boczne, ale też za niewygodną pozycję za kierownicą. Tak bym tego nie określił.

Autor chwali natomiast bagażnik, niską masę, ale krytykuje dynamikę (czy 11,5 sekundy do setki, to naprawdę taki słaby wynik?) i pracę lewarka skrzyni biegów. Nie zaleca też dynamicznej jazdy, bo zawieszenie Sandero strojono z myślą o komforcie. Układ kierowniczy został uznany za nieprecyzyjny. Za to w kwestii kosztów Dacia pozostaje bezkonkurencyjna. I tę uwagę polecam marudom twierdzącym w komentarzach na naszych łamach, że jest inaczej.

Podsumowanie pięciomiesięcznego testu Renault Zoe AUTO ŚWIAT opublikował na stronach 40-41. W tym czasie testujący pokonali niemal 9.000 km tym elektrycznym autem. To pewnie więcej, niż pokonuje przeciętny właściciel takiego samochodu. Wszak Zoe, to auto o miejskim charakterze. Ale jak dowodzi na naszych łamach Redaktor Nowicki – można się takim autem wybrać także w trasę. Wprawdzie w zimowych warunkach nie dojedzie się drogą szybkiego ruchu z Warszawy do Krakowa bez uzupełniania energii w akumulatorach, ale za to koszt użytkowania takiego samochodu może się okazać magnesem. Zwłaszcza, gdy posiada się dom z fotowoltaiką.

AUTO ŚWIAT twierdzi wprost: jazda Renault Zoe sprawia po prostu przyjemność. Potwierdzam – miałem okazję zaznać tej przyjemności podczas testów hybrydowych modeli Renault. Jeździłem wtedy także Zoe i to było naprawdę miłe przeżycie. AUTO ŚWIAT chwali sztywne zawieszenie i nisko położony środek ciężkości przyrównując jazdę Zoe do wrażeń z prowadzenia gokarta. To trochę przesada, ale faktycznie pewnych analogii można się doszukać. I więcej komfortu ;-) Jednocześnie Redakcja twierdzi, że układ kierowniczy jest bez czucia, a auto ma problemy z trakcją. Jakie?

Potem napisano, że deklaracje producenta co do zasięgu są wiarygodne. Czas ładowania jest co najmniej akceptowalny przy ładowarkach o wysokiej mocy – przy 22-kilowatowej potrzeba 3 godzin, by dobić akumulatory do pełna, zaś przy 50-kilowatowej wystarczy niespełna 1,5 godziny. Niestety przy całkowitym rozładowaniu i „tankowaniu” do pełna z klasycznego 230-woltowego gniazdka Zoe będzie ciągnąć prąd przez nawet 37 godzin. Półtorej doby! Kupując takie auto trzeba więc myśleć co najmniej o wallboxie. Szczególnie że zimą zużycie prądu przez samochód wyraźnie wzrasta – nawet o połowę.

Zoe w teście tygodnika AUTO ŚWIAT nie miało żadnej niepokojącej przypadłości – wszystko działało w jak najlepszym porządku. Dlatego w tekście pojawiło się stwierdzenie negujące popularny osąd, jakoby auta elektryczne były niesprawdzoną technologią. Nie w przypadku Renault, twierdzi AUTO ŚWIAT!

Citroëna C1 można zobaczyć na zdjęciu zamieszczonym na stronie 59.

W dziale Z naszego archiwum (strona 80.) przywołano artykuł sprzed ćwierć wieku, w którym Citroëna AX porównano z trzema rywalami. Niestety francuskie auto przegrało z konkurentami (Opel Corsa, Seat Ibiza, Volkswagen Polo). No ale wtedy było już modelem zbliżającym się do kresu swej kariery – w blokach startowych już stało Saxo.

Na stronie 81. AUTO ŚWIAT przypomniał markę Delahaye. Tym z Was, którzy czytali moje relacje z targów Retromobile, tej marki przedstawiać specjalnie nie trzeba. W artykule Zdzisław Podbielski przypomina m.in. modele 10CV i legendarne 135 oraz 135MS. Przypomina też firmę Delage i jej model D8. Pojawiła się też wzmianka o również francuskim Hotchkissie, z którym Delehaye połączył się w roku 1953.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w pierwszym tegorocznym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Tym razem naprawdę warto kupić!

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10CV135135MS200830083085008508 PSEA110AlpineArkanaAstraAuto ŚwiatC1C3C4C5C5 AircrossCapturCitroenCombo-eCrosslandD8DaciaDelageDelahayeDS 4DS 9DS AutomobilesDustere-Berlingoe-C4e-Partnere-RifterE-TechGrandland XhistoriaHotchkissKangooMeganeMokka-eOpelPeugeotRenaultSanderoSpringStellantisTraficTwingo EVZoe
Udostepnij116Tweet72Udostepnij20
Poprzedni

Wyprzedaż Renault: rabat na nowy samochód do 12,5 tys. złotych! Clio, Captur i Mégane w promocji

Następny

Nowa Dacia Sandero 2021: plusy i minusy, jaką wersję wybrać?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowa Dacia Sandero 2021: plusy i minusy, jaką wersję wybrać?

Kierowca bez możliwości odmowy przyjęcia mandatu – nowy projekt zmian

Nowy luksusowy DS 4 - piękno i autonomiczna jazda, premiera już wkrótce. Konkurent Audi, BMW i Mercedesa nadjeżdża

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Piotr001 - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.