Sprzedaż samochodów marki DS wzrosła w czerwcu we Francji o blisko 40% w stosunku do zeszłego roku. Niewątpliwie jest to efekt wprowadzenia do oferty nowego modelu w tak popularnej klasie SUV, czyli modelu DS7 Crossback.
Sprzedaż całej grupy PSA wzrosła o 19%, wliczając do miesięcznych statystyk również Opla. Citroen zanotował wzrost o 11%, Peugeot 4,6% natomiast Opel 6,4% w stosunku do zeszłego roku.
Segment SUV rośnie, BMW i Mercedes w dół
Statystyki od początku roku pokazują też, że 40% całej sprzedaży rynku motoryzacyjnego we Francji to diesle. Wydaje się, że dla tych silników tendencja spadkowa została zahamowana. 36% sprzedaży dla całego rynku to SUVy i crossovery, co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych w stosunku do zeszłego roku. Co ciekawe, w czerwcu duży spadek sprzedaży zanotowały marki premium takie jak Mercedes-Benz, bo aż o 20% natomiast sprzedaż BMW spadła o 6,5%.
Wzrost rynku samochodowego
Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedaż samochodów we Francji wzrosła o blisko 5%. Wielu analityków oczekuje niewielkiego wzrostu w tym roku w całej Europie, w szczególności z powodu wprowadzenia nowej procedury testowej WLTP oraz oczekiwanych problemów z certyfikacją samochodów.
DS7 to SUV klasy premium, wprowadzony na rynek w 2018 roku. Wnętrze zachwyca awangardowym stylem i najwyższej jakości wykończeniem. Auta dostępne są w dedykowanych salonach DS. Grupa PSA, właściciel marki DS, prowadzi również sprzedaż używanych samochodów DS w programie Select.
https://www.youtube.com/watch?v=8_f8NAnneIg
źródło: Automotive News
Najnowsze komentarze