Wiadomości

W jaki sposób można zniszczyć opony?

autor Maciej Mokwiński
2023-05-31
Wiadomości

Renault Rafale otrzyma napęd 280 KM 4×4! Znamy nowe szczegóły nadchodzącego modelu

autor Tomasz Nowicki
2023-05-30
Wiadomości

Nowy Peugeot e-308 „First Edition” debiutuje na kolejnym rynku. Karta do ładowania jako opcja

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-04
Wiadomości

Ubezpieczenie wkładu własnego a wynajem samochodu

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Alfa Romeo Giulia „Samochodem Roku 2023 z napędem na cztery koła”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-04
Jeep
Wiadomości

Jeep testuje autonomiczną jazdę w terenie. Pierwsze prototypy Grand Cherokee 4xe z nową technologią

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-31
Wiadomości

Przyjdź na spotkanie z kierowcami Peugeot w Le Mans i wygraj bilety na wyścig

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-31
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Marka Peugeot rozpoczyna sprzedaż swoich modeli z napędem 4×4 firmy Dangel

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-05-13
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
850 26
A A
5

Jazda po każdej nawierzchni i w każdych warunkach staje się łatwa dzięki nowemu napędowi 4×4 współpracującemu z ABS i ESP.

Napęd 4×4 firmy Dangel jest oferowany w modelach Peugeot Partner (dostawczy), Peugeot Expert (dostawczy), Peugeot Boxer (dostawczy – furgon, podwozie, platforma) oraz Peugeot Traveller (osobowy).

Charakterystyka napędu 4×4 firmy Dangel

System napędu firmy Dangel – lidera w dziedzinie systemów napędu na cztery koła – reguluje w sposób ciągły przenoszenie momentu obrotowego na wszystkie koła. W przypadku utraty przyczepności kół przednich, część momentu obrotowego zostaje przekazana, za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego, do kół tylnych, przystosowując się w ten sposób do większości sytuacji drogowych. Skuteczny na drogach wyboistych, bezpieczny w warunkach zimowych, napęd 4×4 pozwala pojazdowi nie zatrzymywać się przed żadną przeszkodą.

Napęd na cztery koła Dangel korzysta ze sprawdzonych elementów mechanicznych, docenianych ze względu na ich skuteczność, bez zastosowania elektroniki. Dzięki temu napęd 4×4 oferuje wspaniałe osiągi na każdego rodzaju nawierzchni, gwarantując bezpieczeństwo i stabilność jazdy w sytuacjach ekstremalnych.

System 4×4 firmy Dangel jest systemem automatycznym, a więc nie wymaga uruchamiania przez kierowcę. Jeśli przyczepność kół do nawierzchni jest dobra, napęd Dangel używa napędu tylko na przednie koła. W przypadku trudniejszych warunków drogowych system dostosowuje zakres użycia napędu 4×4 do potrzeb wynikających z rodzaju nawierzchni, optymalizując w ten sposób zużycie paliwa.

Nowością jest możliwość ręcznego wyłączenia napędu 4×4 i przejście na klasyczny napęd na przednią oś w celu dalszej oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji CO2.

Napęd 4×4 Dangel działa niezależnie od zachowania kierowcy na drodze. Dzięki temu ryzyko jego uszkodzenia jest ograniczone do minimum, w przeciwieństwie do większości napędów innych producentów.

Napęd 4×4 można ręcznie rozłączyć w sytuacji kiedy nie jest potrzebny. Powoduje to fizyczne rozłączenie napędu na tylną oś. W takim przypadku mamy klasyczny napęd na przednią oś 4×2, czego rezultatem jest oszczędność paliwa oraz ograniczenie emisji CO2

Użycie napędu 4×4 jest możliwe na dowolnej nawierzchni. Po przełączeniu napędu w pozycję 4WD nastąpi elektrohydrauliczne zesprzęglenie tylnej osi za pomocą sprzęgła wiskotycznego. Napęd będzie działał do momentu ręcznego wyłączenia napędu bądź do zgaszenia silnika.

Samochód przy normalnej przyczepności działa w systemie napędu 4×2 (napęd na przednią oś). W momencie utraty przyczepności system automatycznie przełącza się na tryb 4×4 (dołącza tylną oś).

W czasie działania napędu 4×4 aktywny jest również system ESP, równomiernie rozdzielający napęd pomiędzy przednią i tylną oś.

Napęd 4×4 można opcjonalnie wyposażyć w blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Opcja ta jest bardzo przydatna w bardzo trudnym terenie i możliwa do użycia tylko do prędkości 25-30 km/h. Powyżej tej prędkości nie można systemu włączyć i również powyżej tej prędkości system automatycznie się rozłączy.

W odróżnieniu od pozostałych napędów 4×4 z taką funkcją dostępnych na rynku, można ją włączać i wyłączać w czasie jazdy. Dodatkowo kierowca nie musi pamiętać, żeby ją wyłączyć na drogach o dobrej przyczepności, ponieważ zrobi to za niego układ Dangel.

Gama modeli Peugeot z napędem 4×4 firmy Dangel

Napęd 4×4 Dangel jest dostępny w szerokiej gamie modeli Peugeot:
– Partner (wersja dostawcza furgon w tym również 5-miejscowy) z silnikiem BlueHDi 130 KM i ręczną skrzynią biegów (wersja BlueHDi 100 KM jest w przygotowaniu)
– Expert (wersja dostawcza furgon, osobowy brygadowy 5-6 miejsc) z silnikami 2.0 BlueHDi 120 KM i 150 KM z ręczną skrzynią biegów
– Boxer wersje dostawcze z homologacją N1 (furgon, podwozie, platforma) w wersjach 330, 333, 335 i 435 oraz z silnikami BlueHDi 140 KM i 165 KM z ręczną skrzynią biegów
– Traveller z silnikiem 2.0 BlueHDi 150 KM z ręczną skrzynią biegów

Historia firmy Dangel

Firma Dangel, założona przez Henry Dangela, powstała w 1980 roku w miejscowości Sentheim we francuskiej Alzacji. Początkowo, w latach sześćdziesiątych, Henry Dangel projektował i budował samochody sportowe z napędem 4×4. W 1979 roku zaprojektował pierwszy napęd do popularnego modelu Peugeot 504 i od razu zyskał uznanie dyrekcji marki. Od początku najwyższym priorytetem była jakość i powtarzalność, dlatego wszystkie działy (konstrukcyjny, produkcyjny, kontroli jakości, posprzedażny i handlowy) skupione są w jednym miejscu czyli w głównej siedzibie firmy, która mieści się w malowniczo położonym alzackim miasteczku (niedaleko fabryki Peugeot w Miluzie). Zajmuje 27.000 metrów kwadratowych, zatrudnia 135 pracowników, a jej roczna zdolność adaptacji samochodów wynosi 5.000 sztuk.

Głównymi odbiorcami samochodów Peugeot z napędem 4×4 firmy Dangel są firmy energetyczne, ale również pocztowe, telekomunikacyjne, budowlane, wodociągowe, a także kolej i parki narodowe.

Więcej informacji można znaleźć na www.dangel.com

 

Cennik napędów 4×4 firmy Dangel do samochodów Peugeot

 

 

Niniejsza informacja jest aktualna w dniu publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych wersji, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

 

źródło: Peugeot Polska


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

2023-06-04

1,5 miliona Vivaro z fabryki w Luton. Stellantis bije kolejny rekord

2023-06-03

Peugeot z dużymi sukcesami we Włoszech. Wyniki maj 2023

2023-06-03

Peugeot ujawnił cennik modelu 2008 po face liftingu 2023 we Francji

2023-06-02
Tagi: BoxerDangelExpertPartnerPeugeotTraveller
Udostepnij406Tweet188Udostepnij53
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Rusza sprawa sądowa przeciwko Renault za wadliwe silniki 1.2 TCe. Dotyczy 400 tysięcy aut w Europie!

    6630 udostępnienia
    Udostepnij 2652 Tweet 1658
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    1314 udostępnienia
    Udostepnij 526 Tweet 329
  • Skąd się bierze fenomen Renault Arkana?

    2945 udostępnienia
    Udostepnij 1178 Tweet 736
  • Rekordowa kara dla Stellantis. Aż 235 milionów USD za niespełnianie norm spalania

    686 udostępnienia
    Udostepnij 274 Tweet 172

Testy samochodów

Renault Kangoo 2021
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kangoo: pierwsza jazda. Dlaczego nie ma środkowego słupka? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-17
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Shine 1.2 110 KM 2020 – bardziej komfortowo się w mieście już chyba nie da? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-11-04
Citroen C3 Aircross
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – przestronne wnętrze to jego wielki atut. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29
Dacia Sandero Stepway: test opinia
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM – najtańszy crossover na rynku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-20
Testy

Test: Luksusowy SUV DS 7 Crossback – 41.000 kilometrów za nami, SUV klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-15

Najnowsze komentarze

  • Jacek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Sławek - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Sławek - Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

Zobacz też

Citroën liderem sprzedaży w Tunezji

Renault 4 na granicy francusko-belgijskiej – „Nic do oclenia”

Berlin-Weißensee z nowym DS Store

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.