poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Marka Renault rozwija się w segmentach generujących wartość i podejmuje wyzwanie elektryfikacji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-17
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
99 6
3
90
UDOSTĘPNIEŃ
299
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Renault rozwija się na rynku samochodów zelektryfikowanych i umacnia swoją pozycję w Europie. W 2021 roku gama E-Tech (samochody elektryczne i hybrydowe*) stanowiła 30% samochodów osobowych Renault sprzedawanych na tym kontynencie (w porównaniu z 17% w 2020 roku).

  • marka Renault plasuje się na trzecim miejscu w segmencie samochodów elektrycznych, a model ZOE – na drugim miejscu.
  •  udział Renault w rynku samochodów elektrycznych w Europie wynosi 14%. Obecnie segment ten stanowi 10% całego rynku europejskiego.
  • Renault jest również liderem na rynku samochodów zelektryfikowanych (elektrycznych i hybrydowych*) we Francji.
  • mocne wyniki marki wynikają m.in. z sukcesu technologii E-Tech.

Renault wprowadza selektywną politykę sprzedaży, która sprzyja wzrostowi w segmentach, które generują większą wartość:
– w drugim półroczu 2021 sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 10 punktów (w porównaniu z pierwszym półroczem 2020) i osiągnęła 50%.
– marka z sukcesem rozpoczyna proces ponownego podboju segmentu C. Od debiutu rynkowego Renault Arkany w czerwcu 2021 zebrała 60 tys. zamówień na ten model w Europie (z czego 42 tys. sztuk zostały już wydane klientom). Innowacyjna technologia E-Tech, która stanowi 56% miksu sprzedaży, przyciąga kolejnych klientów i zbiera doskonałe opinie.

Renault potwierdza przyjętą strategię marki globalnej:
– rynki pozaeuropejskie stanowią obecnie 44% sprzedaży (+2 punkty w porównaniu z 2020 rokiem). Jednocześnie zwiększył się nacisk na rentowność sprzedaży.
– marka Renault odzyskuje pozycję lidera na europejskim rynku samochodów dostawczych (z udziałem wynoszącym 15,7% bez uwzględnienia pickupów), dzięki sukcesowi nowych modeli Express Van, Kangoo i Trafic.
– najnowsze Kangoo Van zdobyło tytuł „International Van of the Year 2022”.

Ubiegłoroczne wyniki stanowią solidne fundamenty, które marka będzie mogła wykorzystać do przyspieszenia elektryfikacji i rozwoju w segmencie C dzięki wprowadzeniu dwóch ważnych modeli: Megane E-Tech elektrycznego i Australa. Oba zadebiutują na rynku w 2022 roku.

Szybkie przejście Renault na samochody elektryczne

Renault potwierdza strategię szybkiej transformacji elektrycznej  z imponującym wzrostem miksu elektrycznych i hybrydowych* samochodów osobowych w Europie o 52%. W 2021 roku gama E-Tech stanowiła 30% wszystkich samochodów osobowych Renault sprzedanych w Europie, podczas gdy na rynku ta proporcja wynosiła 26%.

Marka Renault zajmuje pierwsze miejsce na rynku samochodów elektrycznych we Francji, drugie we Włoszech i trzecie w Niemczech.

Renault Zoe, które zadebiutowało na rynku w 2012 roku, utrzymało pozycję niekwestionowanego lidera w segmencie samochodów elektrycznych we Francji, zajmując jednocześnie drugie miejsce w Europie.

Renault osiąga równie mocne wyniki, jeśli chodzi o miks sprzedaży hybrydowych* samochodów osobowych: Clio 19%, Captur 24%, Arkana 56%.

Wartość a nie ilość

W związku z utrzymującym się brakiem komponentów na rynku Renault przyjęło politykę sprzedaży selektywnej. Światowa sprzedaż osiągnęła 1.751.089 sztuk (-6,7% w porównaniu z 2020 rokiem) a udział w rynku 4,7% (-0,6% w porównaniu z 2020 rokiem wyłączając Chiny i Amerykę Północną). W Europie Renault osiągnęło 7,1% udziału w rynku (-0,7%) ze sprzedażą 984.784 samochodów.

W 2021 roku marka Renault przyjęła strategię optymalizacji miksu kanałów sprzedaży i cen. Udział sprzedaży detalicznej wzrósł o 11 punktów między pierwszym (40%) a drugim półroczem (50 %). Zwiększył się też dochód netto w przeliczeniu na samochód.

Marka Renault skoncentrowała się na korzystnej zmianie miksu cenowego stawiając na strategię, zgodnie z którą liczy się wartość a nie ilość. Zmiana, która rozpoczęła się jeszcze przed brakiem dostępności samochodów na skutek pandemii, przynosi dobre wyniki. Zwiększenie przychodu netto w przeliczeniu na samochód było możliwe dzięki dwóm ważnym atutom: wysokiej sprzedaży technologii E-Tech i znacznemu udziałowi najlepiej wyposażonych wersji, m.in. Arkany RS Line, która stanowi 49% zamówień w Europie oraz wersji Intens i RS Line, które łącznie stanowią 86% miksu.

Marka jest również na dobrej drodze do odzyskania mocnej pozycji w segmencie C dzięki Nowemu Renault Arkana. Od rynkowego debiutu w Europie w czerwcu 2021 roku, model ten został zamówiony w ilości ponad 60 tys. sztuk., w tym 56% stanowiły wersje E-Tech. Sprzedaż samochodów osobowych w segmencie C wzrosła z 22% do 25%.

Renault – marka obecna na całym świecie

Rynki pozaeuropejskie stanowią obecnie 44% sprzedaży (+2 punkty w porównaniu z 2020 rokiem). Jednocześnie zwiększył się nacisk na rentowność sprzedaży. Wprowadzenie Nowego modelu Dustera przyczyniło się do sukcesu strategii marki i wysokiego poziomu sprzedaży: 41 tysięcy sprzedanych samochodów w Rosji (+31%), 22 tysiące w Brazylii (+15% w porównaniu z 2020 rokiem), 6.200 w Meksyku (+55% w porównaniu z 2020 rokiem) i 9.100 w Kolumbii (+34% w porównaniu z 2020 rokiem).

Nowy Renault Kiger okazał się sukcesem w Indiach. Sprzedał się w liczbie 29 tys. sztuk. Stanowi już 30% sprzedaży Renault w tym kraju i jest doskonałym przykładem strategii podnoszenia klasy oferowanych samochodów.

Renault jest również liderem na europejskim rynku samochodów dostawczych. Ma na swoim koncie liczne udane debiuty rynkowe. Klienci mają do dyspozycji ofertę całkowicie nowych modeli dostawczych: Express Vana, Kangoo Vana i Trafic’a. Jury International Van Of The Year przyznało nowemu modelowi Kangoo Van tytuł „Van of The Year 2022”. Nagroda jest potwierdzeniem jakości oferty przygotowanej przez pion lekkich samochodów dostawczych Renault.

Udział lekkich samochodów dostawczych w rynku europejskim wzrósł do  15,7% (+1 punkt w porównaniu z 2020 rokiem bez uwzględnienia pickupów). Renault zajmuje pierwsze miejsce w segmencie furgonetek i drugie w segmencie średnich i dużych furgonów.

Marka jest niekwestionowanym liderem wśród samochodów dostawczych we Francji, ze sprzedażą 124 700 samochodów i udziałem 28,8% w rynku, które są dziełem trzech bestsellerów: Renault Mastera, Renault Trafica i Renault Kangoo Vana.

Fabrice Cambolive, dyrektor ds. sprzedaży marki Renault, podsumował: Chciałem podziękować naszym dealerom i sprzedawcom za te imponujące wyniki wypracowane pomimo trudnej sytuacji. Jedną trzecią sprzedanych samochodów Renault stanowią wersje E-Tech a połowę wszystkich samochodów kupują klienci indywidualni. Renault wykorzysta dobre wyniki uzyskane w 2021 roku do umocnienia pozytywnego trendu w rozwoju i odzyskania w tym roku mocnej pozycji w segmencie C, dzięki nowemu Megane E-Tech Elektrycznemu i niedawno wprowadzonemu modelowi Austral. Rozpoczynamy rok 2022 z optymizmem i ambicją pójścia jeszcze dalej dzięki atutowi, jakim jest spójność oferty produktów i strategii handlowej.

* z uwzględnieniem samochodów hybrydowych (HEV) oraz samochodów hybrydowych typu plug-In (PHEV), wyłączając tzw. miękkie hybrydy (MHEV).

Łączna sprzedaż samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych
Na koniec grudnia  
2021 2020 zmiana [%]
RENAULT      
samochody osobowe 1.318.785 1.471.276 -10.4
lekkie samochody dostawcze 374.824 314.945 19.0
samochody osobowe + lekkie samochody dostawcze 1.693.609 1.786.221 -5.2
RENAULT SAMSUNG MOTORS      
samochody osobowe 57.480 90.300 -36.3
ŁĄCZNIE      
samochody osobowe 1.376.265 1.561.576 -11.9
lekkie samochody dostawcze 374.824 314.945 19.0
samochody osobowe + lekkie samochody dostawcze 1.751.089 1.876.521 -6.7

 

15 największych rynków marki Renault na koniec grudnia 2021
pozycja kraj sprzedaż (sztuk) Udział w rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych (w %)
1 Francja 393.688 18.8
2 Niemcy 134.029 4.6
3 Rosja 131.550 7.9
4 Brazylia 127.159 6.5
5 Indie 95.878 2.7
6 Włochy 89.240 5.4
7 Turcja 81.280 11.0
8 Hiszpania + Wyspy Kanaryjskie 72.708 7.2
9 Korea Południowa 61.096 3.6
10 Wielka Brytania 50.554 2.5
11 Kolumbia 47.606 20.7
12 Argentyna 35.374 9.9
13 Belgia + Luksemburg 35.011 6.8
14 Polska 30.739 5.9
15 Meksyk 28.218 2.8

 

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ameryka ŁacińskaAmeryka PółnocnaArkanaAzjaCapturClioDusterE-Techelektryczne RenaultKangooKigerRenaultsprzedażTrafic
Udostepnij36Tweet23Udostepnij6
Poprzedni

Dacia przyspiesza podbój rynku i plasuje się w pierwszej trójce producentów pod względem sprzedaży dla klientów indywidualnych w Europie

Następny

Grupa Renault nadal zwiększa rentowną sprzedaż

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Grupa Renault nadal zwiększa rentowną sprzedaż

Alfa Romeo Giulia i Stelvio – rekordowy rok w Grecji

Nowy Opel Movano 2022

Nowy Opel Movano już dostępny na polskim rynku. Ile kosztuje?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.