niedziela, 7 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Marka zegarków Lorige i Peugeot Sport łączą siły we wspólnym projekcie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-29
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
134 9
0
122
UDOSTĘPNIEŃ
408
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Dzisiaj, gdy dla wyścigów długodystansowych ponownie nastały przyjazne czasy, producent zegarków Lorige i Peugeot Sport postanowili stworzyć linię czasomierzy, które będą przypominały historyczne wydarzenia.

Od czasu ogłoszenia przez Automobile Club de l’Ouest w 2020 roku nowej prestiżowej kategorii w wyścigach długodystansowych, wielu producentów – w tym również Peugeot – zapowiedziało swój powrót. Francuska marka, która ma na swym koncie trzykrotne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (1992, 1993 i 2009), wzbudziła sensację, gdy zaprezentowała hybrydowego Peugeot 9X8 Hypercar. Dzięki nowej kategorii, która jest wyraźnym ukłonem w stronę publiczności i zaprojektowanie samochodu, nawiązującego do kanonów stylistycznych marki, Peugeot po raz kolejny pozostawia niezatarte wrażenia tak, jak podczas premiery Peugeot 905 w 1990 roku i Peugeot 908 w 2006 roku.

PRACE BADAWCZO-ROZWOJOWE POPRZEDZAJĄ START W WYŚCIGACH

Podobnie jak BL-Endurance – pierwszy model marki Lorige, który wymagał ponad 2 lat prac badawczo-rozwojowych, w tym faz testowych, aby sprawdzić niezawodność firmowego kalibru LOR-PR01 i zatwierdzić technologię obróbki karbonowego materiału wyjściowego – PEUGEOT 9X8 tej zimy również „wkroczył” w niezbędną fazę dopracowywania szczegółów w testach drogowych, które powinny potrwać kilka miesięcy, nim auto pokaże w pełni swój lwi pazur.

Lorige zazwyczaj wykonuje koperty do swoich zegarków z hamulców pojazdów, które brały udział w wyścigach. Tym razem, wykorzystując prace nad nowym Peugeot 9X8 Hypercar, marka zdecydowała się użyć do wykonania BL-Endurance „Hyperblack” materiał pozyskany z klocków hamulcowych z pierwszych przejazdów tego bolidu. Można więc już teraz wejść w posiadanie sprawdzonego w testach elementu pochodzącego z Peugeot 9X8, który przyczynił się do dopracowania tego wspaniałego bolidu jeszcze zanim pojawił się on na torze wyścigowym.

Olivier JANSONNIE, dyrektor techniczny Peugeot Sport: „Koncepcja zaproponowana przez Lorige z miejsca przypadła nam do gustu, ponieważ nasze światy technologiczne są do siebie podobne i wymagają zachowania najwyższej precyzji. Sporty samochodowe powinny służyć za wzorzec odpowiedzialnego działania, dlatego bardzo cieszymy się na myśl, że damy częściom pochodzącym z Peugeot 9X8 drugie życie… Jest to coś bardzo pozytywnego, i to pod wieloma względami. A jeśli na dodatek stwarza możliwość połączenia innowacyjnej koncepcji ze stylistyką i jakością zegarków Lorige, to ta współpraca nabiera jeszcze głębszego sensu”.

PIERWSZE OBROTY WSKAZÓWEK

Podobnie jak nowy hipercar zaprojektowany przez Peugeot Sport, Lorige BL-Endurance „Hyperblack” wykonuje właśnie swoje pierwsze „okrążenia” wskazówek. Chronologicznie rzecz ujmując, faza prac rozwojowych nad bolidami wyścigowymi odbywa się bez żadnych zewnętrznych „ozdób”, dzięki czemu można bez przeszkód podziwiać kształty karbonowych nadwozi. Podobnie jest w przypadku BL-Endurance.

Model „Hyperblack” jest wykonany z surowego karbonu i elementów tytanowych z powłoką DLC (Diamond Like Carbon) w kolorze czarnym, które nadają mu unikatowy, czysty, funkcjonalny i ekstremalny wygląd. Wszystkie części zegarka, od tytanowego szkiełka Grade 5 po wykonane na miarę zewnętrzne śruby, zostały poddane matowaniu przez mikrokulkowanie i wykończone w czarnym kolorze, aby uzyskać pożądany monochromatyczny efekt. Czarna barwa została wzbogacona o akcenty w kolorze Kryptonite i zielonym Selenium, które nawiązują do identyfikacji wizualnej Peugeot Sport. Kolory te doskonale komponują się z całością konstrukcji, nadając zegarkowi dyskretny wygląd, sugerujący jednocześnie gotowość do walki.

Emeric PARAUD, prezes marki Lorige: „Ta wysoce technologiczna partnerska współpraca jest dla nas swoistym ukoronowaniem idei przyświecającej marce Lorige. Naszym pragnieniem było, aby seria „Hyperblack” była ekstremalna od koncepcji po stylistykę i sądzę, że to się udało. Zegarek jest odzwierciedleniem samochodu – elegancki, a jednocześnie obdarzony kocią naturą. Nasza współpraca z Peugeot Sport to coś więcej niż tylko źródło inspiracji, to prawdziwe wyścigowe zegarmistrzostwo”.

BL-Endurance „Hyperblack” z karbonową kopertą wykonaną z hamulców pochodzących z Peugeot 9X8 Hypercar.

POCHODZENIE MATERIAŁU

Widniejący na lewym boku koperty napis nie pozostawia żadnych wątpliwości, co do pochodzenia materiału, z którego jest wykonana. Pochodzi z hamulców Peugeot 9X8 i przypomina nam, że zanim stał się kopertą zdobiącą nadgarstki koneserów, podlegał bezlitosnemu traktowaniu przez kierowców wykorzystujących możliwości bolidu do maksimum. Lorige odbiera hamulce, a dokładniej klocki hamulcowe, z zachowaniem najwyższej ostrożności wraz z wszelkimi niezbędnymi informacjami związanymi z monitorowaniem materiału. Następnie elementy te trafiają w fachowe ręce operatorów obrabiarek, którzy wykonują z nich koperty czasomierzy BL-Endurance „Hyperblack”.

MECHANIZM

Dobrze widoczny, umieszczony na godzinie 6 wskaźnik rezerwy chodu zegarka oraz jego nazwa przypominają nam, że model powstał w ekstremalnych warunkach. Mimo że BL-Endurance  ma mechanizm automatycznego naciągu z mikrorotorem, wskaźnik pozwala szczęśliwemu posiadaczowi na bieżąco kontrolować pozostałą moc sprężyny naciągu, której rezerwa wynosi 45 godzin.

Ponieważ Lorige jest firmą, która nie uznaje kompromisów, niemal wszystkie części BL-Endurance „Hyperblack”, od mostków po wskazówki, zostały pokryte czarną powłoką PVD (Physical Vapor Deposition). Stanowiło to kolejne wyzwanie dla zegarmistrzów z Lorige z uwagi na konieczność bardziej rygorystycznej selekcji barwionych części, których montaż wymaga zachowania najwyższej staranności.

100% SWISS MADE

Aby dodać wyrafinowania swojemu projektowi, kreatorzy z Lorige zdecydowali się ulokować produkcję niemal wszystkich części czasomierza w kolebce sztuki zegarmistrzowskiej. Jeśli chodzi o mechanizm zegarka, zaprojektowanie unikatowego kalibru Lorige powierzono jednej z najlepszych manufaktur w szwajcarskim kantonie Jura, co jest rzadkością przy tworzeniu pierwszego modelu. Każda z części kalibru LOR-PR03 jest produkowana w Szwajcarii, a ich montaż i regulacja są w całości wykonywane ręcznie przez rzemieślników o najwyższych kwalifikacjach, pracujących w zgodzie z najczystszą szwajcarską tradycją zegarmistrzowską. Postawienie na „100% Swiss Made” stanowi dla Lorige gwarancję uzyskania najwyższej jakości.

WYSOKIE OSIĄGI I EMOCJE

BL-Endurance, zaprojektowany w najdrobniejszych szczegółach, aż po zewnętrzne śruby, jest bez wątpienia zegarkiem stworzonym dla entuzjastów. Mimo że kształty indeksów zegarka mogą niektórym kojarzyć się z pasami ostrzegawczymi na krawędziach torów wyścigowych, to nie ma w nim zbyt wielu nawiązań do sportów motorowych. Wspomnienia z wyścigów, jakie przywołuje, są wpisane w materię, z której jest stworzony.

Clément ETIENVRE, dyrektor generalny Lorige: „W naszym odczuciu istota marki Lorige tkwi w historii i emocjach, które możemy przekazać naszym klientom w postaci tak wyjątkowego produktu, jakim jest czasomierz, wykonaniu którego mnóstwo osób poświęciło wiele miesięcy swojego życia. Jako trzydziestolatek dorosłem do tego, by kultywować zamiłowanie do sportów motorowych – podziwiać modele Peugeot 905 i przysłuchiwać się ich wyjątkowemu brzmieniu. Możliwość towarzyszenia od samego początku powrotowi Peugeot Sport do wyścigów długodystansowych jest wkładem w tę piękną przygodę i odzwierciedla, w naszym odczuciu, istotę marki Lorige”.

Skrót BL w nazwie zegarka oznacza „Brake Late”, co przypomina, że pełna kontrola nad hamowaniem jest równie decydująca dla wygranej w wyścigu, co przyspieszenie. Zegarek stanowi wyraz emocji związanych ze współzawodnictwem, a jego surowy wygląd przywołuje na myśl zaciętą walkę podczas wyścigu.

 

ZEGAREK

KOPERTA: Zespolona (korpus/tarcza), wykonana z karbonu pochodzącego z hamulców wykorzystywanych w fazie testów PEUGEOT 9X8

WYMIARY: 51,6 x 43,6 mm

GRUBOŚĆ: 10,5 mm

SZKIEŁKO, DNO KOPERTY I MOCOWANIE PASKA: Tytan matowany (mikrokulkowany) Grade 5, pokryty powłoką DLC (Diamond Like Carbon) w kolorze czarnym

BEZEL: Tytanowy matowany (mikrokulkowany) Grade 5, pokryty powłoką DLC (Diamond Like Carbon) w kolorze czarnym i laką Kryptonite.

 

MECHANIZM

KALIBER: LOR-PR03, mechaniczny z automatycznym naciągiem z mikrorotorem, 45 godzin rezerwy chodu, 37 kamieni, częstotliwość pracy 28.800 wahnięć/h, 294 elementy

TARCZA: Zespolona z korpusem koperty, wskazówki i indeksy pokryte czarną powłoką PVD (Physical Vapor Deposition) z naniesioną białą masą świecącą. Cyfry arabskie również pokryte czarną powłoką PVD

WODOSZCZELNOŚĆ: 5 atm

PASEK: Gumowy, wulkanizowany w kolorze czarnym

ZAPIĘCIE MOTYLKOWE: Skrzydła ze stali nierdzewnej, klamra tytanowa matowana (mikrokulkowana) Grade 5, pokryta powłoką DLC (Diamond Like Carbon) w kolorze czarnym. Logo Lorige wypełnione laką Kryptonite. Precyzyjna regulacja w zakresie 6 mm

FUNKCJE: Godziny, minuty, data, wskaźnik rezerwy chodu zegarka umieszczony na godzinie 6

WYMIARY: 34,5 x 34 mm

GRUBOŚĆ: 6 mm

 

PEUGEOT

Peugeot jest marką o międzynarodowym zasięgu, produkującą pełną gamę samochodów wyższej klasy. Łączy najwyższe standardy z atrakcyjnym wyglądem i emocjami. Działa w ponad 160 krajach i posiada sieć 10 tysięcy punktów sprzedaży. W 2020 r. sprzedała prawie 1.200.000 samochodów na całym świecie. W 2021 roku, po obchodach 210-tej rocznicy powstania, marka Peugeot zmieniła identyfikację wizualną. Jej symbolem jest nowe logo podkreślające osobowość i ponadczasowy charakter marki. Oprócz pełnej gamy zelektryfikowanych modeli osobowych i dostawczych, Peugeot wprowadza również koncepcję Neo Performance. Pierwszym modelem z nowej linii efektywnych energetycznie i wyróżniających się wyjątkowymi osiągami samochodów jest 508 Peugeot Sport Engineered.

 

 

źródło: Peugeot Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 9059089X8PeugeotSportwyścigi
Udostepnij49Tweet31Udostepnij9
Poprzedni

Nowy model Alpine GT X-Over pojawi się w roku 2025

Następny

Używany Citroën Xsara. Tani i sprawdzony samochód kompaktowy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Używany Citroën Xsara. Tani i sprawdzony samochód kompaktowy

10 nowych taksówek Citroën w Łodzi. "Przyczyniają się znacznie do nadania naszemu miastu bardziej europejskiego wyglądu"

Czy Polacy nienawidzą samochodów elektrycznych? Trochę tak i mają tu sporo racji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem
  • Ddgjik - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Chip - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Chip - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.