Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot, marki grupy PSA, mogą swobodnie decydować jaką przyjąć strategię w zakresie oferowania wariantów elektrycznych w segmencie samochodów kompaktowych. Grupa PSA nie będzie narzucać tutaj standardu.
Zobacz: test Peugeot 308 1.2 PureTech
Samochody kompaktowe PSA mogą być produkowane na platformie eCMP lub EMP2. Poszczególne marki mogą wybierać między pełną wersją elektryczną, jak zrobił to Citroen ze swoim nowym modelem C4, którego premierę przewidziano za 3 tygodnie. Z kolei nowy nowy Peugeot 308, którego premiera przewidywana jest na 2022 rok będzie oferowany w co najmniej dwóch wariantach hybrydowych: tańszym z napędem na przednie koła oraz wersję usportowioną, z napędem 4×4.
Zobacz test: Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech
Do tej pory w koncernie obowiązywał ścisły podział. Mniejsze samochody, takie jak luksusowy DS 3 Crossback, Peugeot 208 oraz Opel Corsa miały wersje elektryczną, natomiast większe, takie jak DS 7 Crossback, Peugeot 3008 oraz Opel Grandland X, miały opcję hybrydową. W segmencie kompaktów poszczególne marki będą miały więcej swobody. Jaką więc strategię wybierze grupa dla nowej Astry?
Zarówno hybrydy jak i samochody elektryczne mają dzisiaj jedną istotna wadę, z punktu widzenia polskiego klienta – ceny. Nowy elektryczny Citroen C4 będzie kosztował grubo powyżej 100.000 zł. Dopóki to się nie zmieni, zainteresowanie tego typu napędami będzie u nas nieduże.
Najnowsze komentarze