Z pewnym poślizgiem, ale publikujemy wreszcie materiał, który otrzymaliśmy od Prezesa IBRM Samar. Jak kształtowała się sprzedaż francuskich marek samochodowych (ewentualnie marek należących do koncernów znad Sekwany) w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021? Oto garść szczegółów.
Najlepsze wyniki osiągnęła przez 20 dnia Dacia. Zarejestrowano w Polsce przez 20 pierwszych dni lutego 794 samochody rumuńskiej marki wchodzącej w skład Grupy Renault. To o 8,53% mniej, niż w ubiegłym roku w tym samym okresie. Teraz dało to Dacii jedenaste miejsce w rankingu marek.
Marka Renault znalazła nabywców na 565 swoich aut. To wyraźny spadek (-38,25%) w porównaniu z analogicznym okresem w lutym 2020 roku, kiedy to zarejestrowano 915 samochodów osobowych tej marki. Renault zajmuje trzynastą pozycję w rankingu najpopularniejszych marek samochodowych.
Dwa oczka niżej, na miejscu piętnastym, sklasyfikowano Peugeota. W ubiegłym roku przez pierwszych dwadzieścia dni lutego zarejestrowano nad Wisłą 503 samochody sygnowane kroczącym lwem. W roku obecnym wynik uległ poprawie o 4,77%, czyli nabywców znalazło 527 nowych Peugeotów.
Tuż za marką wiodącą Grupy PSA uplasował się Citroën. Tu wynik jednak jest zauważalnie słabszy – zarejestrowano 427 samochodów z szewronami, co w porównaniu z wynikiem ubiegłorocznym (604), oznacza spadek o aż 29,30%.
Jeszcze więcej stracił siedemnasty w rankingu Opel. Tu spadek wyniósł 32,64%, bo sprzedano 423 samochody tej marki wobec 628 rok temu.
Na pozycji 31. znajduje się marka DS Automobiles. Po niezłym wyniku w pierwszej dekadzie lutego dane za dwie dekady są mniej optymistyczne. Rok temu zarejestrowano w Polsce 22 auta tej ekskluzywnej marki, tym razem było ich tylko 13 (spadek o 40,91%). DS Automobiles nie straciło jednak dziesiątej pozycji w rankingu marek prestiżowych.
Dziękujemy IBRM Samar za nadesłany materiał.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: archiwum
Najnowsze komentarze